تولید محتوا مبتنی بر اصول سئو و کپی‌رایتینگ

همه چیز راجب وبلاگ نویسی و اهمیت آن

يک وبلاگ تنها يک بلاگ نيست ، يک تجارت است

اين مطلب ترجمه نوشته اخير نيل پتل ( نابغه ديجيتال مارکتينگ و سئو ) است.

وقتي که اولين وبلاگ خود را در سال ۲۰۰۵ راه انداختم ، يک پستي در تاريخ ۴ جولاي همان سال نوشتم که الان موجود نيست چون واقعا افتضاح بود! عنوان پست بود “برنده شدن در جنگ بازاريابي موتورهاي جستجو”

طول آن مطلب ۴۱۲ لغت بود، و هيچ عکس و لينک خارجي در آن بکار نرفته بود. واقعا مطلب بيخودي بود و هيچ چيزي را آموزش نمي داد. اما مي دونيد چي شد، در آن زمان، همان پست مسخره ، خيلي هم محبوب بود!

در آن زمان تعداد زيادي وبلاگ وجود نداشت که من بخواهم با آنها رقابت کنم. در حال حاضر بيش از ۴۴۰ ميليون وبلاگ وجود دارند که در سال ۲۰۱۱ اين عدد چيزي حدود ۱۷۳ ميليون بود. در سال ۲۰۰۵ فضاي نت خيلي کوچک بود و تعداد کل سايت اينترنتي ها ۶۴ ميليون بود.

به بيان ديگر، اولين پست وبلاگ من خيلي خوب بود چون چيزي شبيه آن نبود. مردم فقط خوشحال بودند که چيزي را در فضاي آنلاين بخوانند، حتي چنانچه مطلب واقعا چيزي براي گفتن نداشت.

اما با گذشت ساليان، وبلاگ نويسي تغيير کرده است. چيزي که در سال ۲۰۰۵ به عنوان وبلاگ شناخته مي شد، امروزه تغيير کرده است.

وبلاگ در گذشته چطور بود

وبلاگ در گذشته جايي بود که شما اطلاعات شخصي را با جهان به اشتراک مي گذاشتي. از عکس مکان هاي ديدني که سفر کرده ايد گرفته تا نوشتن در مورد غذايي که خورده ايد. حتي بعضي افراد در مورد زندگي خصوصي خود نيز مي نوشتند.

در سال ۲۰۰۵، شبکه هاي اجتماعي مشهور نبودند. فيس بوک در سال ۲۰۰۴ به راه افتاد، ولي چيزي شبيه الان نبود. سايت هايي مانند MySpace تمرکز اصلي شان موزيک بود.

همچنان که شبکه هاي اجتماعي متحول شدند، مردم فهميدند که اشتراک مطالب شخصي در فضاي فيسبوک و اينستاگرام
راحتتر از نوشتن يک وبلاگ کامل است.

بيش از ۲۵۰ ميليون نفر روزانه کارهاي شخصي خود را در اينستاگرام به اشتراک مي گذارند. کافيست براي چند ثانيه به موبايل خود نگاه کنيد.

به همين سادگي! اينطور به قضيه نگاه کنيد، چنانچه روزي مي خواستي دوست خود را از احوال خود باخبر کني، راحتتر بود که چند عکس جديد در فيسبوک بگذاري يا يک پست وبلاگ بنويسي؟

البته که آپلود چند عکس در فيسبوک راحتتر است. براي همين است که فيسبوک انقدر محبوب است. به همين دليل، مردم تمرکز خود را بر روي اينستاگرام ، فيسبوک ، توئيتر ، لينکدين و اسنپ چت گذاشتند تا اينکه به وبلاگ نويسي بپردازند.

 چرا مردم هنوز وبلاگ توليد مي کنند؟

دلايل متعددي وجود دارد که چرا بلاگ ها در حال محبوب تر شدن هستند. همانطور که در بالا اشاره کردم، امروزه بيش از ۴۰۰ هزار وبلاگ در جهان وجود دارند. مهمترين دليل افزايش محبوبيت بلاگ ها اين است که شما استفاده کننده نهايي هستيد و از محتواي بلاگ ها استفاده مي کنيد.

فقط در ايالات متحده ، ۴۲٫۲۳ درصد مردم از سن ۱۸ تا ۴۹ ، مشغول خواندن وبلاگ هستند. و چون مردم مي خواهند که بلاگ بخوانند، گوگل چاره اي ندارد تا آنها را رتبه بندي کند.

ميانگين کلمات موجود در پست هايي که در صفحه اول گوگل هستند، ۱۸۹۰ لغت است.

دلايل بسيار ديگري نيز وجود دارد که شما را ترغيب به ساخت بلاگ کند، اما اين را از کسي بشنويد که ۱۳ سال است هر هفته يک پست وبلاگ منتشر مي کند.

عمده دلايل وبلاگ نويسي ، موارد زير هستند:

مي توانيد تراکم بازديد مطلب خود را کنترل کنيد.

شبکه هاي اجتماعي ، به نوعي شما را محدود مي کنند که چه ميزان افراد مطالب شما را ببينند. ولي از طريق بلاگ ، شما کنترل بيشتري بر روي افزايش ازديدکنندگان خود داريد. مي توانيد ايميل کاربران را جمع آوري کنيد، تا آنها را به خواندن مطلب جديد دعوت کنيد.

يا مي توانيد از طريق الگوريتم هاي سئو ، رنک سايت خود را بالا ببريد.

در کل، ايجاد ترافيک براي وبلاگ ساده تر از ايجاد ترافيک براي شبکه هاي اجتماعي است، به اين علت که بيش از يک منبع افزايش
ترافيک وجود دارد.

آگهي هاي پولي گران هستند.

ميزان درآمد گوگل از Ad هاي خود در سال ۲۰۰۵، ۶ ميليارد دلار بود و در سال ۲۰۱۷ به ۹۵ ميليارد دلار رسيده است.

با افزايش روزانه نرخ آگهي ، به عنوان يک بيزنس اينترنتي ، راهي نداريد به جز يافتن کانال هاي ديگر افزايش ترافيک. وبلاگ يکي از بهترين انتخاب هاست، چراکه موتور جستجوي گوگل عاشق محتواي متني است.

کافيست به ويکي پديا نگاهي بياندازيد. Wikipedia در صفحه اول اکثرا کلمات جستجو شده در گوگل است و ميزان بازديد آن در ماه به ۵٫۴ ميليارد رسيده است.

بازاريابي رويکري همه جانبه اتخاذ کرده است.

در حال حاضر ميزان وبسايت هاي ثبت شده در فضاي نت به ۱٫۹۶۶٫۹۲۶٫۴۰۸ رسيده است.

در سال ۲۰۰۵ اين عدد فقط ۶۴٫۷۸۰٫۶۱۷ تا بود. اين نشان از افزايش ۲٫۷ درصدي است. اين نشان مي دهد که بيزنس شما در فضاي آنلاين در شرايط رقابتي تري قرار دارد. چرا شخصي بايد شما را به جاي رقيبتان انتخاب کند؟

خب، برندينگ نقش بسيار مهمي را ايفا مي کند. چنانچه مشتري صدا يا تصوير شما را ۷ بار ببيند، احتمال بيشتري دارد که از شما خريد کند. وبلاگ يکي از آن هفتگانه را بوجود مي آورد.

يک وبلاگ تنها يک بلاگ نيست ، يک تجارت است

از آنجاييکه سايت هاي بيشتري در فضاي آنلاين هستند، سئو رقابتي تر شده است. افراد بيشتري از گوگل استفاده مي کنند، و همگي عبارت هاي محبوب را جستجو مي کنند.

به عنوان مثال چنانچه کلمه کليدي ” آموزش سريع مکالمه انگليسي” را جستجو کنيد، بالغ بر ۲ ميليون و دويست هزار سايت در گوگل ليست مي شوند.

همينطور که افراد بيشتري در فضاي آنلاين به جستجو مي پردازند، اينطور نيست که کلمات کليدي جديد ايجاد شوند، بلکه کلمات محبوب گذشته ، محبوب تر مي شوند. به خاطر همين است که کشاندن افراد به سايت خود سخت تر شده است، چراکه شرکت هاي رقيب تلاششان بيشتر شده است.

همانطور که سئو رقابتي تر شده است، شما انتخابي نداريد، به جز اينکه به آن به چشم يک بيزنس و تجارت نگاه کنيد. ايجاد محتوا نياز به زمان و پول دارد.

تبليغ محتوا نيازمند پول و زمان است. زماني که آن بازديد کننده ها را به دست آورديد، زمان و پول بيشتري مي برد تا آن بازديد کننده ها را به مشتري تبديل کنيد.به بيان ديگر ، چونکه سئو خيلي رقابتي شده است، هزينه بيشتري بايد صرف آن شود.

از سه وب سايتي که دارم يعني آموزش زبان انگليسي ، فروشگاه فشن و استايل و فروش لوازم خانگي ، سايت English Partner است که به جذب بيشتر مخاطب مي پردازد. چون زمان بيشتري براي ايجاد مطلب و محتوا براي آن صرف مي کنم.

نتيجه :

من شما را به ايجاد وبلاگ و وبلاگ نويسي ترغيب نمي کنم. ولي معتقدم که اکثر شرکت ها بايد يک بلاگ داشته باشند. و چنانچه شما نداريد، همين الان دست به کار شويد.

بلاک تنها راهي است که مي تواند شما را در رنک گوگل بالا بياورد و ترافيک بيشتري براي شما ايجاد کند. بدون اينکه هزينه تبليغات گوگل بپردازيد.

اگر مي خواهيد که وبلاگ نويسي را آغاز کنيد، بدانيد که وبلاگ ديگر يک بلاگ نيست، بلکه بايد مانند بيزنس با آن رفتار کنيد. چنانچه اين قصد را نداريد، بهتر است بلاگ نويسي را آغاز نکنيد.

در اينجا ۳ گام براي آغاز بهتر وبلاگ نويسي به شما مي گويم:

تمرکز مداوم بر روي محتواي عالي 

نبايد نوشتن شما به يک يا دو مطلب عالي ختم شود. بايد به طور مداوم عالي باشيد. بازار خيلي رقابتي شده است، ديگر نمي توانيد مانند سال ۲۰۰۵ من، پست ۴۰۰ لغتي بنويسيد.

الان ديگري بازاري وجود ندارد که رقابتي نباشد، بنابراين بايد محتواي عالي توليد کنيد. چنانچه زمان
براي نوشتن نداريد، يک متخصص توليد محتوا استخدام کنيد.

ترويج محتواي خود.

بعد از اينکه محتواي خود را نوشتيد، بايد آن را ترويج دهيد. ترويج محتوا آسان نيست ولي در مطلب ديگري در ۴ مرحله آن را به شما توضيح خواهم داد. کافي است آن موارد را رعايت کنيد.

 در مرحله آخر کسب درآمد. 

تعداد زيادي از وبلاگ نويسان درگير درآمد زايي و کسب درآمد هستند. آنها فکر مي کنند که با افزايش بازديد کننده، درآمدشان نيز بايد افزايش پيدا کند. اما گارانتي براي اين مسئله وجود ندارد. روش هايي وجود دارد که مي توان بازديد کننده را به مشتري بالقوه و سپس به خريدار تبديل کرد.

حال نظرتان در مورد وبلاگ نويسي چيست؟ آيا مي خواهيد که با جديت آن را دنبال کنيد؟

یک وبلاگ تنها یک بلاگ نیست ، یک تجارت است.

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.