چرخه اقدام برای تولید محتوای اثربخش

4

چرخه اقدام در تولید محتوا فرایند سه گانه ای است که شامل تالیف محتوا و انتشار و توزیع آن است. اما چرا این فرایند را چرخه اقدام نامگذاری کردیم؟!

در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن یک رویکرد اساسی وجود دارد آن هم سودآوری است. یعنی تمامی فعالیت ها و آموزش هایی که ما ارائه می‌کنیم باید برای کاربران سودآور باشد.

 

وقتی که از چرخه تولید محتوا نام می‌بریم، یعنی محتوا تولید شده، منتشر شود و به خوبی توزیع گردد تا از مجموعه این سه مرحله انگیزه لازم برای تولید محتوا های بعدی و یا به روز رسانی محتواها ایجاد شود.

اگر محتوا به نویسنده یا مدیر سایت فیدبک های مثبتی ندهد، انگیزه لازم برای ادامه کار از بین می‌رود. بنابراین چرخه بهترین عنوان برای این فرآیند است و به همین علت ما آن را انتخاب کردیم.

تولید محتوا و انتشار و توزیع
تولید محتوا و انتشار و توزیع

اگر تولید محتوای اثربخش و سودآور مدنظر باشد باید این سه مرحله انجام شود. هر کدام از این اقدامات به تنهایی بخشی از این چرخه را تشکیل داده و بدون اجرای سایر اقدامات، تولید محتوا به معنی واقعی صورت نمی گیرد. البته آن تولید محتوایی که ما برای کسب و کارها و سایت ها مد نظر داریم.

[bs-quote quote=”اگر دستاوردهای ابتدایی خود را به درستی منتشر نمی‌کردیم و به دست مخاطبانمان نمی‌رساندیم، هرگز به آنچه بدست آوردیم نائل نمی‌شدیم. این یک چرخه اقدام واقعی است.

در مرحله انتشار شما با مسائل مختلفی همچون کپی رایتینگ، خوانایی و دیگر ظرافت هایی که هر کدام می تواند محتوای شما را به اوج ببرد یا ساقط کند مواجه هستید.

در توزیع محتوا نیز وضع به همین گونه است با این تفاوت که شما باید تلاش کنید همراستا با سیاست های کلانی که دارید، محتوای تولید شده را به دست کسانی که گمان می‌رود تناسب بیشتری با کار شما دارند برسانید.

اگر شما بخواهید اطلاعات جامعی درباره تولید محتوا به دست بیاورید می توانید به دانشنامه که در همین خصوص تالیف کرده‌ایم مراجعه کنید. همچنین راهکارها و تکنیک های کاربردی که در کارگاه آموزشی به شما ارائه می کنیم می‌تواند به شما کمک کند تا تولید محتوا را آنگونه که هست به کار بگیرید و از فواید آن بهره مند شوید.

فیس بوک، توییتر، لینکداین، واتساپ، تلگرام

چه می‌کنیم که با همه هزینه‌ها و زحمت‌ها از تولید محتوا نتیجه نمی‌گیریم. در پاسخ باید بپرسم:

آیا سه مرحله مهم تولید محتوا را می‌دانید؟

آیا مطمئن هستید همه چیز را درست انجام داده اید؟

می‌دانید چند مرحله باید انجام دهید تا تولید محتوا نتیجه بخش باشد؟

آیا می‌دانید اشتباه در هر مرحله موجب شکست می‌شود؟

اگر هر کدام از این سه مرحله را درست انجام ندهیم ‌، نتیجه نخواهیم گرفت.

 

اگر تحقیق را درست انجام ندهید معلوم نیست محتوای شما به دست چه کسی خواهد رسید و به درد چه کسی خواهد خورد.

چون شما نمیدانید کاربران وقتی کالای شما را بخواهند در گوگل چه می‌نویسند.

اما وقتی تحقیق می‌کنید کلید واژه‌ها را به دست می‌آورید، انگار یک ضربه به محل تجمع گنجشک‌ها زده‌اید، نه بی هدف و شانسی که هدفمند و دقیق

اگر محتوای مفیدی ننویسید یعنی در مرحله دوم ضعف داشته باشید، کاربران شما را می‌بینند اما خوششان نمی‌آید!

احتمالاً آن‌ها در دفعات بعد هم مطالب شما را می‌بینند اما از کنار آن عبور می‌کنند بدون این که به سایت شما وارد شوند چون شما تجربه خوبی به آنها نداده‌اید.

اگر  تحقیق را درست انجام ندهید معلوم نیست محتوای شما به دست چه کسی میرسد.

آیا افرادی که قرار است بیایند و کالای شما را خریداری کنند یا از خدمات آن استفاده کنند به محتوای شما دسترسی پیدا می‌کنند یا نه

توزیع و اشتراک

شما باید محتوای خود را منتشر کرده و توزیع کنید. تصور کنید یک فروشگاه بزرگ راه اندازی کرده اید اما راه مشتریان را بسته اید. محتوا را می‌توان از جهاتی به چیزهای مختلفی شبیه دانست که یکی از آنها یخ است! بله یخ!

آنچه شما تولید می‌کنید مانند قالب‌های یخ است! که باید زود به بازار ببرید و آنها را عرضه کنید وگرنه زمان که می‌گذرد سرمایه شما نیز تحلیل می‌رود و آب می‌شود.

  • آیا این سه مرحله را انجام داده اید؟
  • آیا مراحل را  به درستی انجام داده اید؟

تردید نکنید که در یکی از مراحل اجرایی‌‌، کارتان ایرد داشته وگرنه نتیجه بخش بودن فرآیند تولید محتوا مسئله ای نیست که کسی بتواند آن را انکار کند.

فرایند تولید محتوا باید بخوبی و صحیح انجام شود وگرنه در دام، تحقیق و سئو کاذب می‌افتید یا گرفتار وسواس و بیش‌نویسی می‌شوید؛ حرفه‌ای‌تر ها ، بیشتر مستعد وسواس نوشتاری (زیاد محتوا تولید کردن) هستند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.