خدمات تولید محتوامقالات تولید محتوا

پنجاه نکته طلایی تولید محتوا

همه آنچه که برای نوشتن متن های کاربرپسند باید رعایت کنید

تولید محتوا چیست؛ محتوا یعنی چه و تعاریفی از این دست شاید برای سایتی که درباره تولید محتواست ضروری به نظر برسد اما از دیدگاه ما که بیشتر به دنبال کاربردی بودن قضایا هستیم، پرداختن به روش‌های تولید محتوای هدفمند مهمتر است.
ما به دنبال ارائه مقالاتی هستیم تا بتوانیم صفرتاصد دانش تولید کردن محتوا را به شما کاربران عزیز آموزش دهیم. تا اگر قصد دارید شغل نویسندگی محتوا را برای خود انتخاب کنید، تعریف کامل جامع و دقیقی از تولید محتوا داشته باشید و حتی در مقام یک کارشناس ارتباط محتوای متنی را با انیمیشن و  انواع محتوای الکترونیک و حتی تاثیرات آن در برنامه سازی و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به خوبی درک کنید. 

موضوعات کاربر پسند، مفید و جذاب

اولین قدم ایجاد ایده تولید محتوا می‌باشد. شما اول باید موضوع وب سایت و مقالات خود را تعیین کرده و بعد براساس آنها آغاز به تولید ایده و یک موضوع جدید کنید. یک دفترچه در کنار خود داشته باشید و موضوعات مرتبط را بنویسید و بهترین موضوع را انتخاب کنید.

تعیین کلمات کلیدی

یکی از دلایل فنی که شما به تولید محتوا میپردازید، به کار بردن کلمات کلیدی داخل وبسایتتان میباشد. لیست کلمات کلیدی که میخواهید بر روی آنها برنامه ریزی کنید را بنویسید و آغاز به نوشتن کنید.برای اینکار میتوانید از ابزارهای سئو برای تولید محتوا استفاده کرده و کلمات و عبارت مرتبط که بیشترین سرچ را دارند را بیابید.

ابزارهای آمارگیری

غیر از گوگل، ابزارهای بسیاری وجود دارند که با توجه به کلمه کلیدی ، عبارت مورد نظر را تولید میکنند. یکی از ابزارها و وبسایتها ubersuggest است که بهترین عبارتهای که دارای بیشترین میزان سرچ هستند را به شما نشان میدهد.

تیترنویسی جذاب اهمیت ویژه دارد

متاسفانه یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد تازه در نوشتن محتوای خود می‌کنند، عنوان محتوای خود را دست کم میگیرند یا یک عنوان کلی می‌نویسند مانند ” روشهای افزایش بازدید وبسایت ” این عنوان علاوه بر اینکه تکراری می‌باشد کاربران کمتری به خود می‌گیرد. عنوان مهمترین بخش است زیرا در عنوان می‌توانید کلمات کلیدی و یا عبارتهای مهم را به طور هوشمندانه به کار ببرید و از همه مهمتر اینکه این عنوان محتوای شماست که کاربر را جذب می‌کند پس در نوشتن آن دقت بسیاری کنید.

آنالیز همکاران

قبل از تولید محتوا، مقالات وب سایت‌های رقیب را بررسی کرده و سعی کنید که کاستی‌هایی که در تولید محتوا آنها وجود دارد را در بخش محتوای وب سایت خود رفع کنید اگر هم اصلا در حوزه کاری شما مقاله خوبی وجود ندارد، این کاملا به نفع شماست و لازم نیست که تلاش زیادی برای بالا آمدن وب سایت خود بکنید.

تمرکز بر نیاز کاربران

مخاطب اصلی محتوای وبسایت شما، کاربرانتان می‌باشند پس باید محتوایی تولید کنید که نیاز‌های آنها، مسائل روزانه و تمامی ویژگی‌هایی که به دنبال هستند را مورد پوشش قرار دهد. کاربران، ساعت‌هایی زیادی را در اینترنت تلف می‌کنند تا بتوانند مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند، اگر شما بتواند نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا مورد پوشش قرار دهید، میتوانید به یک منبع معتبر تبدیل شوید.

تولید مقالات جامع و کامل

یکی از مشکلات اصلی اکثر مقالات وب سایت‌ها این است که مطالب کاملا تیتروار و بدون بیان جزییات مطرح می‌شود.اگر شما به مساله تخصصی می‌پردازید، باید سعی کنید تمامی اطلاعات و مسائل جز آن را بیان کنید. جزیی پرداختن به موضوع اصلی باعث تمایز وب سایت شما با دیگران می‌شود.

از چند زاویه و منظر به موضوع بپردازید

گاهی بعضی از موضوعات هستند که چند جنبه برای توضیح دارند اما با یک موضوع یکسان. برای مثال همین مقاله که برای شما نوشتیم. روش‌های تولید محتوا فراوانی با جنبه‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید در هر مقاله، روش‌ها و ایده‌های مختلف را توضیح دهید. البته این نکته را در نظر بگیرید که ایده‌های شما باید دارای جنبه‌های مختلفی باشند نه اینکه دنباله هم باشند.

خلاقانه بنویسید و ساختار شکنی منطقی بکنید!

اجازه بدهید که با یک مثال این مورد را بیان کنیم. شما به عنوان یک بازاریاب محتوا نقش مفید شبکه‌های اجتماعی را م یدانید و آن را یک نیاز ضروری می‌دانید و همه در این خصوص دارای نظر یکسان با شما هستند اما شما این دفعه به جای خوبی شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی محتوا، ضررهای آن را بنویسید. این نوع مقالات نشان می‌دهد که شما به نکاتی توجه می‌کنید که دیگران توجهی نمی‌کنند و باعث تمایز شما با دیگران می‌شود. به اینها در دنیای تولید محتوا میگویند ” تکنیک خوانده شدن مقاله “

ساختار محتوایی تدوین کنید

یک لیست کامل از تمامی مقالات تولیدی وب سایت خود تهیه کنید. مزیت این کار این می‌باشد که شما به راحتی می‌توانید نسبت به موضوع اصلی وب سایت خود، به بقیه بخش‌ها بک لینک بدهید.

از لینک دادن به رقبا نترسید

همیشه هستند افراد متخصصی که برای دیگر وبسایتها می‌نویسند. شما باید این افراد را پیدا کنید و مقالات آنها را در وبسایت خود قرار دهید. منظور ما کپی کردن نیست بلکه به شیوه و نگارش متفاوت محتوای آنها را با ذکر منبع در بخش مقالات خود قرار دهید. البته بهتر این تکنیک را هفتگی یا ماهانه انجام دهید. این کار باعث می‌شود که سایت‌های رقیب شما اقدامی مشابه شما انجام داده و که باعث لینک دهی به سایت شما میشود.

روی یاد دادن به کاربران تمرکز ویژه داشته باشید

همیشه مردم دنبال جواب سوال “چگونه ” هستند پس باید در تولید محتوای خود بتوانید به اینگونه سوالات پاسخ دهید. خیلی از کاربران هستند که دارای ایده‌های آموزشی می‌باشند، شما می‌توانید با کمک آنها یک مقاله آموزشی تولید کنید و همچنین به آنها کمک کرده اید که مطالب و محتوای آنها در اینترنت نشان داده شود. یک مزیت این روش این است که نویسندگان محتوای شرکت شما، در رزومه کاری خود اسم شرکت و وبسایت شما آورده که کمک به برندسازی شما نیز میکند.

حساست به خرج ندهید و تکنیک‌هایتان را بگویید

هر کسب و کاری برای خود دارای رازها و افسانه‌های زیادی است که گاهی این مسائل باعث اشتباه کاربر و اطلاع نادرست به آنها می‌شود. شما باید تمامی این رازها و شایعات  را بیان کنید و بیان و دلیل‌های کافی آنها را رد یا اثبات کنید.

بازنویسی، ویرایش،و بروز کنید

همیشه راه‌های جدید تولید محتوا ایجاد می‌شود. شما باید به عنوان یک بازاریاب محتوا، اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید. بهترین نقطه آغاز هم مقالات قدیمی و بازنشر مجدد آنها است البته به طوری که لینک آدرس عوض نشود یا موضوع اصلی مقاله تغییر نکند. امروزه تولید اینفوگرافیک یا عکس بیشترین تاثیر را بر مخاطب دارد، همچنین نوع فونت‌هایی هم که استفاده می‌شود بر میزان خوانایی تاثیر بسزایی دارد پس باید در این خصوص اطلاعات خود را بروز کنید و از تکنیک‌های فرمتی جدید استفاده کنید.

سئو فنی

هنگامی که تولید محتوای شما تمام شد، کار و وظیفه اصلی شما آغاز می‌شود. محتوای خود را بر اساس سئو بنویسید. یعنی تمامی تکنیک‌ها مانند به کاربردن کلمات کلیدی، عنوان‌ها و چگالی را براساس آخرین الگوریتم سئو رعایت کنید.

خوانایی

یکی از نکات پایه و اولیه‌ای که باید قبل از انتشار مطلب به آن توجه ویژه نمود، نکات نگارشی است. به کار بردن صحیح این نکات مانند ویرگول، کاما و نقطه  و غیره از اهمیت ویژه‌ای در تولید محتوا برخوردار است. به کار بردن اشتباهی هرکدام از این قواعد، باعث کج فهمی مطلب توسط خواننده می‌شود و تمامی زحمات شما را هدر می‌دهد.

تعداد کلمات

اندازه یک محتوای استاندارد برای وب سایت، بین ۲ تا ۳ هزار کلمه می‌باشد. حداقل تعداد کلمه‌ای که میتوانید به کار ببرید ۵۰۰ کلمه است.اگر مطلب شما کمتر از ۵۰۰ کلمه باشد، از نظر گوگل ممکن است جریمه شوید چون اصلا بلاگ در نظر گرفته نمی‌شود و اگر بیشتر از ۴ هزار کلمه باشد، بهتر است آن را در دو مقاله تقسیم کنید.

تگ‌ها

اولین قسمتی که توسط گوگل خوانده می‌شود، متا تگ عنوان می‌باشد. پس باید مناسب با متن بنویسید چون اگر گوگل متوجه شود که عنوان شما هیچ ارتباطی با محتوای شما ندارد، وبسایت شما را جریمه خواهد کرد.

دیسکریپشن

این متاتگ هم مانند عنوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به بهینه سازی رتبه وبسایت شما کمک بسیاری می‌کند. وقتی که وب سایت شما توسط موتور سرچ در صفحه نشان داده می‌شود، توضیحات شما، زیر عنوان سایت شما نشان داده می‌شود. گوگل یکی از متاتگ‌هایی را مورد بررسی قرار می‌دهد، همین متا تگ توضیحات می‌باشد. در مقاله‌های کمتر از ۵۰۰ کلمه نوشتن این متاتگ الزامی است اما در اکثر مقالات اگر هم ننوشتید، خود گوگل متوجه می‌شود و به نوعی تولید می‌کند.

کلید واژه‌های مهم و اصلی

هیچ موردی مانند کلمات کلیدی، نمی‌تواند رتبه وبسایت شما را خراب کند. متاسفانه اکثر تولیدکنندگان محتوا فکر میکنند هر چه بیشتر کلمه کلیدی را استفاده کنند، شانس نشان دادن مقاله آنها بیشتر است. براساس چگالی کلمات کلیدی، متوسط استفاده هر کلمه، ۲ الی ۳ درصد کل کلمات در یک مقاله می‌باشد.

سئو سفید و سالم کار کنید

گوگل اصلا تکنیک‌های کلاه سیاهی را دوست ندارد و سریعا متوجه شده و هر وب سایتی را که از این تکنیک‌ها استفاده کرده باشد مورد جریمه گوگل قرار می‌گیرد.

لینک دادن مطالب به هم

شما زمانی که یک صفحه‌ای را ایجاد می‌کنید، بعد از مدتی توسط گوگل ایندکس می‌شود.گر این صفحه بعدا خوانده نشود، رتبه‌ای که وب سایت شما توسط این صفحه بدست آورده است، کم کم از بین میرود پس شما باید با استفاده از تکنیکهایی مجدد این صفحه را به گوگل نشان دهید و بهترین تکنیک ایجاد لینک‌های داخلی بین صفحات است مخصوصا بین مقاله‌های مختلف.

درج رفرنس‌ها

اگر مقاله خود را وب سایتی دیگر رونوشت کرده اید، بهتر است منبع آن را ذکر کنید و لینک به منبع آن را قرار دهید تا توسط گوگل جریمه نشوید و اینکه کاربر به شما اطمینان میکند که محتوای تولیدی شما دارای اعتبار می‌باشد.

زیباسازی و زیرعنوان

در تولید محتوا باید به چند نکته دقت داشته باشید : اول اینکه نوشتن متن خالی باعث اذیت شدن کاربر می‌شود و میتوان گفت که اصلا متن شما به هیچ وجه خوانده نمی‌شود.باید سعی کنید متن خود را بشکنید و برای هر قسمت یک زیرعنوان جداگانه و عکس به کار ببرید چون باعث بهتر خوانده شدن متن می‌گردد و کاربر متن شما بهتر درک میکند.

خوانایی در موبایل

امروزه اکثرا کاربران از طریق گوشی موبایل خود به اینترنت متصل می‌شوند پس محتوای شما باید به خوبی در گوشی‌ها نمایش داده شود. مهمترین بخش اندازه قلم متن می‌باشد.

نویسنده مشخص باشد

برای کاربری که برای بار اول مقاله شما را می‌خواند، خیلی مهمه که بداند شما کی هستید؟ بهتر است در بخشی از مقاله، شرکت و خدمات خود را معرفی کنید مثلا می‌توانید برای مثال از شرکت خود استفاده کنید و تجربیات خود را قرار دهید، چون هم مثال را برای کاربر ملموس تر کرده اید و همچنین خود را معرفی کرده اید.

دسته‌بندی صحیح و اصولی

یکی از استراتژی‌های تولید محتوا این است که هر محتوا و مقاله‌ای که ایجاد می‌شود، در یک بخش قرار گیرد چون هم کاربر میتواند با توجه به علاقه خود وارد بخش مربوطه شود و هم لینک دهی داخلی آن آسان تر است.ایجاد محتوا در بازاریابی آنلاین بسیار مهم است چرا  که اگر به درستی انجام شود می‌تواند تبدیل به یک فرصت ارزشمند برای ارتباط با کاربران شود.استفاده موثر از بازاریابی محتوا  برای برند تجاری منجر به اعتماد به نام تجاری و ایجاد افزایش ترافیک وب سایت می‌شود.بازاریابی محتوای خوب می‌تواند به کسب و کار و تولید بیشتر و ارائه محصول وخدمات با قیمت پایین تر به مشتریان شود. تفاوت‌های کلیدی بین بازاریابی محتوای بیزینس به بیزینس  و B2C بازاریابی محتوا برای انواع مختلف کسب و کار خواهد روش‌های متفاوتی دارد.برای مثال تولید محتوا در مارک‌های بیزینس به بیزینس  در مقایسه با B2C معمولا سخت تر است. دلیل این امر وجود کاربران ، اهداف، ارزش خرید، تصمیم گیرندگان و مدت زمان مختلف است. بازاریابی محتوا برای مارک‌های مصرف کننده به صورت تولید محتوای کوتاه بویژه در رسانه‌های اجتماعی است. محتوای بیزینس به بیزینس  در مقایسه با b2c نیاز به به زمان طولانی تری جهت تحقیق، تولید و توزیع دارد. به منظور بهبود بازاریابی آنلاین و مشاهده شدن در نتایج موتورهای سرچ و ایجاد ترافیک بالا، محتوای بیزینس به بیزینس نیاز به برقراری و ایجاد لینک ارزشمند در سایت دارد. بنابراین بازاریابی محتوا بیزینس به بیزینس  نیاز به یک رویکرد دقیق تر  برای افزایش ارزش و به دست آوردن سطح بالاتری از اعتماد کاربران را دارد. دلیل دیگری که چرا بازاریابی محتوا بیزینس به بیزینس  نیاز به یک رویکرد قوی دارد این است که در تجارت بیزینس به بیزینس مشتریان در گرفتن تصمیم برای خرید دچار سردرگمی و چالش هستند و برای مشتری آینده نگر تاثیرگذاری کلمات و محتوای خوب بسیار اهمیت دارد.بنابراین محتوای بیزینس به بیزینس  می‌تواند در سطح بخش‌های مختلف سازمان  نیز کار نموده، در غیر این صورت ممکن است محتوای یک شرکت  در صورت مناسب نبودن منجر به عدم علاقه و یا حتی عدم تمایل برای ثبت نام و ترک سایت توسط شرکت‌های دیگر باشد.

طرح بازاریابی محتوای شما

به منظور تولید محتوای خوب نیاز به شناخت کاربران و برنامه ریزی در جهت منابع فرهنگی، عوامل اجتماعی و محدوده‌های زمانی دارید. بهترین کار ساخت یک تقویم محتوا است به شکلی که شما می‌توانید پیش از رویدادهای مهم در سال برنامه ریزی کنید و آغاز به ایجاد محتوای مناسب با آن رویداد کنید. عموما محتوای منظم نتایج بسیار بهتری خواهد داشت.

ایده‌های کلی برای تولید محتوا

برای یافتن موضوعات یا انتخاب سوژه‌ها شما نیاز به ایده‌های کلی دارید. ایده‌هایی که در ساختارهای مشخص و کلی در همه زمینه‌ها قابل استفاده باشند. به عنوان مثال ایده تمرکز بر نظرات کاربران یا ایده تمرکز بر مطالب جنجالی و موضوعات حساس. اگر این پرسش برای شما مطرح است که برای بازاریابی محتوایی از چه تکنیک‌ها و شیوه‌های استفاده کنیم، آنچه در ادامه می‌خوانید ایده‌های کلی و عمومی هستند که در همه حوزه‌ها و موضوعات مختلف محتوایی قابل استفاده هستند. شما می‌بایست با توجه به موضوع فعالیت تان پستها مقالات و استراتژی‌های خرد تهیه و منتشر کنید البته این فهرست به روز رسانی خواهد شد و سرفصل‌های مهم و به روز دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد.این یک دانشنامه جامع در خصوص تولید محتواست که قالب و ساختار کلی کار را برای شما مشخص می‌کند.

ساختارهای از پیش تعیین شده برای تعیین موضوع و استراتژی محتوایی

  • تهیه دانشنامه جامع از موضوع مربوطه
  • نقد و بررسی مباحث بحث برانگیز و جنجالی
  • پیش بینی روند توسعه و چالش‌های پیش رو در
  • تشویق کاربران و بازدیدکنندگان جهت ابراز عقیده اعلام نظر پیرامون موضوع
  • تهیه راهنمای جامع جهت خرید استفاده به کارگیری یا طرز تهیه
  • مصاحبه با چهره‌های شاخص افراد موفق حوزه تخصصی
  • تمرکز بر روی مباحث پربازدید و مورد علاقه کاربران
  • به روز رسانی و توسعه محتوای شاخص و موفق
  • ارائه پست‌های جامع و کامل پیرامون سرفصل‌های اصلی
  • نظرسنجی‌های واقعی و انتشار نتایج مربوطه
  • شناسایی و معرفی بهترین‌های شاخص از جنبه‌های مختلف نظیر سایت
  • برتر و لیگ برتر ابزار و به طور کلی تمرکز بر روی برترین‌ها
  •  
  • ایجاد پست جنجالی پیرامون مطالبات و انتظارات کاربران و دفاع از خواسته‌های آنان در قالب ساختار هک رشد کمپین‌های پارتیزانی
  •  
  • ایجاد پست‌های پیشنهادی و پیشنهاد ویژه پستهای با تمرکز بر نظرات و پیشنهادات کاربران
  • ایجاد پست‌های کمال تشکر از جملات کوتاه و نقل قول‌ها یا تعریف‌های یک جمله ای
  • فهرست جامعی از مقالات کامل و مفید تهیه دایرکتوری کاملی از تمام محتوای موجود
  • تهیه راهنمای سریع و معرفی آسان
برچسب ها

seoman

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا