محتوای گرافیکی

۷ نکته طلایی برای راه اندازی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق

در این نوشتار  ۷ نکته ارزشمند برای راه اندازی یک کمپین بازاریابی دیجیتال را بررسی می کنیم. با مطالعه این محتوا مراحل راه اندازی یک کمپین خوب و راه بهینه رساندن پیام به مخاطب را در می یابید  و با به کارگیری این نکات تاثیر آن را بر نرخ بازگشت سرمایه یا ROI کسب و کار خود خواهید دید.

بر اساس تحقیقات انجام شده ” ۶۷ درصد کارشناسان بازاریابی تصمیم دارند در سال جدید  تبلیغات دیجیتالی خود را افزایش دهند.”  با توجه به اهمیت روز افزون دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز به زودی به زمانی می رسیم که تنها راه رقابت و حفظ سهم بازار در هر کسب و کاری، بازاریابی دیجیتال خواهد بود .

در نتیجه چنانچه برای کسب و کار خود به دنبال برندسازی هستید، می خواهید با مشتریان خود ارتباط موثر برقرار کنید و از برترین های صنعت خود باشید، باید به فکر طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ باکیفیت تر و موفق تری باشید.

در سایت سئو متن بخوانید  اینفوگرافیک چرا کسب و کار شما به اینستاگرام نیاز دارد؟

کمپین دیجیتال مارکتینگ یعنی چه ؟

کمپین دیجیتال مارکتینگ یک طرح بازاریابی آنلاین می باشد.که توسط کسب و کارها انجام می شود. هدف از این کمپین ها جلب توجه مخاطبان، برقراری ارتباط با آنها، افزایش ترافیک سایت یا افزایش نصب اپلیکیشن و در نتیجه افزایش درآمد و بالا رفتن نرخ بازگشت سرمایه (ROI) است. یک کمپین دیجیتال می تواند شامل ایمیل مارکتینگ ، سرچ مارکتینگ ، موبایل مارکتینگ، بازاریابی محتوا ((content marketing و … باشد.

digital campaign

بررسی کمپین موفق تی پی لینک را هم در کالج سایت بخوانید

تبلیغ در فضای وب سایت های معتبر ایرانی در مدیااد

مدیااد، به شما کمک می کند تا کمپین های تبلیغاتی کسب وکار خود را در معتبرترین وب سایت های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

چگونه می توانید یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق راه اندازی کنید؟

در ادامه به ۷ راهکار طلایی اشاره میکنیم که بتوان کمپین موفق تری را اجرا کرد.

  1. جهت تشخیص بهترین رسانه برای اجرای کمپین تحقیقات بازار انجام دهید.

    در ابتدای هر فعالیت بازاریابی، بررسی بازار امری بسیار مهم است.یکی از دلایل اهمیت تحقیقات بازار این می باشد.که به شما کمک می کند رسانه هایی که مخاطبین شما بیشتر به آنها توجه می کنند را پیدا کنید. با استفاده از نتایج تحقیقات بازار و بخش بندی بازار (segmentation) ، از بین بخش های مختلف مخاطب و یا گروه هدف(target group) خود را پیدا کنید. این کار را می توانید با درخواست پر کردن پرسشنامه، گرفتن اطلاعات کلی مشتری بعد از خرید و یا گرفتن اطلاعات مشتریان بالقوه و بالفعل از منابع معتبر  انجام دهید.

    این اطلاعات علاوه بر استفاده های خوبی که در زمینه طراحی و رفع معایب محصولات و خدمات مطابق نیاز و علاقه مخاطبان دارد، به شما کمک می کند تا از ویژگی های مختلف علاقمندان به محصولات خود مطلع شوید و در نتیجه از راه درست با آنها ارتباط بگیرید و کمپین دیجیتال مارکتینگ خود را راه اندازی کنید. مثلا ممکن می باشد.با استفاده از تحقیقات بازار به این نتیجه برسید که مشتریان شما بیشتر از شبکه اجتماعی خاصی استفاده می کنند و تبلیغ در آن شبکه اجتماعی را در کمپین خود قرار دهید و یا در چه اپلیکیشن هایی تبلیغات خود را قرار دهید.

    بیشتر بخوانید: چگونه یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب انتخاب کنیم؟
  2. استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را برای زمان مشخص(مثلاً یک سال) مشخص کنید.

    طبق مطالعات  انجام شده توسط smart insight حدود ۴۶ درصد برندها استراتژی بازاریابی ندارند!  این در حالی می باشد.که ۱۶ درصد دارای استراتژی هستند اما استراتژی خود را در فعالیت ها به درستی استفاده نمی کنند و یا اصلا پیاده نمی کنند.”

    سوالی که در اینجا برای اکثر کسب و کارها مطرح می شود این می باشد.که اگر  راه و روش درست بازاریابی را ندانیم چگونه می توان انتظار رشد و پیشرفت در کسب و کار داشته باشیم.

    در تدوین استراتژی بازاریابی باید برای زمان های مختلف برنامه مناسب داشته باشید. مثلاً برای تابستان و یا جشن ها و مناسبت های عمومی مختلف از قبل برنامه ریزی داشته باشید.

    قدم ابتدایی برای تدوین استراتژی و طراحی کمپین این می باشد.که اهداف و  KPIهایتان را مشخص کنید.

    marketing research

  3. تعیین اهداف کمپین دیجیتالی

    سعی کنید برای کمپین های خود یک هدف تعیین کنید. از خود بپرسید جایگاهی که می خواهید بعد از این کمپین به آن رسیده باشید یعنی چه ؟ به این فکر کنید که هدف اصلی برگزاری این کمپین برای شما یعنی چه و در چه صورت در انتها آن را نتیجه بخش خواهید دانست. همچنین برای دستیابی به اهداف خود زمان نیز تعیین کنید.

    نکته مهم دیگر در تعیین اهداف برای کمپین دیجیتال مارکتینگ  ترجمه آن هدف به زبان دیجیتال مارکتینگ است. مثلاً افزایش نرخ تبدیل conversion rate  وبسایت شما، کاهش انصراف از خرید کاربران در حین طی کردن مراحل خرید و …. می تواند اهداف دیجیتالی (digital goals) شما باشد.

    دانلود رایگان کتاب الکترونیکی چرا دیجیتال مارکتینگ؟

  4. مشخص کردن شاخص های کلیدی عملکرد(KPI)

    برای رسیدن به اهداف باید بتوانید نتیجه کمپین را ارزیابی کنید. بنابراین نیاز به شاخص هایی قابل اندازه گیری دارید. یک یا چند شاخص برای ارزیابی موفقیت  کمپین خود تعیین کنید. این شاخص های کلیدی عملکرد (key performance indicator  یا KPI ) می تواند افزایش ۱۰ درصدی ترافیک سایت یا نصب اپلیکیشن و یا افزایش فروش محصولات شما باشد. نکته مهم در تعیین KPIها این می باشد.که شاخص ها واقع بینانه انتخاب شوند تا بتوانید ارزیابی درستی از نتیجه کمپین داشته باشید. چنانچه اولین بار نیست که کمپین دیجیتال راه اندازی می کنید، استفاده از نتایج قبلی می تواند به شما در تعیین KPI معقول کمک کند.

  5. بررسی بودجه تعیین شده نسبت به KPI

    سوال مهم دیگر این می باشد.که برای راه اندازی کمپین دیجیتال مارکتینگ در بازه زمانی مشخص شده، قصد دارید چه مقدار نسبت به کل سرمایه کسب و کار خود هزینه کنید. البته می توانید در هر زمانی به این بودجه اضافه یا از آن کم کنید. همچنین با تعیین کانال هایی که در دیجیتال مارکتینگ از آنها استفاده می کنید، این سوال مطرح می شود که به هر روش در بازاریابی دیجیتال چه مقدار از بودجه را اختصاص دهید.digital marketing campagn

  6. نوع کمپین خود را متناسب با بودجه مالی و مخاطبین خود انتخاب کنید.

    ممکن می باشد.تصور کنید یک روش از روش های بازاریابی دیجیتال بیشتر از بقیه مخاطبین را به خود جذب می کند. در حالی که شاید این پیش بینی درست نباشد. توصیه می کنیم برای تصمیم گیری در این زمینه حتما تحقیقات و تست هایی انجام دهید. همچنین استفاده از  آزمون A/B به شما نگرش مناسبی درباره اینکه مخاطبان شما به چه سبک از بازاریابی دیجیتال بهتر پاسخ می دهند کمک می کند. بسیار مهم و ضروری می باشد.که حداقل یک پلتفرم آنالیتیکس برای ارزیابی کمپین خود از ابتدا تا انتها داشته باشید.

    بیشتر بخوانید: آشنایی با ابزارهای attribution  و آنالیتیکس

    در طراحی کمپین های دیجیتال مارکتینگ امکان استفاده از روش های مختلف مانند ایمیل مارکتینگ، سرچ مارکتینگ، افیلیت مارکتینگ و موبایل مارکتینگ را دارید.

  7. صفحه فرود (landing page) خود را بهینه کنید.

صفحه فرود صفحه ای می باشد.که خلاصه ای از تمام محصولات و خدماتی که شما ارائه می کنید و همچنین عنوان و عباراتی برای توضیح مختصر خودتان در آن وجود دارد. مخاطب ضمن آشنایی با برند و کسب و کار شما می تواند از صفحه فرود به صفحه های دیگر سایت شما برای خرید و یا استفاده از خدمات برود.

در سایت سئو متن بخوانید  تبلیغات دیجیتال در ماه رمضان سال ۹۹

کمپین دیجیتال مارکتینگ در صورت موفقیت منجر به فعالیتی از طرف مخاطب مثلاً کلیک بر روی لینک می شود که معمولاً لینک صفحه فرود بر روی تبلیغ قرار می گیرد. در نتیجه از جمله مهم ترین نکات برای رسیدن به هدف نهایی بازاریابی دیجیتال بهینه بودن صفحه فرود است. به گونه ای که کاربر با مراجعه به این صفحه دقیقاً آنچه نیاز دارد و آنچه به خاطر آن بر روی تبلیغ کلیک کرده می باشد.را به سرعت بیابد.

صفحه فرود خوب دارای متن های مختصر و واضح و طراحی جذاب می باشد.و دکمه CTA )call to action) در آن باید با وضوح و جذابیت قرار داده شود.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را بیشتر بشناسید.

digital marketing campaign

بررسی کمپین های خارجی و ایرانی بازگشت به مدرسه را در کالج سایت بخوانید

 ۲ نکته ضروری در راه اندازی کمپین دیجیتال مارکتینگ

  1. تجربه کاربری در کمپین خود را به صورتی یکپارچه طراحی کنید. لوگو، گرافیک و رنگ های استفاده شده و … همه باید در انتقال حسی که می خواهید به مخاطب منتقل کنید سهیم باشند.
  2. شما نمی توانید یک کمپین بازاریابی دیجیتال طراحی کنید و بعد از آن بدون هیچ فعالیتی به گرفتن نتیجه خوب امیدوار باشید. برای موفقیت در کمپین های دیجیتال باید دائماً با استفاده از ابزار آنالیتیکس نتیجه کمپین را بررسی کنید و تصمیمات لازم برای هر کدام را لحاظ کنید. زیرا دنیای دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ دائماً در حال تغییر و تحول است.

شما نیز در قسمت نظرات تجربیات خود و یا نکاتی که درباره  اجرای کمپین های دیجیتال مارکتینگ می دانید را با ما در میان بگذارید.

در سایت سئو متن بخوانید  لینکدین مارکتینگ چیست؟ ۱۶ راهکار برای موفقیت در لینکدین

 

برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. برای همکاری با کسب و کارهای هدفمند، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگانی که به اندک دانش و تخصص من و دوستانم در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن نیاز دارند بسیار با انگیزه‌ایم. همین ضمنا من از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار برای تهیه مقالات استفاده می‌کنم؛ بخاطر اشکالات نگارشی عذرخواهی می‌کنم؛ امکان ویرایش بسیار دقیق فراهم نیست. توصیه من به شما استفاده از فایل‌های صوتی سایت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن