تولید محتوا

محتوای عاطفی محتوای آموزشی محتوای آموزنده

انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که ما در سایر مقالات سایت سلامت به آنها پرداخته ایم اما در منابع انگلیسی به محتوا به صورت کلی اشاره شده است این مهتاب ها شامل محتوای عاطفی و احساسی محتوای آموزشی و محتوای آموزنده هستند که در ادامه آنها را بررسی و جنبه های مهم ایشان را به شما می گوییم

محتوای احساسی یا عاطفی

ایموجی - محتوای عاطفی
ایموجی – محتوای عاطفی

اگر شما هم قصد دارید یک ارتباط عاطفی با مخاطب برقرار کنید باید سعی کنید از شخصیت‌ها و افراد معروف استفاده کنید.

محتواهای عاطفی معمولاً حول یک داستان شکل می‌گیرند. با داستان بهتر می‌توان یک محتوای احساسی تولید کرد.

در این گونه محتوا‌ها زبان توصیف کاربرد زیادی دارد و بیشتر حول حواس پنجگانه انسان می‌چرخد. معمولاً ما چیزهایی را که به احساس مربوط می‌شود با حواس پنجگانه تجربه می‌کنیم و اگر بخواهیم آنها را ابراز کنیم هم از حواس ما کمک می‌گیریم.

به هر صورت کاربران با محتوایی که احساسات آنها را درگیر کند ارتباط خیلی خوب ارتباط برقرار می‌کنند. شما با حواس‌تان می‌شنوید، می‌بینید، لمس می‌کنید، بو می‌کشید. مسلما خوانندگان با اینگونه نوشته‌ها ارتباط آسان تری برقرار کرده و محتوایی که با حواس آنها توصیف می‌شود را به راحتی درک می‌کنند.

محتوای آموزشی یا فکری

 

ایموجی - محتوای آموزشی

اگر شما قصد دارید محتوای آموزشی تولید کنید باید فرآیندها را بررسی کرده و مسائل را تجزیه تحلیل کنید. برای محتوای آموزشی باید داده هایی را که درباره موضوع مورد نظرتان دارید در مقابل چشمان کاربر بررسی کنید.

آن چیزی که محتوای آموزشی را از سایر محتوا‌ها متمایز می‌کند، همین تجزیه تحلیل‌ها و استدلالات است.

ممکن است شما بخواهید یک تجربه شخصی را آموزش دهید. در این نوع محتواهای آموزشی معمولاً مدارک و مستندات قبلی وجود ندارد این نوع محتوا که نوعی تجربه شخصی به حساب می‌آید و نمی‌تواند یک محتوای آموزشی صد در صد باشد.

چون یکی از شرایط اصلی تولید محتوای آموزشی استفاده از داده‌ها و آمار و تحلیل آن‌ها است.

 

محتوای آموزنده کاربردی

 

ایموجی - محتوای آموزنده

محتوای آموزنده محتوای کاربردی است که به خاطر تازگی و اطلاعاتی که به کاربران می‌دهد بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد این نوع مطالب آموزنده هستند و اخبار یکی از نمونه های بارز آن است اطلاع از وقایع و رخدادهای روزمره و انتشار سریع و به موقع آنها از جمله موارد مهم در محتوای آموزنده است.

مطمئنا اگر شما محتوای جذاب به کاربران ارائه کنید کاربران با توجه به اینکه به مطلب شما می‌کنند و وقتی که روی آن می‌گذارند پاداش شما را می‌دهند.

در چنین محتوایی شما باید موضوع‌تان را مشخص کنید. به عنوان مثال در خطوط ابتدایی محتوا دقیقاً معلوم کنید که می‌خواهید به چه موضوعی بپردازید.

این کار را در تیتر عنوان هم می‌توانید انجام دهید . مساله بسیار مهم این است که دقیقاً همان چیزی را که به کاربر وعده می‌دهید ارائه کنید .

 

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. من از برنامه تبدیل گفتار به متن استفاده می‌کنم و ممکنه ایرادات نگارشی زیادی در مقالاتم وجود داشته باشه؛ که لازمه عذرخواهی کنم. اما این روزها سی‌تی‌آر و بانس‌ریت و نرخ تبدیل... مثل خوره به جان واژه‌ها افتادن؛ قلم‌های نجیب و شرافتمند باید از کلمه جانبداری کنن!... و من از حضورم در وب، همین قصد رو دارم، حمایت از امپراتوری واژه‌ها. همین

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن