تولید محتوا

کپی‌رایتینگ چیست و کپی‌رایتر کیست

کپی رایتینگ با کپی رایت فرق دارد

دنیای سودآور کپی رایتینگ

این عبارت را اشتباه نگیرید! کپی رایتینگ به معنی نوشته‌های تبلیغاتی است که در نهایت به افزایش فروش کمک می‌کند. متاسفانه بسیاری از فارسی زبانان در املا و نگارش زبان و خط مادری خود! مشکلات جدی دارند. در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت کپی رایتینگ (Copywriting) را با قانون کپی‌رایت اشتباه نگیرند!

کپی رایتینگ یک بحث بسیار تاثیر گذار در دنیای تجارت و کسب و کارهاست. این عبارت مربوط به متن و تبلیغ و جمله‌های مربوط به افزایش فروش است که معمولا جذاب و خلاقانه است.

حالا دیگر می‌دانیم ربطی به موضوع حق نشر ندارد.

بدون تردید شما برای توسعه فروش خود و به دست آوردن بازارهای جدید، به مهارت‌های کپی رایتینگ نیاز خواهید داشت.

البته نه اینکه هیچ کس نتواند برای شما نقش کپی رایتر را بازی کند، اما به نظر می‌رسد شما خودتان بهتر از هر کس دیگری می توانید این کار را انجام دهید.

چون شخص شما شناخت جامع‌تری نسبت به ابعاد مختلف و ظرفیت‌های کسب و کارتان دارید.

در این مقاله از مجموعه مقالات سایت ‏سئو متن، همه چیز را درباره ی کپی رایترها به شما می گوییم تا بدانید کار آنها چیست و چگونه می‌توانند به شما کمک کنند.

کاربرد کپی رایتینگ و نقش کپی رایتر

کپی رایتینگ به معنی محتوا یا متن‌های تبلیغاتی است که مشخصا با هدف افزایش فروش تهیه می شوند. طبیعتا کپی رایترها هم افرادی هستند این متن را به وجود می آورند.

کپی رایتینگ فروش شما را افزایش می‌دهد

بازاریابی محتوایی با کپی رایتینگ فرق دارد

آنچه که در بازاریابی محتوایی دنبال می‌کنیم با اهداف کپی رایتینگ متفاوت است. ما در بازاریابی محتوایی به دنبال تولید محتوای ارزشمند و مفید هستیم.

اما در نوشتن متن‌های تبلیغاتی با هدف کپی رایتینگ، دقیقا نگاهی تجاری داریم و می‌خواهیم فروش را افزایش دهیم.

همچنین درباره تبلیغات هم باید بگویم، تبلیغات با اهداف مختلفی انجام شود؛ مثلا برندسازی. در واقع تبلیغ ممکن است مشخصا برای افزایش فروش نباشد، اما کپی رایتینگ دقیقا بر روی افزایش فروش یک کالا یا خدمات تمرکز دارد.

پس اگر خیلی علاقه دارید این کار را نوعی تبلیغات به حساب بیاورید اشکالی ندارد؛ اینطور بگویید که

کپی رایتینگ متن‌های تبلیغاتی است که بطور خاص برای افزایش فروش تولید می شود.

شیوه‌های مختلف ارائه و انتشار کپی رایتینگ

در خصوص روش‌های انتشار این متن‌های تبلیغاتی باید بدانید اگر متن‌های کپی‌رایتینگ، مستقیم از طریق بیلبوردها یا انتشار در نشریات و سایت ها منتشر شوند تکلیفشان معلوم است؛ یعنی روش انتشار مستقیم.

اما اگر پس از تبدیل به فیلم، پادکست یا برنامه تلویزیونی در قالب و ساختاری جدید ارائه شود نوع دومی را پدید می آورد که در واقع روش انتشار غیر مستقیم محسوب می‌شود.

مشکل کپی رایترها با تبلیغات کلاسیک چیست!

شاید فکر کنید که کپی رایتینگ متن های ادبی و خلاقانه محسوب می‌شود، خب مسلما همینطور است اما مشکلی که وجود دارد این است که کپی رایتر ها می‌گویند! خلاقیتی که سودآوری نداشته باشد کپی رایتینگ محسوب نمی‌شود.

اساساً در کپی‌رایتینگ ملاک و معیار اصلی این است که کالا و خدماتی که داریم را بفروشیم به عبارت دیگر وظیفه کپی رایتر این است که بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کند.

ویژگی‌ متن‌ها یا جملات کپی رایتینگ چیست

  • خلاقیت
  • سودآوری
  • افزایش فروش
  •  جذابیت متن
  • تاثیرگذاری
  • سادگی و ماندگاری

کپی رایتر برای موفقیت باید چه کار کند؟!

کپی رایتر خوب ساعت‌ها و شاید روزها بر روی یک پروژه کار می کند. او برای این که موفق شود نیاز به جمع آوری کلمات فراوان ندارد؛ بلکه او باید ایده نابی پیدا کند که اصطلاحا بترکاند! ایده ناب هم همه می‌دانیم، با کمک خلاقیت شکل می‌گیرد.

پس بدون برو برگرد کپی رایتر جماعت خلاق است. اما او بدون شناخت از کسب و کار مورد نظر و اشراف کامل به روحیات و نیازهای مخاطب آن، کاری از پیش نمی برد.

اگر فکر می کنید با کپی رایتینگ می توانید جملات مبالغه آمیز و غیر واقعی بگویید و بعد هم مشتریان شما را باور کنند و از شما خرید کنند سخت در اشتباهید. این کار فقط اعتماد کاربران به شما را از بین می‌برد و برندتان را نابود می کند. پس از کپی رایتینگ هرگز به معنی مبالغه و جملات غیر واقعی نیست.

سایت سئو متن

خصوصیات کپی رایترها چیست

کپی رایتر ها اغلب آدم های شاخصی هستند. آنها همان افراد دهند گرمی به حساب می‌آیند که می‌توانند به راحتی به شما هر کالایی را بفروشند.

اگر بخواهم یک ضرب المثل اغراق آمیز در این باره بگویم ماجرای رنگ کردن گنجشک و فروختن به جای قناری مثال خوبی به نظر می رسد؛ اما ترجیح میدهم آن را بصورت غیر رسمی بیان کنم.

کپی رایتینگ در تجارت و حتی اقتصاد یک کشور می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. آنها می‌توانند حلقه اتصال بین تولید و مصرف کننده باشند. یک کپی رایتر خوب هم سخنور خوبی است هم روانشناسی را به خوبی می داند.

آنها با کلمات زندگی می‌کنند و به علت تسلط بالایی که در بازار دارند می توانند شما را خیلی زود پولدار کنند این افراد با نوآوری و خلاقیت پیوند شده‌اند.

آن ها معمولا مستقل کار می کنند و پولهای آنچنانی بابت دستمزد می گیرند. برند شخصی در کپی‌رایتر‌ها معمولاً زیاد به چشم می‌خورد. چون‌ آنها قائم به شخص خودشان هستند

اگر فکر می کنید می توانید یک کپی رایتر را در بحث و مشاجره محکوم کنید باید بگویم اشتباه می‌کنید

کپی رایتینگ فروش شما را متحول می‌کند

در مباحثی که به بازار و فروش و اقتصاد برمی‌گردد هرگز شما نمی‌توانید مانع از به کرسی نشاندن حرف یک کپی رایتر شوید.

زاویه های متفاوتی که در دید و تحلیل آنها وجود دارد گاهی عجیب و گاهی شما را سر شوق می آورد.

کپی رایتینگ یعنی نوشتن متن‌‌های تبلیغاتی با هدف افزایش فروش

کپی‌رایتر ها از هر چیزی بهترین استفاده را می کنند. هیچ چیز در دنیای آنها غیر قابل استفاده نیست آنها را می توانید مصداق بارز از هر سوراخی تو رفتن دانست.

یک کپی رایتر خوب شاید حرف‌های خوبی نزند اما خوب حرف زدن را در نهایت زیبایی و شیوایی انجام می‌دهد. بحث مربوط به کپی رایتینگ و کپی رایتر ها را می خواهم با یک جمله به پایان ببرم و آن اینکه

کپی رایترها به واسطه خوب حرف زدن می‌توانند بسیار خطرناک باشند!

اگر دوست دارید متن‌های دیگری در خصوص کپی رایتینگ و مقالاتی که عموما به قلم یک کپی رایتر فارسی زبان نوشته شده را بخوانید می‌توانید مطالب وبلاگ سایت سئو متن را دنبال کنید.

لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید و اگر فکر می کنید این متن، متن خوبی است؛ آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا دیگران بخوانند و از این محتوا حمایت کرده باشید.

برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. من از برنامه تبدیل گفتار به متن استفاده می‌کنم و ممکنه ایرادات نگارشی زیادی در مقالاتم وجود داشته باشه؛ که لازمه عذرخواهی کنم. اما این روزها سی‌تی‌آر و بانس‌ریت و نرخ تبدیل... مثل خوره به جان واژه‌ها افتادن؛ قلم‌های نجیب و شرافتمند باید از کلمه جانبداری کنن!... و من از حضورم در وب، همین قصد رو دارم، حمایت از امپراتوری واژه‌ها. همین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن