تولید محتوا مبتنی بر اصول سئو و کپی‌رایتینگ

چه عواملی که باعث ضرر دادن سایت می‌شوند ؟

اگر به دنبال عواملی هستید که باعث شکست کسب و کارتان، یا به عبارتی جواب نگرفتن از سایتتان می شود، این نوشتار به شما کمک می کند تا درک درستی از دنیای سایت سازی پیدا کنید، و همچنین دلایل شکست بسیاری از سایت ها را دریابید.

بدون تردید این مقاله می تواند برای بسیاری از افراد مناسب باشد، چرا که داشتن سایت یک هدف عمومی برای بسیاری از ما، بوده و هست.

هدفی که افراد کمی در آن کامروا می شوند.

جایگاه سایت سازی در دنیای امروز :

سایت های زیادی روزانه ساخته می شود، و بیشتر از آنچه که ساخته می شود، روانه قبرستان سایتها می گردد.

سایت های متروکه، که کسی به آنها سر نمی زند، و بدتر از آن، صاحب و پشتیبانی هم ندارند، نه به درستی به روز رسانی صورت می‌گیرد، و نه به کامنت ها پاسخ داده می شود.

این گونه سایت ها معمولاً به دلیل عدم رفتار حرفه ای، به صاحبان خود، رو ترش می کنند و حاضر نیستند به آنها کمک کنند!

در واقع سایت را باید یک مرکب چموش دانست، که اگر مهارت سواری گرفتن از آن را نداشته باشید، شما را به زمین خواهد زد و هر چقدر هم تلاش کنید جواب نمیگیرید.

سایت سازی و نسخه ای که به دارو خانه نمی رود!

تصور کنید یک بیمار سراسیمه به پزشک مراجعه می‌کند، و پس از معاینه، نسخه ای از آن متخصص دریافت کرده و در جیبش می‌گذارد و با خیال آسوده به خانه می آید.

او انتظار دارد که تنها به واسطه ویزیت شدن حالش خوب شود!

آیا چنین چیزی ممکن است؟!

جالب است اما برخی از مدیران سایت ها نیز اینگونه فکر می‌کنند، یعنی رفتارشان اینطور است.

آنها سایتی را می سازند و به حال خودش رها می کنند، و انتظار دارند به محض اینکه سایت فروشگاه آنها دایر شد، شرایط جدیدی ایجاد شده و آنها در مسیر توسعه و سودآوری قرار گیرند.

حال آنکه ساختن سایت، یک ابزار و زمینه است که فراهم می شود تا شما محتوای خود را تولید و انتشار کنید.

بنابراین اگر تا به امروز فکر کرده اید که با ساختن سایت، و به صرف راه اندازی آن، اوضاع کسب و کارتان خوب می شود، باید بگویم اشتباه فکر کرده اید.

چرا که اصل کار و مهم ترین بخش دنیای سایت سازی تولید محتوا و مدیریت آن است.

این دقیقا مانند مثالی است که زدیم!

ان بیماری که نسخه را می‌گیرد و به داروخانه نمیرود و انتظار دارد در مسیر بهبود قرار گیرد.

مهمترین عامل شکست سایت ها چیست :

هدفمند بودن :

عوامل زیادی در این مسئله دخیل هستند، که مهمترین آنها در یک مرحله می تواند، هدفمند نبودن و سردرگمی سایت دانست.

در چنین شرایطی، مدیرسایت نمی داند به دنبال چیست؟! هدف خود را مشخص نکرده، و طبیعتاً مخاطب او نیز مشص نیست.

این شرایط، درست مانند باران پراکنده و بی قدرتی است که به صورت پراکنده در هوا پخش شود!

این قطرات باران، هرگز نمی توانند جریانی ایجاد کنند، خاک را بشویند، یا جایی را آبیاری کنند.

یک باران که فقط شیشه های اتومبیل یا خیابان را لکه می اندازد، ولی آنها را شستشو نمی دهد.

چرا؟!

چون پیوسته نیست، و پراکندگی آن موجب می شود، قطرات اب قادر به انجام هیچ کاری نباشند.

یک ذره بین را نگاه کنید، چگونه می تواند آتش ایجاد کند؟!

با تمرکز!

حال تصور کنید ذره بین نتواند این تمرکز را ایجاد نموده، و نور را به یک نقطه بتاباند.

آیا باز هم می تواند آتش تولید کند؟ مطمئناً نه!

بسیاری از سایت ها ندانسته در ورطه بی هدفی می افتند، و به دلیل اینکه از عواقب پراکنده کارکردن بی اطلاع هستند، آسیب می بینند.

البته شخصاً معتقدم این مسئله تخصص نمیخواهد، چرا که در دنیای واقعی و در زندگی روزمره انسانی، خود ما با آنها آشنا هستیم.

ما می دانیم که همه کاره هیچ کاره است!

بنابراین وقتی که شما دم به دقیقه موضع تان را عوض می کنید، و از چیزهای مختلفی حرف میزنید و مطلب منتشر می کنید، دقیقاً باید خودتان را شبیه به آدمی بدانید که هر روز یک حرف می زند، و هر دقیقه به یک موضوع اشتغال دارد.

اگر شما نیز در سایت تان موضوع مشخصی ندارید، مانند این آدم هستید.

آدمی که اعتبار و اعتمادی پیش دیگران ندارد، و به عبارت دیگر مردم روی او حساب نمی کنند.

اهمیت پشتیبانی در سایت موفق

نکته دیگری که در دنیای سایت سازی موجب ضرر و زیان می شود، نداشتن پشتیبان است.

وقتی شما می خواهید یک نیرو استخدام کنید، به عنوان مثال اکنون که در ابتدای پاییز ۹۹ هستیم، شاید بتوانید با ماهانه ۵۰۰ هزار تومان یا کمتر و بیشتر، یک نفر را به صورت ثابت پای کار سایت‌تان بگذارید تا از سایت پشتیبانی کند، محتوا تولید کند، و روند کار شما تفاوت ایجاد کند.

اما ممکن است فکر کنید که این هزینه بسیار زیاد است، و ماهی ۵۰۰ هزار تومان به شما فشار مالی وارد می‌کند. در صورتی که اینطور نیست.

اگر ماهی ۵۰۰ هزار تومان را بپذیرید، پیش از آنکه ۲ یا ۳ ماه آن را پرداخت کرده باشید، درآمدش بازگشت داده خواهد شد.

در واقع از محل سودآوری سایت، میتوانید دستمزد پشتیبان را بپردازید، و حتی سود هم داشته باشید.

گذشته از این شما باید بدانید، سایت برای شما یک سرمایه ماندگار است، چرا که دامنه آن به نام شخص شما ثبت شده، و از نظر حقوقی جزو اموال منقول شما به حساب می آید.

ظاهر سایت و گرافیک جذاب

از دیگر نکات مهمی که موجب سرنگونی سایت ها می شود، بحث گرافیک و ظاهر سایت است.

بسیاری از سایت ها کاربرپسند نیستند.

آنها شاید محتوای خوبی داشته باشند، اما چون بدرستی محتوا را انتشار نمی دهند، نتیجه دلخواهی نمی‌گیرند.

اما باید بدانیم که فرآیند تولید محتوا از سه بخش تشکیل می شود:

• تعریف محتوا

•  انتشار محتوا

•  توزیع محتوا

که هر کدام از این سه بخش اصلی، زیرمجموعه ها و نکات ویژه و اهمیت های خاص خود را دارند، که باید به آنها توجه کنید.

ما در یک مقاله جداگانه سعی می کنیم به این مبحث، یعنی ویژگی های تولید محتوای کامل و سودآور بپردازیم.

 

در یک جمع بندی کلی باید بگویم که، بسیاری از مشاغل و کارها به دلایل کاملا ساده لوحانه و بچه گانه به فنا می روند.

مثلاً وقتی که شما برای رنگ آمیزی خانه خود، تصمیم بگیرید که از توان خودتان استفاده کنید، این بزرگترین اشتباه شماست.

شاید شما بتوانید پر رنگ را در دست بگیرید، و به دیوار به صورت افقی و عمودی بمالید.

اما بدون تردید یک نقاش ساختمان، آن کار را بهتر انجام می‌دهد.

البته شخصا هنوز دلیل منطقی و قانع کننده ای که به طور مطلق به این شبهه پاسخ دهد نیافته ام.

اما این را دریافتم که هر کار غیر تخصصی که در واقع توسط کارشناس انجام نشود، به دلایل رمز آلودی خراب میشود، حتی اگر کار سخت نباشد!

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.