سئو و خوانایی

قوانین سئو در سه سال اخیر

آنچه بر سئو گذشت از 2019 تاکنون

آنچه که در سالهای اخیر به سئو گذشت مسائل بسیار مهمی است که هر کسی از سئو کاران که از آن غافل باشد به جرات می توان گفت از گردونه رقابت های سئو کنار رفته است. در این نوشتار سیر تحولات و قوانین و الگوریتم های سئو را با هم بررسی می کنیم.

استراتژی سئو و هدفگذای

کلید واژه های طولانی

گرايش کاربران اينترنت به سمت جستجوي کلمات کليدي بلند است، بنابراين سعي نماييد عنوان و Keyword خود را با سليقه کاربران تطابق دهيد. اينها نظرات Christoph
Trappe
، مدير مسئول محتوا در Stamats Communications
 است.

 

منتظر الگوریتم ها نباشید پیشرو باشید و آنچه صحیح می دانید پیاده سازی کنید

يکي از اهداف بزرگ من براي سال ۲۰۱۹ اين است که خودم را در مطالعه تکنولوژي هاي جديد که تاثير زيادي در آينده دارند، غرق کنم. (بازاريابي ديجيتال يکي از اين تکنولوژي ها است) براي مثال، برنامه دارم تا جايي که مي توانم در رابطه با هوش مصنوعي واقعيت مجزاي و واقعيت افزوده مطالعه کنم.

 

 

کیوین چاون یکی از مدیران سئو و پرداخت های دیجیتالی می گوید:

” چندين چيز که من دنبال مي کنم اين است که آيا AI براي برچسب عنوان، متا توضيحات و بينش براي گزارش، يک مبحث است که ما بايد به سمت آن حرکت کنيم يا نه”

 

 

اهمیت جستجوي صوتي ( Voice Search )

Chow همچنين قصد دارد تا بيشتر از نحوه کار جستجوي صوتي سر در بياورد به اين علت که در آينده تقش تعيين کننده اي در سئو خواهد داشت.

 

 

مقاله ویژه  لینکدین مارکتینگ چیست؟ ۱۶ راهکار برای موفقیت در لینکدین

Itamar Blauer مدير ديجيتال مارکتينگ MintTwist نيز همين عقيده را دارد. 

به هر صورت آنچه که مسلم است سال ۲۰۱۹ دستیارهای مجازی و صوتی توسعه بسیاری پیدا کردند و سئو باید خود را با آن وقف می داد که در وب فارسی کمتر شاهد آن بودیم. اساسا اینکه ایرانیان چندان با صوت و صدا میانه ای ندارند جای تعجب دارند. آن مردمانی که به خوش صحبتی و دهن گرمی شهرت دارند.

از تغييرات الگوريتمها و ترندها آگاه باشيد

Blauer معتقد است که دانستن ترندها و آگاهي از جديدترين الگوريتم هاي گوگل، فرصتهايي را براي ايده هاي جديد، محتواي عالي و حتي نتايج بهتر ايجاد مي کند.

 

Taylor
Kurtz
مالک Crush the
Rankings
نيز همين عقيده
را دارد.

او مي گويد: با وجود
تغييرات لحظه اي صنعت، نه تنها شناسايي ترندهاي پيش رو حياتي است، بلکه نحوه تاثير آنها بر صنعت نيز اهميت تعداد زيادي دارد. خيلي مهم است که چند قدم از ديگر متخصصان سئو پيش باشيد. مثلا در آموزش سئو به دنبال بهينه سازي تصاوير براي جستجو باشيد چرا که تعداد زيادي از مردم به Google Photo App علاقه نشان داده اند.

کنترل کردن ، سازگاري و دنبال کردن Featured Snippets

Michael
Brown Jr.
مدير ارشد سئو
در شرکت بازاريابي آنلاين Jellyfish
توصيه هاي تعداد زيادي در مورد بهينه سازي Featured Snippets دارد.

او مي گويد: همچنانکه کار املاک و مستغلات سخت تر و سخت تر مي شود و با تکامل
تلفن همراه و اهميت آن براي گوگل، روشن است که رتبه بندي مانند گذشته مهم نيست.
هدف من در سال ۲۰۱۹، نظارت، انطباق و دنبال کردن Featured Snippets به عنوان فرصت هاي نوظهور در آينده است.  

 

 

Brown مي گويد: تئوري من اين است که اين روش گوگل براي گفتن مردم است که
اطلاعات نقش کليدي در SERPs
خواهد داشت و SEO ها بايد توجه
خود را به ارائه اطلاعات مفيد تر هدايت کنند تا بتوان آن را به طور مستقيم در نتايج
اول جستجو قرار داد.

با گسترش ابزارهاي جمع
آوري داد مانند Google Home ،
تقاضاي تعداد زيادي براي جواب مستقيم از طريق Featured Snippets مانند باکس جواب سريع ايجاد شده است. بخش هاي پرسش و پاسخ، چگونه
… و پاسخ کامنت ها، همگي به اين هدف گوگل کمک مي کنند.

اهمیت سرعت لود صفحات

Christian
Jones
مدير ارشد شرکت
BestCompany.com در کلاس ها ي آموزش سئو خود، تاييد مي کند که اهميت
Page Load Speed
بسيار بالا است.

او مي گويد: يکي از اهداف
بزرگ ما در سال جاري اين است که سرعت بارگيري همه صفحات ما را تا کمتر از ۴ ثانيه
افزايش دهيم. ما قصد داريم اين کار را از طريق بهينه سازي تصوير، به دست کم رساندن
درخواست HTTP و
کاهش تعداد پلاگين ها و پيکسل ها در سايت انجام دهيم.

اهمیت لینکسازی سایت

Kurtz متخصص سئو در Travelblogger معتقد است که آژانس ها بايد مميزي بيشتري روي لينک هاي خود داشته
باشند (به طور مثال ۲ تا ۳ بار در سال)

او مي گويد: من خودم يک بلاگ مسافرتي دارم و سال ۲۰۱۹ سالي است که بايد لينک هاي خروجي از سايت را بيشتر بررسي کنم. تمرکز بيشتر من بر لينک هاي خروجي از سايتم است که خراب شده اند.

 

مقاله ویژه  نظر کارشناسان سئو برای بازدید ارگانیک

 SEO را هرچه بيشتر به CRO مرتبط کنيد

 jim Knappمالک Jk Strategies به اين نکته اشاره مي کند که SEO و بهينه سازي نرخ تبديل يا CRO بايد با هم هم راستا باشند.

او مي گويد: با تجربه اي
که در اين سال ها از کار کردن با کسب و کارهاي کوچک بدست آورده ام، به نظر مي رسد
که SEO بدون CRO مانند اين است که گروهي از مردم را به جشني دعوت کني، و بعد چيزي
براي آنها فراهم نکني!

تمرکز بر برند شخصي 

Bill
Hartzer
مشاور سئو و
نام دامنه شرکت مشاوره Hartzer مي
گويد:

در حالي که بازاريابان ديجيتال
براي آژانس خود کار مي کنند و کار خود را بر روي آنها انجام مي دهند، نبايد که نام
تجاري شخصي خود را فراموش کنند.

من تغييرات صنعت بازاريابي ديجيتال را در ۱۵ سال گذشته ديده ام و داشتن يک نام تجاري قوي شخصي به شما اين امکان را مي دهد که زماني که صنعت تغيير مي کند هميشه به سمت بالا برويد. براي ساخت نام تجاري شخصي خود، مطمئن شويد که حساب هاي رسانه هاي اجتماعي خودتان را داشته
باشيد (اکانت هاي اينستاگرام و تلگرام و … براي شرکت ديگري است. ولي وبسايت رسانه اي است که براي خودتان است).

بر روي نوشتن، صحبت کردن و شبکه سازي کار کنيد. سايت اينترنتي شخصي خود را با نام دامنه خود ايجاد کنيد.

 سازماندهي شده تر از گذشته اقدام کنيد

Hartzer مي خواهد که امسال نسبت به سال گذشته سازماندهي شده تر اقدام کند.

چون بيزنس خودم را دارم، به صورت سازماندهي شده عمل مي کنم. ولي هميشه چيزي وجود دارد که بتوانم بر روي آن کار کنم و پيشرفت کنم. ليست اهداف روزانه ، هفتگي و حتي سالانه براي خود درست مي کنم.

مشتريان خود را خشنود کرده و راضی نگه دارید

Kurtz در نظر دارد که امسال رضايت مشتريان خود را به عنوان يک هدف در
نظر بگيرد.

Daria
Khmelnitskaya
، کارشناس سئو
و رنکينگ موتورهاي جستجو اين نظر را دارد که اهداف تخصصي بايد با اهداف بيزنس و
پروژه گره بخورند.

او مي گويد: در اين مورد
شما از همکاران و مديريت خود کمک بيشتري خواهيد گرفت. و هدف هر ساله متخصصان سئو- انجام
اشتباهات بيشتر و يادگيري از آنها براي کسب تجربه بيشتر بايد باشد.

داستان بهتري به مشتريان خود بگوييد

اين هدف در حوزه هاي مختلف و متنوعي کاربرد دارد. من مي خواهم که داستان بهترين از نحوه کمک سئو به مشتريان بگويم. من مي خواهم نشان دهم که چطور سئو، کسب و کارها را در رسيدن به فروش بيشتر ياري مي کند.

 به عنوان يک مدرس و مشاور، من مي خواهم که توانايي خود را در گفتن داستان بالا ببرم تا بتوانم پيام هاي عمق به شنوندگان انتقال دهم.

 

مقاله ویژه  استراتژی ورود به کسب و کارهای اینترنتی
برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. برای همکاری با کسب و کارهای هدفمند، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگانی که به اندک دانش و تخصص من و دوستانم در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن نیاز دارند بسیار با انگیزه‌ایم. همین ضمنا من از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار برای تهیه مقالات استفاده می‌کنم؛ بخاطر اشکالات نگارشی عذرخواهی می‌کنم؛ امکان ویرایش بسیار دقیق فراهم نیست. توصیه من به شما استفاده از فایل‌های صوتی سایت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن