سئو و خوانایی

چرا نباید کلید واژه را زیاد بکار ببریم

يک اقدام ضد سئو : بيش از حد پر کردن متن با کلمات کليدي

اشتباه رايج سئو

اولين نکته اي که هر سئو SEO کار با آن آشنا مي شود، پيدا کردن کلمات کليدي و قرار دادن آنها در متن محتواي سايت مي باشد.

اما برخي افراد با زياده روي و استفاده
بيش از حد از کلمات کليدي (به انگليسي Keyword Stuffing) ، بيشتر به سايت
خود ضربه مي زنند تا آنکه بتوانند کمک کنند.

آناليز کلمات کليدي براي بهينه سازي
محتوا ، اقدامي کليدي است به اين علت که موتورهاي جستجو طوري طراحي شده اند که
کلمات کليدي را به عنوان ورودي دريافت کنند و نتايج مربوط را به
بازديدکنندگان نشان دهند.


چرا افزودن بيش از حد کلمات کليدي در متن مخرب است؟

کار موتورهاي جستجو ارتباط بين مخاطب و
بهترين محتواي سايت اينترنتي است و براي اين مهم از الگوريتم هاي پيشرفته
استفاده مي کنند. چنانچه محتوا به منظور استفاده مخاطب انساني نوشته نشده باشد
(براي گول زدن موتور جستجو نوشته شده باشد) ، الگوريتم هاي جستجو اين
محتوا را به عنوان اسپم شناسايي کرده و از نتايج جستجو حذف مي کنند.


Keyword stuffing يکي از تکنيک هاي کلاه سياه Black hat است که بر ضد سئو عمل مي کند.

از کجا بدانيم که در حال انجام Keyword Stuffing هستيم؟

در بحث بهينه سازي محتوا ، مفهومي وجود
دارد به عنوان چگالي کلمه کليدي يا Keyword density. به عنوان مثال چنانچه
محتواي شما ۴۵۰ کلمه است، کلمه کليدي در متن بايد حداکثر ۵ بار به کار برده
شده باشد.


اگر از وردپرس استفاده مي کنيد، افزونه
يوست Yoast به شما مي گويد که چگالي کلمه کليدي در حد معقول است يا فراتر
از ميزان استاندارد.


مثال Keyword Stuffing : چنانچه قرار است
صفحه اي را بهينه سازي نماييد که براي فروش لوازم خانگي و جاروبرقي مورد
استفاده قرار بگيرد، و کلمه کليدي مورد نظر شما “خريد ارزان جاروبرقي” است،
نبايد در هر خط متن ، عبارت “خريد ارزان جاروبرقي” را وارد کنيد. به عنوان
مثال يک پاراگراف بد را ببيند:


” چنانچه خريد ارزان جاروبرقي را مد نظر
داريد، با مراجعه به سايت لوازم خانگي، مي توانيد خريد ارزان جاروبرقي را
انجام دهيد. خريد ارزان جاروبرقي براي هر خانواده اي ضروري است و اکثر زوج
هاي جوان به دنبال خريد ارزان جاروبرقي هستند. راستي يادم نبود، آيا به
خريد ارزان جاروبرقي اشاره کردم؟!”


مثال خوب:


“مصرف کنندگان جاروبرقي در ايران دو
دسته هستند. يک گروه به دنبال کيفيت هستند و به قيمت اهميت نمي دهند. به
عنوان مثال، هنگامي که اين افراد به فروشگاه لوازم خانگي مراجعه مي کنند،
قبل از قيمت از کارايي ، گارانتي و کيفيت محصول مي پرسند. ولي دسته دوم،
قبل از هر چيزي به دنبال قيمت ارزان هستند. آنها زماني که که به فروشگاه مراجعه
و يا در سايت هاي فروش لوازم خانگي جستجو مي کنند به دنبال خريد ارزان
جاروبرقي هستند. “


دقت داشته باشيد که چگالي کلمات کليدي
بايد ۲% يا کمتر باشد. يعني تعداد کلمات کليدي ظاهر شده در متن تقسيم بر
تمام کلمات متن ضربدر صد.

یک اقدام ضد سئو : بیش از حد پر کردن متن با کلمات کلیدی
تحلیل و بررسی

در سایت سئو متن بخوانید  آموزش‌ خصوصی مهارت
برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. برای همکاری با کسب و کارهای هدفمند، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگانی که به اندک دانش و تخصص من و دوستانم در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن نیاز دارند بسیار با انگیزه‌ایم. همین ضمنا من از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار برای تهیه مقالات استفاده می‌کنم؛ بخاطر اشکالات نگارشی عذرخواهی می‌کنم؛ امکان ویرایش بسیار دقیق فراهم نیست. توصیه من به شما استفاده از فایل‌های صوتی سایت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن