تولید محتوا

چرخه اقدام در تولید محتوا

سه مرحله اجرایی برای تولید محتوای اثر بخش

چرخه اقدام در تولید محتوا فرایند سه گانه ای است که شامل تالیف محتوا و انتشار و توزیع آن است. اما چرا این فرایند را چرخه اقدام نامگذاری کردیم؟!

در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن یک رویکرد اساسی وجود دارد آن هم سودآوری است. یعنی تمامی فعالیت ها و آموزش هایی که ما ارائه می کنیم باید برای کاربران سودآور باشد.

 

چرخه اقدام تولید محتوا
چرخه اقدام تولید محتوا

وقتی که از چرخه تولید محتوا نام می‌بریم، یعنی محتوا تولید شده، منتشر شود و به خوبی توزیع گردد تا از مجموعه این سه مرحله انگیزه لازم برای تولید محتوا های بعدی و یا به روز رسانی محتواها ایجاد شود.

اگر محتوا به نویسنده یا مدیر سایت فیدبک های مثبتی ندهد، انرژی لازم برای ادامه کار از بین می‌رود. بنابراین چرخه بهترین عنوان برای این فرآیند بود و به همین علت ما آن را انتخاب کردیم.

تولید محتوا و انتشار و توزیع
تولید محتوا و انتشار و توزیع

اگر تولید محتوای اثربخش و سودآور مدنظر باشد باید این سه مرحله انجام شود. هر کدام از این اقدامات به تنهایی بخشی از این چرخه را تشکیل داده و بدون اجرای سایر اقدامات، تولید محتوا به معنی واقعی صورت نمی گیرد. البته آن تولید محتوایی که ما برای کسب و کارها و سایت ها مد نظر داریم.

اگر دستاوردهای ابتدایی خود را به درستی منتشر نمی‌کردیم و به دست مخاطبانمان نمی‌رساندیم، هرگز به آنچه بدست آوردیم نائل نمی‌شدیم. این یک چرخه اقدام واقعی است.

Steve Jobs بنیانگذار اپل

 

در مرحله انتشار شما با مسائل مختلفی همچون کپی رایتینگ، خوانایی و دیگر ظرافت هایی که هر کدام می تواند محتوای شما را به اوج ببرد یا ساقط کند مواجه هستید.

در توزیع محتوا نیز وضع به همین گونه است با این تفاوت که شما باید تلاش کنید همراستا با سیاست های کلانی که دارید، محتوای تولید شده را به دست کسانی که گمان می‌رود تناسب بیشتری با کار شما دارند برسانید.

اگر شما بخواهید اطلاعات جامعی درباره تولید محتوا به دست بیاورید می توانید به دانشنامه که در همین خصوص تالیف کرده‌ایم مراجعه کنید. همچنین راهکارها و تکنیک های کاربردی که در کارگاه آموزشی به شما ارائه می کنیم می‌تواند به شما کمک کند تا تولید محتوا را آنگونه که هست به کار بگیرید و از فواید آن بهره مند شوید

برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. من از برنامه تبدیل گفتار به متن استفاده می‌کنم و ممکنه ایرادات نگارشی زیادی در مقالاتم وجود داشته باشه؛ که لازمه عذرخواهی کنم. اما این روزها سی‌تی‌آر و بانس‌ریت و نرخ تبدیل... مثل خوره به جان واژه‌ها افتادن؛ قلم‌های نجیب و شرافتمند باید از کلمه جانبداری کنن!... و من از حضورم در وب، همین قصد رو دارم، حمایت از امپراتوری واژه‌ها. همین

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن