خدمات تولید محتوامقالات تولید محتوا

مذاکره موفق چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

مذاکره مسئله بسیار مهمی در کسب و کار شماست شما به صورت حرفه ای باید یک مذاکره کننده باشید وگرنه در تعاملات کاری کسب و کارتان به مشکل بر می خورید مذاکره به نوعی در همه بخش‌های فرآیند فروش تاثیر دارد شما در هنگام خرید و تهیه مواد اولیه با تامین کنندگان خود مذاکره می کنید و چنانچه اصول یک مذاکره موفق را بلد نباشید نمی توانید امتیاز بگیرید در مقابل امتیاز هم از دست می دهید نهایتاً اتفاقی که می‌افتد یک معامله شیرین برای شما نخواهد بود.
شاید شما هم این ضرب المثل معروف را که می گوید سود در خرید است شنیده باشید که قرار است در خرید شما شود ارتباط مستقیم با چگونگی مذاکره کردن شما دارد.
مذاکره در فروش و رضایت مشتریان نیز حرف اول را می زند در واقع شما با مذاکره کردم یک کاربر را به خریدار تان تبدیل می کنید هر چه در این عرصه قدرتمندتر ظاهر شوید نتایج ماندگار تر و وسیع تری به دست بیاورید.
بر کسی پوشیده نیست که عوامل متعددی در شکل گیری فرایند خرید و فروش تعاملات مختلف کسب و کار نظیر استفاده از امکانات و ملاحظات ویژه پشتیبانی به مذاکره و چگونگی آن ارتباط دارد.
اگر شما یک مذاکره کننده خوب باشید و بتوانید اعتماد کاربر ایا مشتری خود را جلب کنید او در کنار شما می ماند به شما اعتماد می کند و شما فرآیند فروش را به خوبی انجام داده اید.
اگر شما فکر می کنید که در شکل‌گیری فرایند فروش صرفاً دو عامل قیمت و کیفیت تاثیرگذار هستند باید بگویم سخت در اشتباهید چرا که بسیاری از معاملات و سرویس ها یا خدماتی که ارائه و انجام می شود در زمره نیازهای ضروری ما نیست همین امر یعنی ضروری بودن معاملات سرویس ها کالاها و خدمات موجب می شود.
انسان ها با مراکز و اشخاصی تعامل و همکاری برقرار کنند که برای شان لذت بخش باشد در واقع شما اگر کالایی با کیفیت دارید و قیمت آن هم منصفانه و منطقی است اما نتوانید مذاکرات سازنده و رضایت بخشی با کاربرانتان برقرار کنید تضمینی برای انجام فرآیند فروش وجود ندارد.
شاید شما هم فروشگاه هایی را دیده باشید که قیمت خوبی دارند و کیفیت شان هم بالاست اما چون تعاملات دلچسبی ندارند شما از آنها خرید نمی کنید.
آنچه گفته شد توضیحات و تحلیل ساده و عمومی بحث گسترده به نام مذاکره در کسب و کار بود اما چه کار کنیم که مذاکرات ما با موفقیت همراه باشد به عبارت دیگر عوامل موفقیت در مذاکرات کاری و اقتصادی چیست.
به نظر می رسد با توجه به وسعت موضوعات در این خصوص بهتر باشد ما به کارهایی که نباید انجام دهیم اشاره کنیم این طور بحث قابل استفاده تر و کاربردی تر خواهد بود کارهایی که در یک مذاکره موفق نباید انجام دهیم را با هم مرور می کنیم.

در یک مذاکره موفقیت‌آمیز چه کارهایی نباید انجام دهیم

شما نباید قیمت ها را تا حدودی مطرح کنید مثلاً این پروژه را بین ۷ تا ۸ میلیون تومان انجام می‌دهیم این یک اشتباه مرگبار و مدرسه‌ای است چرا که عدم تسلط شما بر جنبه های مالی کارتان را نشان می دهد این طیف عددی حس بدی را به خریدار منتقل می کند او احساس می کند که چه چیزی ممکن است باعث شود که یک میلیون و پانصد هزار تومان در این معامله اختلاف وجود داشته باشد و حتی اگر به بدبینی مشتری دامن نزنید تازه اول مصیبتی به نام امتیاز گیری و چانه زنی خواهد بود.
مشتری که عدم قطعیت شما را میبیند تلاش خواهد کرد تا امتیازات بیشتری بگیرد به این معنی که اگر قرار است بین هفت تا هشت و نیم میلیون تومان باشد شاید بتوان بین ۶ تا ۷ و نیم میلیون تومان هم این کار را انجام داد
از طرفی عدم قطعیت قیمت رقم و عدد باب سوء استفاده را باز می‌گذارد و اینها همه یعنی ایجاد مشکل چالش و گرفتن انرژی و هزینه وقتی و نیروی انسانی از شما

قیمت ها را دقیق و منطقی و حساب شده ارائه کنید

همه چیز رو رو بازی کنید یعنی اجازه بدهید تا طرف مقابل به شیوه خودش صداقت شما را بررسی و محک بزند و برای اثبات این موضوع هرگز تلاش نکنید چرا که هرگونه تلاش شما برای اثبات صداقت کیفیت نتیجه عکس روبرو می شود.

این مقاله با استفاده از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار گوگل تهیه شده است ایرادات نگارشی فراوانی در آن وجود دارد که به همین خاطر از شما کاربر عزیز پوزش می طلبیم.

برچسب ها

seoman

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا