سئو و خواناییمحتوای گرافیکی

کسب و کارها به محتوا و چه بازدید ای نیاز دارند

پنج دلیل برای اینکه وب سایت شما برای زنده ماندن و کسب درآمد به محتوا نیاز دارد.

وب سایت شما دفتر کار مجازی شماست و نماد کسب و کار شما در اینترنت. اگر حرفی برای گفتن نداشته باشید مشتری هم ندارید.

همه ما می‌دانیم که روز به روز استفاده از اینترنت و ابزارهای وابسته به اینترنت گسترش پیدا می‌کند، از این رو اکثریت افراد که به اینترنت دسترسی دارند سعی می‌کنند تا کارهای خود را از طریق اینترنت انجام دهند. بگذارید با یک مثال برای شما توضیح دهیم که چطور نیازهای افراد در مرور زمان تغییر کرده است و مردم بیشتر به سمت اینترنت و استفاده از آن گرایش پیدا کرده اند.

در گذشته زمانی که شما می‌خواستید کالایی را خریداری کنید در شهر یا استان خود محله ها و خیابان‌های معروفی بود که بیشترین کسبه وابسته به آن کالا در آن محل قرار داشت.شما به سادگی می‌توانستید در یک عصر دلپذیر قدم زنان در کوچه پس کوچه های آن محله و خیابان بگردید و کالای مطلوب خود را انتخاب کنید و خرید کنید و اطلاعات کالا را از فروشنده ها بگیرید.

قطعا شما هم با نظر من موافق هستید که هر چه فروشنده قوی تر، مسلطتر، خوش برخوردتر و مودبتر بود و همچنین مغازه زیباتر، تمیزتر و دارای ویترین بهتری بود شما به خرید از آنجا راغب تر بودید. حالا بیایید این مثال را اینترنتی کنیم!

امروزه مردم برای خرید یک کالا فقط در خیابانها گشت و گذار نمی کنند بلکه در اینترنت گشت و گذار میکنند، از طریق دوستانشان مطلع می شوند فلان برند در وب سایتش تخفیف زده است یا فلان برند در وب سایتش کاهای جدید قرار داده است. بنابراین ما با پدیده بسیار مهم و تاثیر گذاری به نام تولید محتوا مواجه هستیم که کار همان تبلیغات یا جلوه و نمای کسب و کارها و فعالیت‌های قدیم را انجام می دهد.

در واقع مردم با مطالبی که شما منتشر می کنید و با بررسی کیفیت و تاثیر گردان دریافت می کنند شما را مورد ارزیابی و قضاوت قرار داده و تشخیص می‌دهند که آیا از شما خرید کنند یا نه نقش محتوای که شما در سایتتان منتشر می کنید بسیار مهم است.

مقاله ویژه  اینفوگرافیک ترند های تبلیغات دیجیتال در سال ۲۰۱۸

مشتریانی که روزی در خیابان ها به دنبال لوازم و خدمات مورد نیازشان بودند با وارد کردن یک آدرس اینترنتی به راحتی وارد یک مغازه می شوند انواع مختلف کالاها و خدمات یک فروشگاه یا سازمان را می بینند انتخاب می کنند و خرید می کنند به همین سادگی.

چه عاملی بازدیدکنندگان را به خریدار بدل می‌کند

بله کاملا درست است. محتوا این حلقه مفقوده کسب‌و‌کارهاست.

شاید بپرسید محتوا چند خط متن است که حتی کاربرها حوصله نمی کنند آن را بخوانند. باید به شما بگوییم اشتباه می‌کنید نه تنها کاربرها (که قصد خرید دارند) محتوا را می خوانند بلکه

  •  آن را نقد و بررسی می‌کنند
  • درستی یا اشتباه بودن آن را بررسی می کنند
  • آن را با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند
  • و تصمیم میگیرند کالا را خرید کنند یا نه
  • در واقع فروشنده واقعی و ساکت وب سایت شما محتوای شماست همانطور که اتیکت قیمت بر روی محصولات شما در مغازه شما فروشنده شماست
  • تمامی این نکات را در نظر بگیرید حال بیاید یک مثال دیگر را بررسی کنیم

در حالت عادی اگر اینترنت وجود نداشت مشتریان شما چه افرادی و از کدام شهرها بودند؟

اگر تولید کننده بودید و محصولاتتان را به شهرهای دیگر با کلی مشکلات بازاریابی، تبلیغات، ارسال کالا و … می توانستید انجام بدهید.

شاید کل کشور یا چند استان مجاور و اگر فقط فروشنده جزء باشید افراد خیلی زیادی را در نظر بگیریم کل شهر مشتری شما بودند که در خیلی از محصولات همچین چیزی وجود نداشت چون شما رقبای دیگری هم قطعا خواهید داشت.

چه کسانی می‌توانند مشتریان شما باشند

بله درست است. همه مردم در همه شهرها و استان ها می توانند مشتریان شما باشند.

چطور می شود این اتفاق برای کسب و کار شما رخ دهد؟ به سادگی.

کافی است شما کسب و کارتان را در وب سایتتان و شبکه های اجتماعی راه اندازی کنید در آنها محتوای درست قرار دهید و اجازه دهید موتورهای جستجو شما را ببینند و تمام!

این روزها ملاک شناخته شدن کسب و کار شما موتورهای جستجو و رتبه ای که به شما اختصاص می دهند می باشد آنها هستند که شما را به دیگران معرفی می کنند، برای موتورهای جستجو فرقی نمی کند.

مقاله ویژه  اسکرین شات در اپ استور: ۶ ترفند اپلیکیشن های معروف!

کسب و کار شما چیست؟ رقبای شما چه کسانی هستند برایش مهم نیست مشتریان شما از کدام شهر هستند مهم این است که وقتی کسی از آنها سوال می کند ” کفش تابستانی ” بگردد و ببیند شما برای کفش تابستانی در دنیای وب حرفی برای گفتن دارید یا نه!

اگر دارید شما را در بهترین جایگاه به کاربران نمایش می دهد و اگر ندارید که هیچ.

موتورهای جستجو از کجا متوجه می شوند شما چه خدماتی ارائه میکنید؟

بله درست حدس زدید محتوا

موتورهای جستجو وب سایت شما را زیر رو رو می کنند و اطلاعاتی که شما در وب سایت منتشر کرده اید را دسته بندی می کنند.

امتیازی که کاربران به وب سایت شما داده اند توجه می کنند به اینکه لینک وب سایت شما در کدام شبکه های اجتماعی بازدید شده است و اینکه شما در کدام شبکه های اجتماعی فعال هستید را زیر ذره بین می گیرند.

حالا متوجه می شوند که کالای که شما عرضه کرده اید چقدر محبوبیت دارد و ارزش این را دارد که به جستجوگران آن را معرفی کند یا نه!

اگر نمی‌توانید ساپورت کنید افزایش بازدید به ضرر شماست

افزایش آمار بازدید سایت مسئله این است که همه مدیران سایت ها به آن علاقه‌‌مند هستند کمتر وبمستری را پیدا می‌کنید که حداقل برای یک بار هم که شده در گوگل راه های افزایش بازدید سایت را جستجو نکرده باشد.

البته مسئله فراتر از اینهاست چرا که وبمستران معمولاً ساعت‌های متوالی در افزونه ها و مقاله های مختلف به دنبال راهی برای یافتن مخاطبان جدید و افزایش آمار بازدیدکنندگان سایت خود هستند.

 

همه ما می دانیم که بازدیدکنندگان جدید مشتریان بالقوه هستند که می‌توانند توسط ما و سازگاری که در سیستم مارکتینگ خود پیاده سازی کرده ایم جذب شده و در قیف بازاریابی ما مدیریت شوند اما مسئله اینجاست که کاربر پس از ورود به سایت شما چگونه و تحت چه شرایطی ممکن است به خریدار ما تبدیل شود.

افزایش آمار بازدید

همانطور که در مقاله تعریف سئو نیز به شما گوشزد کردم برخی از مسائل را در سئو دیجیتال مارکتینگ با یک حساب ساده سرانگشتی البته با معیار منطق و دو دوتا چهارتای عقلی می توانید به دست بیاورید.

مقاله ویژه  اینفوگرافیک فاکتور های رتبه بندی و ترند های سئو در سال ۲۰۱۸

 

این را هم گفتم که هر جا در مسئله‌ای گیر کردید به عقل تان رجوع کنید و ببینید چه کاری منطقی است هم آن را انجام بدهید و مطمئن باشید که طبق اصول سئو یا دیجیتال مارکتینگ رفتار کرده اید.

 

با این توضیح می خواهم به شما کاربران عزیز سایت سئو متن بگویم که اگر شرایط سایت شما از نظر گرافیکی و محتوای که ارائه می‌کنید مناسب بازاریابی و بیزینس نباشد افزایش آمار بازدید می‌تواند ضررها و آسیب‌های جدی به برند و کسب و کار شما وارد کند.

حتما شما هم این حرف را تایید می کنید که اگر کاربر به هر شیوه وارد سایت شود و احساس کند آنچه که می خواسته برایش محقق نشده نه تنها سایت را به سرعت ترک می کند بلکه نارضایتی خود را با رد کردن لینک شما در دفعات بعدی و یا حتی تبلیغ منفی به دیگران بروز می دهد.

پس در یک نتیجه گیری کلی می توانیم این طور بگوییم که تا زمانی که شما مهیای بازاریابی نشده‌اید دعوت کاربران به سایت چندان منطقی به نظر نمی رسد.

شما باید امکانات لازم را فراهم کنید سپس آنها را به سایت تان دعوت کنید تا اثرات منفی برای تان ایجاد نکند آنچه که مسلم است افزایش بازدید به راحتی بسیار بیشتری قابل دستیابی است اما افزایش مشتریان ظرافت و حساسیت بسیار بالایی دارد اما در پروژه افزایش آمار بازدید می توانیم از ابزارهای وسیع تر و بیشتری کمک بگیریم و در این میان نقش محتوانقش محتوا و مفهوم اصل مفید بودن محتوای که منتشر می‌کنیم چندان بارز نیست.

 

افزایش بازدید لزوما افزایش فروش نیست

در صورتی که ما برای افزایش مشتری باید به کلمه کلمه محتوای که مینویسیم دقت کنیم حتما شما هم بحث های معروفی همچون رنگ قرمز برای دکمه خرید یا عبارتهای تهییج کننده که کاربر را به خرید یا عضویت در سایت تشویق می کند را شنیده و دیده اید.

این ها نکات بسیار ریزی هستند که در راستای جذب خریدار و افزایش فروش انجام می گیرد.

مسلما ما به دنبال افزایش بازدیدی هستیم که به افزایش فروش و مشتریان ما بیانجامد داشتن آمار بازدید بالا به تنهایی برای ما سودمند نخواهد بود

مقاله ویژه  برندینگ یا برندسازی چیست؟
برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. برای همکاری با کسب و کارهای هدفمند، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگانی که به اندک دانش و تخصص من و دوستانم در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن نیاز دارند بسیار با انگیزه‌ایم. همین ضمنا من از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار برای تهیه مقالات استفاده می‌کنم؛ بخاطر اشکالات نگارشی عذرخواهی می‌کنم؛ امکان ویرایش بسیار دقیق فراهم نیست. توصیه من به شما استفاده از فایل‌های صوتی سایت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن