تولید محتوا

کاربران چه محتوایی دوست دارند

چه محتوایی کاربرپسند است و دنبال می‌شود

 

میلیون ها تومان خرج می کنید! ساعت ها و روزها و هفته ها و بطور کلی زمان زیادی صرف می‌کنید و در دوره‌های آموزشی شرکت می کنید تا بفهمید کاربران چه محتوایی دوست دارند!

اما چند دقیقه نمی نشیند فکر کنید؛ تا خودتان متوجه شوید چند دفعه باید بگویم بسیاری از مسائل نیازی به قانون و الگوریتم دستورالعمل ندارد البته نه اینکه  یادگیری آکادمیک را  رد کنم یا نه  اما با یک تجزیه تحلیل سال می توانید پاسخ بسیاری از پرسش های خود را به دست بیاورید.

در واقع خودتان  در دسترس ترین  آماده ترین  و بهترین منبع  هستید کافی است اصول کلی کار را بدانید  به خودتان اعتماد داشته باشید  و نتایج حاصل از تحلیل هایی که می کنید را با یک کارشناس چک کنید.

سپس با خیال راحت در کارهای تان را به کار بگیرید حالا بیایید برای شروع هم موضوع این مقاله را ادامه بدهیم و هم یک تمرین درباره چیزی که گفتم یعنی یافتن پاسخ ها با استفاده از تحلیل ساده منطقی و عقلی دنبال کنیم.

ما میخواهیم  بفهمیم که

کاربران وب فارسی چه محتوایی را دنبال می کنند!

می‌خوانند و احیانا به اشتراک می گذارند.

می خواهم سوال را با سوال جواب بدهم اما نگران نباشید، گیج‌تان نمی‌کنم. کاربران محتوایی را دوست دارند که به آن نیاز دارند. خب! مردم این روزها در زمینه کاری شما به چه چیزهایی احتیاج دارند.

روی محتوا نویسی مثال بزنیم!

در حوزه تخصصی من که تولید محتوا است، مدیران سایت‌ها، وبمستران و کلا کاربران این روزها بیشتر محتوای اینستاگرامی و همچنین محتوای سئو شده را جستجو کرده‌اند.

(البته دسته بندی سئو شده و نشده واقعا غلط است؛ بعد می‌گویم چرا) همین پاسخ‌ کلی و ساده دست کم تکلیف عناوین جذاب مطالب ما را روشن می‌کنند.

در ادامه و در قالب مثال که خواهم گفت شما کاملا متوجه می شوید که اهمیت همین پاسخ ساده چقدر زیاد است.

کاربران چه محتوایی دوست دارند
کاربران چه محتوایی دوست دارند

عنوان نویسی بر اساس نیاز کاربر

همانطور که گفتم در این مثال، زمینه فعالیت ما تولید محتوا است. حالا فرض کنیم هیچ محتوایی برای این کار نداریم، بعنوان مثال و به عنوان یک گزینه عالی می‌توان تعدادی متریال و فایل آماده برای دانلود کاربران قرار داد. تا با استفاده از آن محتوای اینستاگرامی بسازند.

در حالت دیگر فرض کنیم ما درباره آموزش پریمیر یا ادیوس محتوایی آماده کرده‌ایم به راحتی می‌توانیم به جای اینکه بگوییم آموزش نرم افزار پریمیر از کمپانی ادوب، بگوییم یادگیری پریمیر برای تولید محتوای اینستاگرامی 

کافیست یک وجه مشترک بین عنوان محتوا با آنچه کاربران به آن نیاز دارند پیدا کنید و این دو را با یک عبارت مناسب به هم وصل کنید. آیا یادگیری نرم افزار پریمیر در شرایط که کاربران به دنبال تولید محتوای اینستاگرامی هستند چیز جذابی نیست!

چه چیز‌هایی لج کاربر را در می‌آورد!

این که شما مدام طفره بروید و به جای اینکه خیلی ساده و راحت مطلب را بگویید حاشیه پردازی کنید کاربران را عصبانی می کند. لطفاً به جملات اولیه همین محتوا نگاه کنید.

آنجا که نوشته‌ام ( روز ها، ساعت ها،  هفته ها و تازه بعد از آن با یک فرم دیگر  همان مسئله قبلی تکرار شده) صفت های پیوسته و مترادف های پشت سر هم کاربر را عصبانی می کند به جای همه این کلمات می شود خیلی ساده نوشت( زمان زیادی) 

موضوعات کاربرپسند
موضوعات کاربرپسند

 وقتی درباره تکنیک های نگارشی و تولید محتوا گسترده تر است همین یک مساله است اما می‌خواهیم ببینیم کاربران چه محتوایی را دوست دارند سایر مباحث در مقالات دیگر خواهیم پرداخت به نظر می‌رسد آنچه کاربران علاقمند هستند در محتواها رعایت شود موارد زیر است

  • دقیقا درباره عنوان باشد
  • متن بیخود طولانی نباشد
  • جملات کوتاه باشند
  • غلط املایی نداشته باشد
  • همان ابتدای مطلب اصل موضوع مطرح شود
  • چکیده محتوا نوشته شود
  • نکات برگزیده داشته باشد
  • تصاویر مرتبط و گویا
  • داشته باشد بازنشر از سایر منابع دیگر نباشد
  • اگر به جایی استناد می‌کنید لینک آن در اختیار کاربر قرار بگیرد.
  • اگر نیاز به دانلود فایل یا دسترسی دیگری هست براحتی در دسترس کاربر باشد.
  • نسخه ویدیویی و صوتی
  •  در باره نیاز کاربران باشد

کاربران چه محتوایی دوست دارند 

در انتخاب موضوعات باید دقت کنید به موضوعاتی بپردازید که از نظر زمانی و تاریخی در شرایطی هستند که اولویت و ضرورت کاربران شما باشند.

در غیر این صورت حتی اگر مطالب ارزشمند هم باشد به وقتی دیگر موکول می شود در همین اثنا ممکن است لابلای سایر مطالب و محتوای دیگر گم شود و هرگز دیده نشود. 

این محتوا با استفاده از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار گوگل تولید شده است. ایرادات نگارشی در آن وجود دارد که به خاطر آن از شما کاربران عزیز پوزش می طلبیم.

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. من از برنامه تبدیل گفتار به متن استفاده می‌کنم و ممکنه ایرادات نگارشی زیادی در مقالاتم وجود داشته باشه؛ که لازمه عذرخواهی کنم. اما این روزها سی‌تی‌آر و بانس‌ریت و نرخ تبدیل... مثل خوره به جان واژه‌ها افتادن؛ قلم‌های نجیب و شرافتمند باید از کلمه جانبداری کنن!... و من از حضورم در وب، همین قصد رو دارم، حمایت از امپراتوری واژه‌ها. همین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن