مقالات تولید محتوا

ساختار محتوایی چیست به همراه آگهی استخدام ویراستار

چیستی موضوع تولید محتوا و اقسام آن-جلسه دوم

اگر از من بپرسند مراحل راه اندازی یک کسب و کار چیست! می‌گویم مراحل پیش‌تولید شامل چهار مرحله اصلی است.

هدف گذاری

تعیین کالا یا خدمات

شناخت مخاطبان

تهیه نقشه راه یا برنامه ریزی

این ۴ مسئله در عین سادگی و بداهت پیچیدگی های خاص خود را دارند. که در عین اهمیت من آنها را به عنوان پیش تولید یک کسب و کار محسوب می کنند تدوین ساختار محتوایی را به عنوان نخستین مرحله اجرایی در راه اندازی هر کسب و کار و فعالیت اینترنتی می توان قلمداد کرد پیش از آنکه به بحث ساختار محتوایی بپردازند � خواهم درباره مراحل پیش‌تولید بیشتر صحبت کنم

هر کسب و کاری از پیچیده ترین و گسترده ترین آن نظیر دیجی کالا در سایت های داخلی و آمازون در سایت های خارجی تا سایت هایی که هفته گذشته وردپرس خود را نصب کرده اند! با این چهار اصل درگیرند.

اگر بخواهم یک مثال خوب برایتان بزنم می توانم بگویم مثل انتخابات ریاست جمهوری که افراد زیادی در آن ثبت نام می‌کنند. همه آنها، هم حتی آن کاندیدای معروف که احتمالاً رئیس جمهور می شود و هم فردی که برای فان و سرگرمی کاندیدای ریاست جمهوری شده است، همه باید فرم های مربوطه را تکمیل کنند.

بنابراین فکر نکنید که کسب و کارهای موفق و گسترده ساختار متفاوتی دارند. اصل موضوع مشترک است.

به نظر من انجام  و اجرای یک ساختار محتوایی  هدفمند تعیین می کند کدام فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا شود و کدام یک جوری گم و گور شود که اصلاً اسمش به گوش ما نرسد. از رسالت این مسائل را جدی بگیرید و باز هم با عرض پوزش دنبال افزونه و پیدا کردن دمو آماده و فایل درون ریزی و برون ریزی این داستان ها نباشید سعی کنید عمیق و ریشه‌ای با درک صحیح مفاهیم در حوزه کار و زندگی تان حرکت کنید که همه چیز تحت کنترل است باقی بماند ما باید ساختار محتوای کارمان را معلوم کنیم یعنی مشخص کنیم از نظر له نوشتار قرار است تا میان حرف بزنیم یا جدی و رسمی از نظر معنایی قرار است آدم موفقی باشیم یا از استراتژی اعتراض و مخالفت بودن برای توسعه اهدافمان استفاده کنیم همه چیز در این ساختار محتوایی خلاصه می شود ساختار محتوایی مانند یک مدیا کانورتور هر چیزی را با هر زبان و ساختاری می تواند بگیرد و از طرف دیگر متناسب با نیازها آن را به چیز دیگری کانورت کند شاید بتوانیم مثال دیگری هم بزنیم و بگویم مثل یک توپ خشک کن و هافبک وسط که نبض تیم را در ساق های خود دارد

اگر نوشتار من با همین فضا یعنی اشاره کردن به چیزهای خوب و رد کردن چیزهای بد ادامه پیدا کند شما حق دارید از من جلوی من باشید و این نوشتار را یک نوشتار بدردنخور تصور کنید اما من چنین قصدی ندارم ولی می خواهم امه وقت شما را بیشتر بگیرم اما به عنوان آخرین جمله و جمع‌بندی بخش تئوری بنفس من می‌خواهم بگویم که درک مفاهیم در اجرائیات و مهارت‌های کسب می کنید بسیار تاثیرگذار است لطفاً سعی کنید هر چیزی را که یاد نگیرید مفهوم اثبات آن را نیز یاد بگیرید اگر این کار را انجام دهید تا در مسیر آموزش و یادگیری نیز هم سرعت و هم موفقیت بیشتری به دست می آورید اما ساختار محتوایی ساختار محتوایی باید کمی ریز تر شود تا ما بتوانیم به آن بپردازیم و همه ابعاد آن را معلوم کنید نخست اینکه از نظر رسم الخطی موقت چگونه بنویسید یعنی زبان نوشتاری عامیانه است یا رسمی از طرفی ساختار محتوای ما از نظر معنایی قرار است چگونه باشد آیا قرار است ما موافق باشیم و مخالف باشیم مانند یک فرد دلسوز از از منظر نصیحت و �صیه‌های برادران و استادان وارد شویم آیا بعد از استراتژی پارتیزانی استفاده کنیم یعنی بیایم و یک جور درونمایه اعتراضی به معنا و محتوای کارمون بدهیم همه اینها در ساختار محتوایی از نظر معنا تعیین و پرداخته می شوند خوب حالا به این نکته توجه کنید که ساختار محتوایی مانند یک مدیا کانورتور است همه چیز به ساختار محتوایی ارتباط دارد استراتژی ۳ و هم بخشی از آن تعریف می‌شود چرا که جزئی از محتوا است حداقل در آموزش ها و مقالات که من نوشته و می نویسم همواره اینگونه بوده است در همین ساختار محتوایی دقیقاً عناوین نوشته ها معلوم می شود یعنی شما �تی که ساختار محتوایی دارید یعنی می‌دانید قرار است به عنوان یک فرد که می خواهید در حوزه تولید محتوا فعالیت کنید قرار است چه مطالبی بنویسید حتی با تیترهای دو شما نیز مشخص است یعنی معلوم است اگر یک مقاله درباره علت ضعف کتابخوانی در ایران بنویسید دقیقاً معلوم است که سرفصل های این محتوا چه چه چیزهایی هستند.

این مسئله تا حدودی کسب و کار و فعالیت شما را خودکار و اتوماتیک می کند راه اندازی کسب و کار با آن چه که به شما آموزش خواهیم داد شیرین و لذت بخش و همچنین مستحکم و مختلف را نخواهد بود که دوست دارید چند کار را با هم استارت کنید و همزمان پیش بروید.

البته من این را توصیه نمی کنم فقط در راستای تایید نظریه یا آنچه به شما آموزش خواهیم داد که این را گفتم.

این یادداشت ویرایش نشده و مبحث هم هنوز کامل نشده من این نوشتار را با برنامه تبدیل گفتار به نوشتار گوگل تهیه کردم. ایرادات زیادی دارد که به زودی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

هدفم از انتشار این محتوا با این سر و وضع نامناسب این است که یک آگهی استخدام بد هم دوستان گرامی اگر  کسی را میشناسید که می‌تواند چنین متن‌هایی را مرتب کند یعنی علائم و نشانه های نگارشی را در انتهای جملات قرار داده کلمات که ایران نیاز به اصلاح دارند را ادیت کند و آشنایی مختصری با وردپرس برای انتشار مطالب داشته باشد لطفاً به ما معرفی کنید به چند نفر نیرو با حقوق ثابت برای این کار نیاز داریم لطفاً نمونه کار را ببینید همین محتوا و نظیر آن کاری هم که مدنظر من هست گذاشتن نقطه و علائم نگارشی اصلاح کردن بعضی از کلمات و ساختار جمله ها به طور کلی فکر می‌کنم با یک بار خواندن با دقت بتوان هر بار یک محتوا را در همین اندازه که خواندن آن وقت می برد آماده کرد لطفاً قیمتی که برای هر کلمه مد نظرتان است را نیز بگویید از طریق واتساپ یا تلگرام برای این استخدام با من در ارتباط باشید زمان هم این محتوا را ویرایش کنید و به عنوان نمونه کار بدهید

برچسب ها

seoman

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا