محتوای متنی

محتوای من چرا خوب نمی‌شود!

با رعایت این موارد می توانید محتوای کاربر پسند تولید کنید

تولید محتوا برای به دست آوردن جایگاه قابل قبول در بین موتور های جستجوگر  تنها راه کم هزینه است؛ اگر بلد باشید چگونه بنویسید. در همین راستا پیدا کردن موضوع یکی از دغدغه‌های هر مدیر سایت است اساساً موضوع اگر جذاب باشد کاربر به آن جذب می‌شود و این مسئله یعنی افزایش رتبه و بهبود آمار یک سایت مهمترین مسئله در این میان موضوع جذاب و کاربر پسند است حال باید دانستن موضوع جذاب از چه طریقی پیدا می‌شود در ادامه با این مطلب همراه باشید تا نکاتی درباره یافتن موضوع برای تولید محتوا با هم بررسی کنیم. در دانشنامه کاربردی تولید محتوا به نکات مهمی اشاره کردیم که خلاصه آن موارد  در زیر آمده است، بخوانید تا محتوایی اثر گذار و کاربر پسند داشته باشید.

توجه به نیازهای کاربران در تعیین موضوع

محتوای خوب

تولید محتوا بر اساس نیاز کاربران اصل نیاز به عنوان یکی از مهمترین اصول تولید محتوا همواره باید مورد توجه نویسندگان باشد شما باید مسائلی که مورد نیاز کاربران تنفس را شناسایی کرده و سپس درباره آن محتوا تولید کنید در این فرایند باید توجه داشته باشید که در نهایت آنچه که تولید می‌شود نیاز کاربران را مرتفع کند این مسئله می‌تواند به هر شیوه و طریقه اجرا شود مهم آن است که در نهایت کار بر اساس کند دستاوردی از این محتوا به دست آورده است.

 

این نوشتار با استفاده از برنامه تایپ صوتی گوگل تهیه شده است ممکن است ایرادات نگارشی و املایی مختلفی در آن وجود داشته باشد که به این خاطر از شما کاربر گرامی پوزش می طلبیم.

تولید محتوای با کیفیت و مرغوب

محتوای مرغوب است که تولید خودتان باشد گاهی محتوایی که مورد نیاز کاربران است به دست آنها رسیده و دیگر آنها به این محتوا نیاز ندارند در واقع اهمیت یک موضوع به معنی مرغوبیت آن نیست شاید پارامتر تازگی و جدید بودن یک محتوا را بتوان به عنوان مهمترین اصل برای ایجاد محتوای مرغوب به حساب آورد محتوای مرغوب محتوای که همه اصول نویسندگی در آن رعایت شده باشد خوانا باشد از عناوین مناسب در آن استفاده شده باشد اصول سئو را مورد توجه قرار داده و یک محتوای بدرد بخور حاصل کار باشد بنابراین محتوا به نفسه اگر مرغوب نباشد و محتوای مفیدی به حساب می‌آید کاراکترهایی که پشت هم قطار شده اند و نمی‌تواند برای شما دستاوردی که محتوا به ارمغان می‌آورد را ایجاد کند.

رعایت خوانایی در تولید محتوا

تردیدی نیست که محتوا باید خوانا باشد یعنی غلط املایی نداشته باشد فاصله‌ها و نیم فاصله‌ها به درستی در آن رعایت شوند از کلمات و عبارت‌های چند بخشی در نوشتار پرهیز شود تمرکز نوشتار به گونه ای باشد که با خواندن هر بخش به توان به منظور و مفهوم معینی دست پیدا کرد تعداد کلمات در جمله بر اساس استانداردها باشد اندازه پاراگرافها کوتاه بوده و به طور کلی محتوای بر اساس اصول خوانایی تولید شود اگر شما بخواهید اره خانه‌هایی متن اطلاعات بیشتری کسب کنید می‌توانید به مقاله آموزشی که در این باره تولید کرده ایم مراجعه کنید.

به کارگیری عناوین دقیق و شفاف

بکارگیری عنوان خوب در تولید محتوا
بکارگیری عنوان خوب در تولید محتوا

عناوین تاثیر بسیار زیادی در یک محتوا دارند عنوان چیزی است که کاربران علی الخصوص کاربران فارسی زبان درصد بسیار زیادی فقط به آن نگاه می‌کنند اگر بتواند کاربر را جذب کند در صفحه می‌مانند و ادامه می‌دهند در غیر این صورت صفحه را ترک می‌کنند. آمار تعجب برانگیزی از اهمیت عنوان در تولید محتوا وجود دارد که رقم ۹۰ درصدی را به ما نشان می‌دهد! بله ۹۰ درصد کاربران فقط به تیتر نگاه می‌کنند؛ اگر توانست آنه را جذب کند ادامه می‌دهند این درصد در بین کاربران فارسی زبان بیشتر هم هست!

 

رعایت اصل تمرکز و دوری از پراکنده گویی

اگر یک عنوان انتخاب می‌کنید دقیقاً باید در پرداخت آن به همان عنوان بپردازید شما حق ندارید مباحث جانبی را در زیر عنوان ای که درباره تولید محتوا سمت مطرح کنید به عنوان مثال اگر قرار است عنوان شما تولید محتوا چیست باشد صرفاً باید به تعریف و چیستی محتوا و تولید آن بپردازید نه اینکه درباره اهمیت آن توضیح بدهید این مسئله یکی از چالش‌های بزرگی است که محتوای فارسی موجود در وب با آن دست به گریبان است عمده‌ترین ضعفی که باعث چنین مواردی می‌شود حرفه ای بودن نویسندگان و بی توجهی به اصول محتوا نویسی است.

 

توجه به اصل استناد و تولید محتوای مستند

محتوای که مستند باشد بیشتر مورد قبول خواننده قرار می‌گیرد مخاطبان دوست دارند بدانند منبع خبری که آنها داده می‌شود کجاست اگر شما منابع را در نوشتار خود درج کنید برای لینک سازی خارجی شما می‌تواند بسیار مفید باشد

در همین رابطه اگر شما بخواهید از دیگر نوشتارهای خودتان هم استفاده کنید باید برای صعود مناسب باشد اما در این به کارگیری باید همواره به میزان اهمیت که محتوای شما دارند توجه کنید این مسئله تا حدود زیادی به استراتژی که شما در لینک بیلدینگ خود دارید برمی‌گردد.

 

رعایت اصل اختصار و پرهیز از اطاله کلام

یکی از دلایلی که کاربران به محتوای نوشتاری توجه زیادی نمی‌کنند این است که نویسنده تا بیاید و به موضوع بپردازد کلی طفره میرود دلیلی ندارد شما این همه زمینه سازی کنید و جملات بیهوده به محتوا اضافه کنید و صرفاً به خاطر آن که حجم آن را زیاد کنید همه محتوایی که در پیش روی شما قرار دارد دقت کنید به ناچار و برای مقاصد سئو در آن نوشته شده است که شاید اگر همین هم نوشته نمی‌شد به محتوا آسیب نمیرسید البته ما سعی کرده ایم اصل اختصار را رعایت کنیم با این حال نوشته‌های خود ما نیز از این آفت بی بهره نیستند اما تردید نکنید اگر یک نوشته مختصر و مفید باشد بسیار بیشتر مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.

توجه به اصل ۲۰ و تعداد کلمات در جمله

اصل بیست یکی از سرفصل‌های مهم آموزشی است که مادر دانشنامه جامع علمی کاربردی تولید محتوا در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن به آن اشاره کرده ایم علت این که ما برای تعداد کلمات استفاده شده در یک جمله اهمیت یک اثر محتوایی قائل هستیم تاثیر بسیار زیادی است که در خانه ای و سئو یک محتوا دارد

جملات شما باید ۲۰ کلمه داشته باشند البته اگر یک سوم جملات شما بیشتر از ۲۰ کلمه داشته باشند اشکالی ندارد اما معیار را بر همین ۲۰ کلمه بگذارید البته این مسئله به زبان فارسی اختصاص دارد در زبان انگلیسی هم اوضاع به همین منوال است اما در زبان مثل روسی حداکثر کلمات ۲۰ کلمه نیست به طور کلی تعداد کلمات مورد استفاده در یک جمله در زبان‌های مختلف از ۱۵ تا ۳۰ متغیر است.

توجه به اصل ۱۰۰ و تمرکز در صد کلمه اول نوشتار

اصل ساعت یکی از اصول بسیار مهم برای سئو است در این است که شما باید به ابتدای نوشتار توجه کنید ۱۰۰ کلمه ابتدایی یک مقاله جاییست که در کراولینگ ربات‌ها از آن برای شناسایی یک محتوا استفاده می‌کنند در واقع بر اساس یک ضرب المثل معروف که می‌گوید از کوزه همان تراود که دروست وقتی که ما ابتدا یک محتوا را بخوانیم قاعدتاً باید بفهمیم که در باره چیست.

بنابراین در این سفر دکلمه سعی کنید کلید واژه‌های خود را استفاده کرده و از کلید واژه‌های مشابه نیز که مترادف کلید واژه اصلی شما هستند بهره بگیرید افعال قدرتمند و جملات کوتاه می‌تواند درصد تلمه اول شما موجب جذب مخاطب و انگیزه برای ادامه دادن تبدیل شود.

اگر شما بخواهید اطلاعات بیشتری درباره محتوا نویسی به دست بیاورید به شما مقالات زیر را توصیه می‌کنیم.

مقالات دیگر در خصوص

خوانایی متن چیست و چگونه محتوای خوانا بنویسیم

ساختار‌های مختلف برای انتشار محتوا

 

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. برای همکاری با کسب و کارهای هدفمند، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگانی که به اندک دانش و تخصص من و دوستانم در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن نیاز دارند بسیار با انگیزه‌ایم. همین ضمنا من از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار برای تهیه مقالات استفاده می‌کنم؛ بخاطر اشکالات نگارشی عذرخواهی می‌کنم؛ امکان ویرایش بسیار دقیق فراهم نیست. توصیه من به شما استفاده از فایل‌های صوتی سایت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن