تولید محتوا و سئو

محتوای سئو شده و خوانا طبق نظر کارشناسان یواست

چگونه خوانایی متن را بالا،ببریم

یکی از مسائل بسیار مهم که تاثیر زیادی در سه و بازدید مطالب شما دارد و تعداد کلماتی است که در جمله استفاده می کنید. محتوای سئو شده و خوانا طبق نظر کارشناسان یواست که در تولید محتوا صاحب‌نظر هستند؛  باید به مواردی که در ادامه میگوییم توجه داشته باشید جملات کوتاه استفاده کرده و نهایتاً ۲۰ کلمه در یک جمله جای دهید.

البته شما می‌توانید یک چهارم جملات متن را طولانی‌تر یعنی با بیش از ۲۰ کلمه بنویسید، اما سه چهارم دیگر جملات باید بیشتر از ۲۰ کلمه نباشد.

این یک استاندارد برای زبان فارسی است. نظرات سایت یواست درباره خوانایی نیز چنین نکاتی است. و همین ها را در افزونه‌ی معروفی که برای سئو دارد اعمال کرده است. در کل خوب است به جملات کوتاه عادت کنید. این مخاطب را فراری نمی‌دهد!

همچنین برای توزیع یکسان جملات کوتاه و بلند در تمام بخش‌های یک متن، پس از نوشتن یک جمله ی بلند، که بیش از ۲۰ کلمه در آن استفاده شده از یک جمله کوتاه استفاده کنید.

در واقع جملات کوتاه و بلند را باهم ترکیب کرد تا توازن برقرار شود.

چشم انسان با شخصیت بصری کلمه ها آشناست

بررسی طول جملات یا تعداد کلمه در جمله و ماجرای خوانایی از آنجا شروع می شود که وقتی جملات طولانی باشند ذهن نمی تواند سریع آنها را پردازش کرده و معنی را به مغز برساند.

منظور از سریع این است که در هنگام خواندن متن، برای درک مفهوم نیاز به توجه زیاد یا تمرکز نباشد.

چشم انسان با ظاهر کلمات آشناست و جمله بندی استاندارد را در روزنامه‌ها، کتابها و دیگر منابع استاندارد یاد گرفته و می شناسد؛ حال اگر در محتوای یک سایت متنی ببیند که از این ساختار خارج باشد، به تنهایی و با کمک همان اندک توجه، که همیشه برای خواندن متن بکار می‌گیرد، نمی‌تواند مطلب را درک کند.

کاربر حتی نمی ماند که گیج شود! اگر احساس کند پیچیده حرف می‌زنید وداع می‌کند.

مخاطب در چنین شرایطی دو راه دارد، یکی بستن صفحه که اصلا مطلوب ما نیست. دیگری اینکه مغز وارد عمل شود. چیزی به نام تمرکز را به میدان بیاورد تا به رویارویی واژه‌های سرکش برود، تا بفهمد حرف حساب واژه ها چه بوده و منظور نوشتار چیست.

خلاصه در جملات کوتاه، چشم با کمی توجه! و بدون صرف انرژی اضافه، معنی را دریافت کرده و به مغز منتقل می کند، اما در جملات طولانی اینگونه نیست.

جمله بندی غلط و جابجایی جایگاه کلمات در جمله

زمانی که در حال حل کردن معادله های ریاضی هستیم، خستگی ما بیشتر و زودتر است تا زمانی که داریم شعر میخوانیم، یا روزنامه ها را ورق می زنیم.

بعضی از متن ها را می‌توان به راحتی و خیلی سریع خواند. معنی آنها را هم فهمید، اما بعضی از متن ها را نمی شود به راحتی مطالعه کرد. تفاوت میان متن خوانا با نوشتاری که خوانایی ندارد در همین است.
  • جای فعل و فاعل عوض می‌شود
  • استفاده از صفت و قید و کلمات مترادف
  • استفاده ناشیانه از (و)

کارشناسان چند سایت از جمله یواست سئو معتقدند، وقتی جملات طولانی بثاشد، تا کاربر به انتهای جمله می رسد اول جمله یادش می‌رود.

طول جمله باید چقدر باشد

برای زبان فارسی بیست کلمه در یک جمله استاندارد است..

شما خودتان به عنوان یک کاربر چه جملاتی را کوتاه می دانید.

بهر حال این توصیه را بکار بگیرید که در جملات از ( و) کمتر استفاده کنید؛ این باعث می شود که جمله‌ها کوتاه شوند.

مقالات موجود در سایت رسمی افزونه یواست می گوید: جملات باید کمتر از ۲۰ کلمه داشته باشند. البته لازم نیست همه جملات را بیست کلمه‌ای کنید، یک چهارم جملات شما اگر بیشتری داشته باشد هم مشکلی پیش نمی آید.

فراموش نکنید که با توجه به زبان، تعداد کلمات استاندارد در یک جمله متفاوت است اما برای زبان فارسی هم این مقدار است.

توصیه نهایی و جمع بندی میزان استاندارد جمله‌بندی

پس از جملات طولانی پشت سر هم استفاده نکنید به عنوان مثال بعد از یک جمله ۳۰ کلمه‌ای از جمله کوتاه استفاده کنید. در واقع جملات کوتاه و بلند را با هم قاطی کنید تا ترکیب آنها یکدست شود. کنترل (و) هم استاندارد شدن تعداد کلمات شما را به نوعی تضمین می‌کند.

برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. برای همکاری با کسب و کارهای هدفمند، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگانی که به اندک دانش و تخصص من و دوستانم در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن نیاز دارند بسیار با انگیزه‌ایم. همین ضمنا من از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار برای تهیه مقالات استفاده می‌کنم؛ بخاطر اشکالات نگارشی عذرخواهی می‌کنم؛ امکان ویرایش بسیار دقیق فراهم نیست. توصیه من به شما استفاده از فایل‌های صوتی سایت است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن