تولید محتوا مبتنی بر اصول سئو و کپی‌رایتینگ

ساخت صفحه اصلی برای سایت با رنک بالای گوگل

تا به حال دقت کرديد برخي سايت ها با کلمات کليدي زياد، فقط و فقط از طريق صفحه ي اصلي يعني Home Page بالا هستند و رنکينگ بالاي دارند؟

با ما در اموزش ساخت صفحه اصلی  برای سایت با رنک بالای گوگل همراه باشید.

صفحه اصلي جايي است که به بازديد کنندگان مي گويد، “سلام! بيا توي سايت و از خدمات عالي من بهره مند شو!”

چطور اين تعداد کلمه کليدي فقط مرتبط با صفحه اصلي هست؟

آيا ما هم مي تونيم همچين کاري براي سايت خودمون انجام بديم و بازديد وبسايت رو بالا ببريم؟

روش هاي بسيار خوبي رو در ادامه خواهيد خواند که به شما کمک مي کند تا رنکينگ بالا با استفاده از کلمات کليدي متنوع داشته باشيد.

من فاضل احمدزاده هستم و در اين مطلب که ترجمه و تاليف مقاله سئو است، به شما مي گويم که چطور يک صفحه زيبا و کاربردي ايجاد نماييد تا در گوگل بالا بياييد.

درصد بسيار بالايي از بازديد کنندگان سايت شما که به واسطه يک کلمه کليدي و از طريق گوگل وارد مي شوند، تمايل دارند که صفحه اصلي سايت را نيز بازديد کنند.


اقدامات لازم براي بهبود Home Page سايت

قدم اول: بیان ارزش پيشنهادي شرکت و برند خود

ارزش پيشنهادي شرکت Company’s Value Propositionهمان چيزي است که در ادبيات برند و برندسازي، تحت عنوان ارزش پيشنهادي برند يا Brand Value Proposition مورد بحث قرار مي گيرد.

مفهوم ارزش پيشنهادي يا Value Proposition مفهوم چندان جديدي نيست.

اگر به سرويس Ngram شرکت گوگل اعتماد کنيم، اين عبارت اولين بار در سالهاي ۱۹۴۴ در يک نوشته ديده شده است. ولي به نظر مي رسد تا قبل از دهه هشتاد و نود ميلادي، «ارزش پيشنهادي» چندان رايج نبوده است.

در دهه هشتاد ميلادي يکي از مشاوران شرکت مک کنزي، اين اصطلاح را به صورت جدي به کار برد و بعدها هم در اواخر دهه نود کتابي تحت عنوان «ارائه کردن ارزش سودده» منتشر کرد.

شايد آنچه که در عبارت ٰValue Proposition جديد است، مفهوم Proposition باشد: ارائه کردن و وعده دادن.

Propose چيزي است که پيشنهاد داده مي گردد و وعده مي شود.

پروپوزال يا طرح پيشنهادي که شرکت ها براي کارفرماي خود مي فرستند يا دانشجويان براي انجام تحقيق به اساتيد خود ارائه مي کنند از اين جنس است.

بنابراين زماني که از Value Proposition صحبت مي کنيم مي توانيم بگوييم: ارزش پيشنهادي و شايد زماني که از Brand Value Proposition حرف مي زنيم، بتوانيم بگوييم وعده برند. به معناي ارزشي که يک برند آن را به ما وعده مي دهد.

اگر سايت دوست انگليسي يا English Partner ادعا کند که آموزش هايي ارائه مي دهد که رزومه نويسي انگليسي را آسان مي کند، در واقع ساختن رزومه انگليسي يکي از وعده هاي برند English Partner است.

طبيعي است که موفقيت و شکست English Partner، بر اين مسئله استوار خواهد بود که آيا وعده ي پيشنهادي دوست انگليسي، اجرايي هم بوده است يا نه.

زماني که به تبليغات يک برند توجه مي کنيد، ارزش پيشنهادي برند را از نگاه خالقان و مالکان آن برند مي شنويد و زماني که از مشتريان يک برند، دليل انتخاب را مي پرسيد، ارزش پيشنهادي برند از نگاه مشتري را مي شنويد.

کساني که مي خواهند اين تفاوت را خيلي دقيق توصيف کنند از دو عبارت Stated Value (ارزش ادعا شده و بيان شده) و Perceived Value (ارزش ادراک شده) استفاده مي کنند.

شايد يک خودروساز ايراني، ارزش پيشنهادي برند خود را در کيفيت بداند. ولي مشتري ارزش پيشنهادي آن برند را ارزاني يا در دسترس بودن خدمات و قطعات يدکي توصيف کند.

  • Unique Selling Point شما چيست؟
  • شرکت و سايت شما چه چيزي دارد که باعث مي شود از ديگران متمايز باشد؟

به عنوان مثال در سايت English Partner ، آموزش رايگان انگليسي با فيلم ارائه مي شود. اين آموزش ها مانند پادکست هستند و به راحتي مي توانند به شما انگليسي ياد دهند.


قدم دوم: استفاده از توصيه نامه هاي مشتريان(Testimonial) در صفحه اصلي

مفهموم اعتماد پذيري برند يا Brand Authenticity را حتما به خاطر بسپاريد.

مطالعه انجام شده توسط Boston Consultancy Group نشان داده است که اعتماد پذيري برند يکي از مهمترين ويژگي هاي برند است.

بر اساس اعتماد است که بازديد کننده سايت تبديل به مشتري سايت مي شود.

نشان دادن نظر مشتري بدون کم و کسر يکي از راه هاي عالي افزايش بازديد در گوگل و ايجاد اعتماد است.

زماني که صحبت از اصالت برند Brand Authenticity مي شود، يکي از بهترين فاکتورها ، نظرات مشتريان و استفاده کنندگان در مورد خدمات ماست.

تقويت اصالت برند مي تواند به تقويت برند شرکت و افزايش فروش منجر شود.

اعتماد مشتري به برند يکي از کليدي ترين المان هاي تبديل Convert بازديد کننده سايت Visitor به مشتري Customer است.

در صفحه ي اصلي يا Home Page مي توانيد بخشي را ايجاد نماييد به عنوان کاستومر تستيمونيال و در آنجا نظر مشتريان در مورد خدمات دريافت شده را بدون کم و کاست نشان دهيد.

اگر در حال حاضر نظرات مشتريان را نداريد، از آنها بخواهيد که براي شما نظراتشان را در سايت درج کنند.


قدم سوم: ساخت صفحه اصلي( Home Page ) متناسب با موبايل

امروزه بيش از ۵۵% کاربران سايت هاي اينترنتي با استفاده از موبايل به گشت و گذار مي پردازند و جستجوي خود را در گوگل مي کنند.

اگر صفحات اصلي سايت براي اين دسته از کاربران Mobile Friendly طراحي نشود، بيش از نيمي از بازديد کنندگان خود را از دست خواهيد داد.

جالب است بدانيد که گوگل در رنکينگ خود به صفحاتي که مناسب براي موبايل طراحي شوند، ارزش بيشتري قائل مي شود.

اگر از وردپرس استفاده مي کنيد، سعي نماييد تم هايي را استفاده نماييد که Mobile Friendly باشند.

اگر مي خواهيد مطمئن شويد که آيا سايت شما Mobile Friendly است يا خير، از سرويس Mobile-Friendly Test گوگل استفاده کنيد.


قدم چهارم: ساده سازی ناوبري(Navigation) سايت

در بحث تجربه کاربر User Experience ، ناوبري سايت کليدي ترين مسئله است.

کاربر زماني که وارد سايت شد بايد بداند که در کدام صفحه است و براي رسيدن به پيج دلخواه کجا بايد کليک کند.

اگر ساختار سايت شما گيج کننده باشد، کاربر بيش از ۵ ثانيه در سايت شما توقف نخواهد کرد و به سرعت از سايت خارج خواهد شد.

خروج سريع بازديد کننده از سايت باعث مي شود که Bounce Rate سايت شما افزايش يابد.

وقتي Bounce Rate افزايش يابد، گوگل سايت شما را نامناسب تلقي مي کند و رفته رفته از رنکينگ خارج مي شويد.

راه حل: به عنوان بازديد کننده به سايت خود وارد شويد و بررسي نماييد که طراحي صفحه اصلي چطور بازديدکننده را گيج مي کند.

همچنين از دوستان خود بخواهيد که نظراتشان را در مورد ناوبري سايت به شما بگويند.

هميشه هميشه هميشه به ياد داشته باشيد! هر کاربر بايد با ۳ کليک از طريق صفحه اصلي به به صفحه مورد نظر خود برسد. در غير اينصورت سايت شما را ترک خواهد کرد.

در سايت English Partner سعي کرد تا ۸ بخش عمده را شناسايي کنم و از طريق صفحه اصلي به آنها لينک بدهم تا کاربران به راحتي به بخش هاي مورد نظر مراجعه کنند.

 

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.