سئو و خوانایی

۵ گام ساده سئو جهت افزایش بازدید سایت در گوگل

۵ گام ساده سئو جهت بالابردن و افزايش بازديد سايت در گوگل

5 گام ساده سئو

اين روزهاي تقريبا همه درگير بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو مانند گوگل (سئو SEO) هستند.
شما هم بايد در اين زمينه آگاهي داشته باشيد تا در اين رقابت عقب نمانيد.

مشکل اينجاست که ممکن است ندانيد دقيقا از کجا آغاز نماييد و بنابراين از مدتي در مسير افزايش بازديد سايت در گوگل ، دچار دلسردي شويد.

مباحثي مانند چگالي کلمه کليدي Keyword Density ، بک لينک Back Link ، معماري لينک Link Architecture و غيره زمان زيادي براي مطالعه نياز دارند.

اگر کارشناس يا مدير بازاريابي ديجيتال هستيد، لازم نيست که تمام کارهاي سئو و نوشتن محتوا را خودتان انجام دهيد. بهتر است اين کارها را به يک کارشناس خبره سئو بسپاريد.

در ادامه ۵ گام ساده و بسيار مهم سئو


۵ گام عملي و ساده را جهت بالابردن و افزايش بازديد سايت در گوگل را خواهيم آموخت تا سايت ما براي مشتريان قابل جستجو باشد.

۱ – هدف خود را روي خانم ها و آقاياني بگذاريد که به دنبال شما هستند Targeting

ممکن است که براي کلمات کليدي خيلي محبوب نتوانيد سايت يا وبلاگ خود را بالا بياوريد، ولي دست کم مي توانيد در بين نتايج جستجو، با کلمات سطح پايين تر قرار بگيريد (کلمات کليدي بلند را انتخاب نماييد که مشتريان دقيقا همان را در گوگل تايپ مي کنند).

ممکن است مشترياني باشند که شما را در نمايشگاه ديده اند، يا در مورد شرکت شما شنيده اند ولي نمي توانند شما را پيدا کنند.

يا اينکه آنها يکي از محصولات شما را مي خواهند بخرند و به دنبال اطلاعات بيشتر در مورد محصولات شما هستند.

در هر کدام از موارد بالا، مشتريان به احتمال زياد از جستجوي گوگل Google استفاده خواهند کرد و يقينا کلمات کليدي Keywords هاي جنرال را جستجو نخواهند کرد.

مشتريان به دنبال شما ، شرکت شما و محصول شما هستند. همه اين موارد نيازمند کلمات کليدي منحصر به فرد unique keywords هستند.

به عنوان مثال چنانچه مدرس زبان هستيد يا سايت آموزش زبان داريد، ممکن است به راحتي نتوانيد براي کلمه کليدي “آموزش انگليسي” در رنک بالاي گوگل قرار بگيريدف ولي مي توانيد سايت خود را به راحتي براي کلمه کليدي “آموزش مکالمه کاربردي انگليسي در تهران” در صفحه اول گوگل قرار بگيريد و بازديد سايت خود را بالا ببريد.

خب چطور اين کلمات کليدي با رقابت کمتر را پيدا کنيم و سايت خود را بهينه کنيم؟

آموزش گام دوم را بخوانيد.

۲ – براي پيدا کردن کلمه کليدي وقت بگذاريد


کارشناسان سئو SEO Specialists براي انتخاب و تحليل کلمات کليدي از ابزارهاي قوي و گراني استفاده مي کنند ولي با اين استراتژي، ما ديگر نياز به عالي بودن نداريم. ما فقط به مردم کمک مي کنيم که ما را پيدا کنند.

اگر مي دانيد که مشتريان شما با چه عبارتي قرار است شما را در گوگل پيدا کنند، درنگ نکنيد و همين الان يک مطلب با همان کلمات کليدي بنويسيد و در سايت آپلود کنيد.

اما چنانچه نمي دانيد که مشتريان شما از چه عباراتي استفاده خواهند کرد، بهتر است ليستي از چند کلمه کليدي را در مطالب خود بگنجانيد.

به عنوان مثال براي کلمه کليدي رزومه انگليسي، مي توانيد از عبارات زير استفاده کنيد.
در سایت سئو متن بخوانید  اینفوگرافیک فاکتور های رتبه بندی و ترند های سئو در سال ۲۰۱۸

۳ – تگ عنوان مطالب خود را بهينه کنيد

تگ عنوان يا Title Tag چيست؟

تگ عنوان ، در اصل همان عنوان صفحه مطلب شما است. تگ عنوان در نوار بالاي مرورگر و در بخش آبي ديده مي شود.

تگ عنوان يکي از مهمترين فاکتورهاي سئو مي باشد.

ساده ترين راه براي نوشتن تگ عنوان اين است که يک کلمه کليدي و چند عبارت توصيفي را در آن بگنجانيد تا به بازديد کننده سايت بگوييد که اين صفحه در مورد چيست. براي مثال:


آيا فکر مي نماييد که با اين عبارات مي توانيد بازديد کنندگان سايت خود را به شدت افزايش دهيد؟

نه، ولي شانس خوبي داريد که عبارت مناسبي را به کاربران فعلي سايت خود نشان دهيد. در اصل فقط سايت خود را براي آنها بهينه مي کنيد.

۴ – محتواي خود را بهينه کنيد

حال که تگ عنوان صفحات سايت خود را بهينه کرده ايد، چند لغت مشابه را نيز به محتواي صفحات و سايت خود اضافه کنيد.

توجه داشته باشيد که اسير مشکل چپاندن کلمات کليدي در محتوا Keyword Stuffing نشويد.

همچنين کاربران سايت شما نيز به دنبال محتواي با معني هستند. چنانچه متوجه شوند که فقط براي گوگل و استراتژي سئو مطلب مي نويسيد، سايت شما را در کسري از ثانيه ترک خواهند کرد.

بهترين مکان ها براي اضافه کردن کلمات کليدي ، عناوين و زير عناوين هستند. بنابراين از آن مي توانيد تعدادي از کلمات کليدي را نيز در محتواي خود قرار دهيد.

فراموش نکنيد که از کلمات کليدي بلند متنوع long-tail keywords هم در محتواي خود استفاده کنيد.

۵ – تگ هاي متا را اضافه کنيد.

آخرين قدم اضافه کردن تگ هاي متا است.

چرا اين قدم جز آخرين قدم هاي سئو است؟ چون متا تگ ها Meta Tags مانند سابق وزن بالايي در موتورهاي جستجو ندارند.

خوب است که از آنها استفاده نماييد ولي در رنک سايت شما خيلي تاثير ندارند.

سعي نماييد در بخش توصيف متا Meta Description ، کلمات و عبارات مرتبط را قرار دهيد.

توصيف متا بايد براي مردم و کاربران نوشته شود و نه براي موتورهاي جستجو. براي تشويق مردم به بازديد سايت، اين بخش بايد به طور جذابي نوشته شود.

اگر مي توانيد در اين بخش کلمات کليدي را قرار دهيد، ولي سعي نماييد که مطالبي را بنويسيد که باعث فکر کردن افراد شود.

تعداد کاراکترهاي Meta Description در گوگل در حال حاضر ۱۵۰ کاراکتر است.

سعي نماييد که عبارات توصيف متا جذاب باشند، حتي چنانچه عبارات مربوط به سئو SEO در آنها نباشد.

آيا آموزش هاي بيشتري در مورد سئو SEO وجود دارد؟

بله! شما تازه اول راه هستيد. آموزش هاي بسيار ديگري وجود دارند.

کافي است به ليست مطالب دي جي سئو مراجعه کنيد.

در سایت سئو متن بخوانید  کسب و کارها به محتوا و چه بازدید ای نیاز دارند

۵ گام ساده سئو جهت افزایش بازدید سایت در گوگل
تحلیل و بررسی

برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. برای همکاری با کسب و کارهای هدفمند، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگانی که به اندک دانش و تخصص من و دوستانم در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن نیاز دارند بسیار با انگیزه‌ایم. همین ضمنا من از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار برای تهیه مقالات استفاده می‌کنم؛ بخاطر اشکالات نگارشی عذرخواهی می‌کنم؛ امکان ویرایش بسیار دقیق فراهم نیست. توصیه من به شما استفاده از فایل‌های صوتی سایت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن