خدمات تولید محتوامقالات تولید محتوا

چرا وب سایت من به محتوا نیاز دارد؟

پنج دلیل برای اینکه وب سایت شما برای زنده ماندن و کسب درآمد به محتوا نیاز دارد.

اصلیترین دلیل برای اینکه وب سایت شما به محتوا نیاز دارد این است که :

وب سایت شما دفتر کار مجازی شماست و نماد کسب و کار شما در اینترنت. اگر حرفی برای گفتن نداشته باشید مشتری هم ندارید.

همه ما می دانیم که روز به روز استفاده از اینترنت و ابزارهای وابسته به اینترنت گسترش پیدا میکند، از این رو اکثریت افراد که به اینترنت دسترسی دارند سعی میکنند تا کارهای خود را از طریق اینترنت انجام دهند. بگذارید با یک مثال برای شما توضیح دهیم که چطور نیازهای افراد در مرور زمان تغییر کرده است و مردم بیشتر به سمت اینترنت و استفاده از آن گرایش پیدا کرده اند.

در گذشته زمانی که شما می خواستید کالایی را خریداری کنید در شهر یا استان خود محله ها و خیابانهای معروفی وجود داشت که بیشترین کسبه وابسته به آن کالا در آن محل قرار داشت، شما به سادگی می توانستید در یک عصر دلپذیر قدم زنان در کوچه پس کوچه های آن محله و خیابان بگردید و کالای مطلوب خود را انتخاب کنید و خرید کنید و اطلاعات کالا را از فروشنده ها بگیرید. قطعا شما هم با نظر من موافق هستید که هر چه فروشنده قوی تر، مسلطتر، خوش برخوردتر و مودبتر بود و همچنین مغازه زیباتر، تمیزتر و دارای ویترین بهتری بود شما به خرید از آنجا راغب تر بودید.

حالا بیایید این مثال را اینترنتی کنیم.

امروزه مردم برای خرید یک کالا فقط در خیابانها گشت و گذار نمی کنند بلکه در اینترنت گشت و گذار میکنند، از طریق دوستانشان مطلع می شوند فلان برند در وب سایتش تخفیف زده است یا فلان برند در وب سایتش کاهای جدید قرار داده است . مشتریانی که روزی در خیابان ها به دنبال لوازم و خدمات مورد نیازشان بودند با وارد کردن یک آدرس اینترنتی به راحتی وارد یک مغازه می شوند انواع مختلف کالاها و خدمات یک فروشگاه یا سازمان را می بینند انتخاب می کنند و خرید می کنند به همین سادگی.

اما چه چیزی باعث می شود رهگذرانی که به وب سایت شما می آیند تبدیل به مشتریان شما شوند و خرید کنند؟

بله کاملا درست است محتوا

شاید بپرسید محتوا چند خط متن است که حتی کاربرها حوصله نمی کنند آن را بخوانند. باید به شما بگوییم اشتباه میکنید نه تنها کاربرها محتوا را می خوانند بلکه

  •  آن را نقد می کنند
  • درستی یا اشتباه بودن آن را بررسی می کنند
  • آن را با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند
  • و تصمیم میگیرند کالا را خرید کنند یا نه.
  • در واقع فروشنده واقعی و ساکت وب سایت شما محتوای شماست همانطور که اتیکت قیمت بر روی محصولات شما در مغازه شما فروشنده شماست .

تمامی این نکات را در نظر بگیرید حال بیاید یک مثال دیگر را بررسی کنیم

در حالت عادی اگر اینترنت وجود نداشت مشتریان شما چه افرادی و از کدام شهرها بودند؟

اگر تولید کننده بودید و محصولاتتان را به شهرهای دیگر با کلی مشکلات بازاریابی، تبلیغات، ارسال کالا و … می توانستید انجام بدهید شاید کل کشور یا چند استان مجاور و اگر فقط فروشنده جزء باشید افراد خیلی زیادی را در نظر بگیریم کل شهر مشتری شما بودند که در خیلی از محصولات همچین چیزی وجود نداشت چون شما رقبای دیگری هم قطعا خواهید داشت.

حالا در نظر بگیریم شما کسب و کارتان را بر روی اینترنت توسعه داده اید، چه کسانی مشتریان شما هستند؟

بله درست است. همه مردم در همه شهرها و استان ها می توانند مشتریان شما باشند.

چطور می شود این اتفاق برای کسب و کار شما رخ دهد؟ به سادگی.

کافی است شما کسب و کارتان را در وب سایتتان و شبکه های اجتماعی راه اندازی کنید در آنها محتوای درست قرار دهید و اجازه دهید موتورهای جستجو شما را ببینند و تمام!

این روزها ملاک شناخته شدن کسب و کار شما موتورهای جستجو و رتبه ای که به شما اختصاص می دهند می باشد آنها هستند که شما را به دیگران معرفی می کنند، برای موتورهای جستجو فرقی نمی کند کسب و کار شما چیست؟ رقبای شما چه کسانی هستند برایش مهم نیست مشتریان شما از کدام شهر هستند مهم این است که وقتی کسی از آنها سوال می کند ” کفش تابستانی ” بگردد و ببیند شما برای کفش تابستانی در دنیای وب حرفی برای گفتن دارید یا نه اگر دارید شما را در بهترین جایگاه به کاربران نمایش می دهد و اگر ندارید که هیچ.

موتورهای جستجو از کجا متوجه می شوند شما چه خدماتی ارائه میکنید؟

بله درست حدس زدید محتوا.

موتورهای جستجو وب سایت شما را زیر رو رو می کنند و اطلاعاتی که شما در وب سایت منتشر کرده اید را دسته بندی می کنند. امتیازی که کاربران به وب سایت شما داده اند توجه می کنند به اینکه لینک وب سایت شما در کدام شبکه های اجتماعی بازدید شده است و اینکه شما در کدام شبکه های اجتماعی فعال هستید را زیر ذره بین می گیرند و حالا متوجه می شوند که کالای که شما عرضه کرده اید چقدر محبوبیت دارد و ارزش این را دارد که به جستجوگران آن را معرفی کند یا نه.

خلاصه اینکه

محتوا همان نیاز رونق کسب و کار شماست.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا