تولید محتوا

چه تعداد محتوا باید تولید کنید

آیا تا بحال از خودتان پرسیده اید که از هر نوع محتوا چه تعداد باید تولید کنید تا جایگاه قابل قبولی پیدا کنید؟ دراین مقاله آموزشی از مجموعه مقالات سایت سئو متن درباره محتوانویسیمحتوانویسی به آموزش این موضوع می‌پردازیم که چه مقدار از هر نوع محتوا را باید تولید شود.

چه تعداد محتوا باید تولید کنید
چه تعداد محتوا باید تولید کنید

نا گفته پیداست که تعداد واقعی محتوای مورد نیاز، با توجه به نوع فعالیت شما متفاوت است.

در واقع تهیه و تالیف محتوا از یک سایت به سایت دیگر و از کسب و کار به کسب و کار دیگر کاملا متفاوت است. اما این مقدار چقدر است؟
 پاسخ این سوال را نیاز کاربران تعیین می‌کند. و البته گستردگی موضوع فعالیت شما و نیز انتظاری که شما از خودتان دارید.

همه این مباحث به وظایف استراتژیست محتوای شما مربوط می‌شود. در واقع استراتژی تولید محتوا تعیین می‌کند که:

  •  چه محتوایی تولید شود
  •  تعداد آن چقدر باشد
  • چه تغییراتی در محتوا ایجاد شود
  • آیا محتوا نیاز به حذف شدن دارد یا نه

در ادامه به شما خواهیم گفت را می‌توان یک بریده ارزشمند از استراتژی تولید محتوا به حساب آورد که صورت مستقل در اختیار شما قرار می‌گیرد.

عوامل موثر در تعیین تعداد محتواهای شما

  • نیاز کاربران شما
  • وسعت دامنه فعالیت شما
  • اهمیت و گستردگی موضوع کاری شما

گام نخست دستورالعمل اجرایی برای تعداد تولید محتوا

در گام نخست اجرا شما باید موضوع کارتان را بر روی کاغذ بنویسید و سپس همه زیرمجموعه‌های آن را فهرست کنید.

انتشار محتوای بنیادین

درباره هر کدام از موضوعات اصلی به فکر تهیه یک محتوای جامع باشید که تعداد کلمات آن از سه هزار کلمه کمتر نباشد.

البته اگر می‌توانید مقاله را مدیریت کنید، خوب است این واقعیت را بدانید که هر چه مقدار محتوای شما بیشتر باشد به نفع شماست.

پس خیلی با احتیاط می‌گویم! تعداد کلمات در تولید محتوا یک عامل بسیار مهم در سئو محسوب می‌شود؛ اما به شرط آنکه کیفیت نوشتار شما کم نشود و بیخود و بی جهت مطالب غیر ضروری را بخاطر افزایش،تعداد کلمات کش ندهید!

انتشار محتوای مفید و اهمیت آن
انتشار محتوای مفید و اهمیت آن

گام دوم اجرایی پس ازتهیه فهرست موضوعات

یک محتوا اولیه برای همه زیر مجموعه‌ها تالیف و تولید و منتشر کنید.

این محتوا اگر تعداد کلمات کمی داشته باشد مانعی ندارد. اما نباید از ۴۰۰ کلمه کمتر باشد.

 این نظر کارشناسان گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن است. همچنین داشتن یک تصویر به اضافه تصویر شاخص مناسب برای بار اول ضروری است.

دسته بندی صحیح برای انتشار مطالب الزامی است

فراموش نکنید محتواها را باید در دسته بندی صحیح منتشر کنید.

تعداد تولید محتوا
تعداد تولید محتواع

اگر در این مرحله سخت گیری زیادی نشده به معنی آن نیست که محتوا را ویرایش نشده منتشر کنید؛ خیر! نکند جو گیر شوید و با غلط املایی منتشر کنید و بگویید بعد ادیت می‌کنم!

نه! این خبرها نیست شما نباید پیش از آنکه متن کاملا آماده شده باشد دکمه انتشار را بزنید.

 

بدون ویرایش منتشر نکنید

پس بنابراین قبل از اعمال نکات ویرایشی و نگارشی آن را منتشر نکنید. تعداد کلمات اگر کم باشد عیبی ندارد؛ بعد به آن اضافه می‌کنید اما همین مقداری که منتشر می‌کنید باید با کیفیت باشد. پساگر خسته بودید یا وقت کم داشتید، نهایتا تا ۱۰۰ کلمه دیگر تخفیف دارید!

اما قول بدهید از کیفیت کم نکنید و اصول خوانایی متن و نکات نگارشی و ویرایشی دستور زبان فارسی را رعایت کنید. قول ؟!

 

گام سوم و مراحل بعدی محتوا‌ها در آینده (کوتاه مدت)

حالا که به همه موضوعات اصلی و فرعی پرواختید، می‌توانید کم کم نسخه ویدیویی هر محتوا را انتشار دهید و به پست مربوطه اضافه کنید.

همچنین نسخه صوتی هر مطلب سایت را در فرصت مناسب تهیه و در اختیار کاربران قرار دهید.

محتوای دروازه دار
محتوای دروازه دار

اینکه بگویید منتشر می‌کنم بعد ویرایش می‌کنم، اشتباه محض است

بسیاری از افراد دنبال موضوعات جدید و متنوع هستند. یعنی بجای تولید محتوای مفید و انتشار اصولی و صحیح آن به دنبال افزایش موضوعات هستند. در نهایت مطالبی منتشر می‌شود که اصطلاحا حق مطلب در آنها ادا نمی‌شود.

نویسندگان ایده‌آل گرا قربانیان دام محتوا

اینها آدم‌های آرمانگرای تمامیت خواهی هستند که یکی در میان به هیچ نتیجه به درد بخوری هم نمی ‌رسند! علیرغم استعدادهایی که دارند.

این تولیدکنندگان محتوا! به جای اینکه محتوای مفید را بصورت کامل تولید، منتشر و توزیع کنند، مدام دنبال افزودن موضوعات جدید هستند.

در چنین شرایطی تنوع موضوعات نه تنها کمکی به آنها نمی ‌کند بلکه موجب می‌شود کاربران تصور بدی از شما پیدا کنند.

یادتان باشد هیچ خانواده‌ای حتی یک خانواده متوسط رو به پایین حاضر نیست در خانه نیمه کاره اسکان پیدا کند. متن‌های نیمه کاره یعنی نوشته‌های ویرایش نشده، بدون عکس، توزیع نشده و تنها مانده…

انتشار محتوای بنیادین

درباره محتوا‌های بنیادین یا مقالات جامع از آنجایی که این نوع محتوا‌ها هزینه‌های زیادی در بر دارد، شما حتی اگر بخواهید هم نمی ‌توانید تعداد زیادی از این نوع محتوا تولید کنید.

محتوای پویا یا پست ‌های وبلاگی
محتوای پویا یا پست ‌های وبلاگی

منظور از هزینه می‌تواند وقت یا هزینه مالی باشد که بابت نویسنده و تولید‌کننده محتوا می‌پردازید. اگر ماهانه یک محتوای جامع داشته باشید هم خوب است.

البته شرایط در ابتدای کار شاید کمی متفاوت باشد و لازم باشد هر ده روز یک محتوای بنیادین بیرون بدهید.

تعداد کلمات بالای ۶۰۰۰ می‌تواند عالی باشد.

انتشار محتوای دروازه دار

درباره محتوای دروازه دار نیز شما به تعداد زیادی از این نوع محتوا‌ها نیاز نخواهید داشت چرا که اهدافتان با چند قطعه کوچک محتوا دروازه دار به دست می‌آید

تعداد انتشار هر محتوا

 شما می‌خواهید از کاربران به اطلاعات مشخصی را دریافت کنید که این کار با چند محتوای دروازه دار با کیفیت هدف شما را برآورده می‌کند.

 

انتشار محتوای پویا یا پست‌های وبلاگ

در خصوص محتوای پویا یعنی همان محتوا‌های معمول که در پست‌های وبلاگ‌تان را منتشر می‌کنید. پیش از هر چیزی باید بدانید که داشتن یک رویه منظم و زمانبندی شده در انتشار اینگونه محتوا‌ها اهمیت زیادی دارد.

لطفاً ربات‌ها را گیج نکنید بگذارید آنها بدانند که چه وقت‌های شما محتوا منتشر می‌کنید.

بسیاری از سایت‌های معتبر ماهانه ۱۵ محتوا منتشر می‌کنند یعنی هر دو روز یک محتوا

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. من از برنامه تبدیل گفتار به متن استفاده می‌کنم و ممکنه ایرادات نگارشی زیادی در مقالاتم وجود داشته باشه؛ که لازمه عذرخواهی کنم. اما این روزها سی‌تی‌آر و بانس‌ریت و نرخ تبدیل... مثل خوره به جان واژه‌ها افتادن؛ قلم‌های نجیب و شرافتمند باید از کلمه جانبداری کنن!... و من از حضورم در وب، همین قصد رو دارم، حمایت از امپراتوری واژه‌ها. همین

یک نظر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن