سئو و خوانایی

چگونه سئو سایت را با حذف صفحات تکراری بهبود بخشیم

 

چطور سئو سايت را با حذف صفحات تکراري بهبود بخشيم

حذف صفحات تکراري

نوشتن و انتشار محتواي اورجينال و اصيل قطعا براي ساخت مخاطب و بهبود سئو سايت شما ضروري است.

فوايد محتواي منحصر به فرد و اورجينال دو دسته هستند:

  1. محتواي اصيل تجربه کاربري عالي را ارائه مي دهد.
  2. محتواي اورجينال Original Content کمک مي کند تا موتورهاي جستجو (گوگل ، بينگ) مجبور نباشند که بين چندين پيج سايت شما ، به سختي يکي را انتخاب کنند.

 

با اين وجود، زماني که که يک محتوا به طور تصادفي يا از روي عمد، کپي يا تکراري Duplicate باشد، موتورهاي جستجو ممکن است آن سايت را تنبيه کنند و آن را در رتبه بندي گوگل، پايين ببرند.

متاسفانه، تعداد زيادي از بيزنس ها بدون آگاهي محتواي تکراري در سايت خود منتشر مي کنند.

براي همين است که مميزي و بررسي سايت براي محتواي تکراري با استفاده از ابزارهاي مناسب ، بسيار مهم است.

اين مقاله سئو به شما کمک مي کند تا بدانيد که محتواي تکراري چيست، و چه اقداماتي بايد انجام داد تا سئو سايت شما افت نکند.

تعريف محتواي تکراري از نظر گوگل چيست؟

گوگل محتواي تکراري يا Duplicate Content را اينطور تعريف مي کند: محتواهاي مشابه يا عينا شبيه هم که با استفاده از يک دامين قابل دسترسي هستند.

در سایت سئو متن بخوانید  ۲۸ راهکار برای افزایش ترافیک وب سایت

بعضي از کارشناسان توليد محتوا و سئو ، بر اين باورند که جهت بالابردن و افزايش و بهبود رنک سايت و کلمه کليدي ، بايد محتواي مشابه توليد کنند تا گوگل سريعتر در جستجوهاي خود، سايت را بالا بياورد!

هرگز اين کار را نکنيد. چون نتيجه معکوس دارد.

همچنين، کاربران سايت، زماني که به اين باور برسند که محتواي سايت شما تکراري است، ديگر به نوشته هاي شما اعتماد نخواهند کرد.

اين امر باعث مي شود که کاربران به سرعت از سايت خارج شوند و بدين طريق Bounce Rate سايت شما افزايش مي يابد.

با استفاده از ابزارهاي بررسي محتواي اتوماتيک، مي توان از وجود صفحت با محتواي مشابه آگاه شد.

پس از يافتن محتواي تکراري ، اولين راه حل مي تواند حذف محتوا و يا جايگزين کردن آن با نوشته ي منحصر به فرد باشد. ولي راههاي ديگري نيز وجود دارند.

نحوه بررسي محتواي تکراري

۱ – استفاده از تگ Rel=Canonical

اين تگ به موتورهاي جستجو مي گويد که کدام آدرس بايد به عنوان صفحه اصلي براي آن محتوا ديده شود. بنابراين اين مشکل براي گوگل حل مي شود.

۲ – استفاده از ريدايرکت Redirect 301

اين روش، در زماني که محتواي تکراري بايد پاک شود ، به سادگي کاربران را به URL مورد نظر انتقال مي دهند.

۳ – استفاده از متا تگ Noindex

اين روش به سادگي به موتور جستجو مي گويد که اين صفحه را ايندکس نکند.

۴ – استفاده از ابزار Google’s URL Parameters

اين ابزار به گوگل مي گويد که اين صفحات را Crawl نکند.

در سایت سئو متن بخوانید  توجه به جزئیات در تولید محتوا

با بررسي مداوم سايت براي محتواي تکراري ، مي توانيد نه تنها رنکينگ سايت خود را افزايش دهيد، بلکه مطمئن مي شويد که کاربران سايت شما به محتواي اورجينال و مناسب ، از طريق گوگل ، ارجاع شده اند.

نداشتن محتواي تکراري ، ضريب اعتماد کاربران سايت را بالا مي برد.

 

براي مطالعه مطالب بيشتر در ارتباط با آموزش سئو به اين صفحه مراجعه کنيد.

چگونه سئو سایت را با حذف صفحات تکراری بهبود بخشیم
تحلیل و بررسی

برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. برای همکاری با کسب و کارهای هدفمند، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگانی که به اندک دانش و تخصص من و دوستانم در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن نیاز دارند بسیار با انگیزه‌ایم. همین ضمنا من از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار برای تهیه مقالات استفاده می‌کنم؛ بخاطر اشکالات نگارشی عذرخواهی می‌کنم؛ امکان ویرایش بسیار دقیق فراهم نیست. توصیه من به شما استفاده از فایل‌های صوتی سایت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن