سئو و خوانایی

قدم به قدم تا سئو کردن سایت

 

راهنماي گام به گام افزايش بازديد گوگل و بهينه سازي سايت

راهنماي گام به گام سئو

داشتن بهترين رنکينگ گوگل و افزايش بازديد سايت ، در بيزنس هاي آنلاين اوج موفقيت است.

بر اساس مطالعه اي که توسط موسسه Infront Webworks انجام شده، اولين پيج نشان داده شده در جستجوي گوگل ، ۹۵ درصد ترافيک و بازديد کلمه کليدي را از آن خود مي کند. پيج هاي ديگر فقط سهم ۵ درصدي دارند!

جهت بالابردن و افزايش بازديد جستجوي گوگل ، با افراد زيادي – متخصصان و تازه کاران – صحبت کرده ام و از آن ها پرسيده ام که چطور مي توان رنکينگ سايت در گوگل را افزايش داد.

چطور بازديد سايت خود را افزايش دهيم

پس از سال ها مطالعه در ارتباط با بهينه سازي سايت براي گوگل يا سئو SEO ، اميدوارم بودم که بتوانم بگويم ، يک دکمه جادوي جهت بالابردن و افزايش بازديد گوگل وجود دارد، ولي با نهايت تاسف اينگونه نيست.

سئو نياز به استقامت ، کسب دانش مداوم و خلاقيت دارد. چون الگوريتم هاي گوگل مدام در حال به روز رساني هستند.

درست است که جادويي وجود ندارد، ولي اقداماتي هست که مي توان با انجام آن به اوج قله ي نتايج جستجوي گوگل رسيد.

در ادامه با آموزش قدم به قدم سئو از سئوي درون صفحه On-Page SEO تا قوانين جديد و نحوه بهينه سازي سايت براي خزنده هاي گوگل به شما کمک خواهم کرد تا فروش آنلاين و بازديد سايت خود را افزايش دهيد.

در سایت سئو متن بخوانید  دانلود PDFهای گرافیکی برای تولید محتوای کاربرپسند

قدم اول : الگوريتم رنکينگ گوگل را بشناسيد

من مي توانستم خيلي سريع به آموزش استراتژي هاي سئو بپردازم تا در سايت استفاده کنيد، اما

مي خواهم که براي موفقيت هاي بلند مدت آماده شويد تا چنانچه آپديت جديدي در الگوريتم گوگل صورت گرفت ، به طور ناگهاني از طرف گوگل تنبيه نشويد.

مديران گوگل Gary Illyes و John Mueller تاييد مي کنند که گوگل به طور مداوم در حال تغيير الگوريتم هاي خود است و جالبتر اينکه اين آپديت ها به طور عمومي اعلام نمي شوند.

MOZ تخمين مي زند که اين تغييرات به طور ميانگين ۵۰۰ تا ۶۰۰ تغيير در سال هستند.

به هر حال چنانچه همه از راه هاي ميانبر و کلاه سياه سئو Black Hat SEO آگاهي داشتند که ديگر گوگل به عنوان بهترين موتور جستجو از طرف مردم انتخاب نمي شد.

بيانيه ماموريت گوگل مي گويد:

“ماموريت گوگل سازماندهي اطلاعات جهان و دردسترس قرار دادن آن براي مردم جهان است”

جديدترين آپديت هاي گوگل

  • Mobile-friendly update اين الگوريتم باعث مي شود که سايت هايي که سازگاري بالاي با موبايل دارند، بتوانند رتبه بهترين در نتايج گوگل بدست آورند.
  • Pigeon بر روي نتايج محلي جستجو کار مي کنند
  • Hummingbird براي فهميدن معناي محتوا و قصد کاربر از جستجو کلمه کليدي تمرکز دارد و به خود کلمات محتوا کمتر توجه مي کند.
  • Penguin بر روي سايت هايي تمرکز دارند که بک لينک غير واقعي دريافت مي کنند و مي خواهند بازديد سايت را بالا ببرند. اين الگوريتم بنابراين از شناسايي سايت هاي اسپم ، را تنبيه مي کند.
در سایت سئو متن بخوانید  آموزش سئو به زبان ساده و کاربردی

اين ها فقط چند عدد از الگوريتم هاي گوگل براي بهينه سازي محتواي سايت بودند، و چندين الگوريتم ديگر مانند پاندا وجود دارند.

اما چطور از بروز رساني اين الگوريتم هاي آگاه شويم!؟

در ادامه سه منبع بسيار غني براي آگاهي از تازه هاي سئو و الگوريتم گوگل را به شما معرفي مي کنم.

حال که با الگوريتم هاي گوگل آشنا شديم، برويم سراغ استراتژي هاي عملي سئو.

 

 

 

قدم دوم : رنکينگ و جايگاه حال حاضر سايت خود را ارزيابي کنيد

 

براي بالا بردن بازديد سايت خود، بايد بدانيد که در حال حاضر کجا قرار گرفته ايد. اين مهم براي سايت هاي تازه نيز کاربرد دارد.

خوشبختانه، ابزارها و منابع زيادي هستند که مي توانند شما را کمک کنند.

براي بررسي کلمات کليدي سايت خود از SERPs.com استفاده کنيد.

اگر مي خواهيد که محتواي پيج شما با کلمات کليدي خاصي در گوگل بالا بيايند، از SERPs.com استفاده نماييد تا رنک سايت خود را بدست بياوريد.

کلمه کليدي خود را تايپ نماييد (من در مثال از “Content Marketing” استفاده کرده ام) و URL سايت خود را وارد کنيد.

همچنين آپشن هاي ديگري نيز داريد که نتايج ياهو را نيز ببينيد و يا بين موبايل و دسکتاپ انتخاب کنيد.

نتايج جستجو ، اطلاعاتي را به شما مي دهد:

 

  • سايت شما براي آن کلمه کليدي در کجا قرار گرفته است

  • اولين سايت شما که براي آن موضوع در نتايج جستجو بالا مي آيد

  • مقدار ميانگين جستجوي ماهانه شما

  • مقدار ميانگين هزينه-بر-کلي براي کلمه کليدي (براي جستجوي پولي از طريق Google AdWords)

 

در سایت سئو متن بخوانید  تاثیر گوتنبرگ در موفقیت محتوا و سئو

 

بررسي سرعت سايت

 

هميشه مهم است که سرعت سايت خود را بررسي کنيد. سرعت لود سايت يکي از فاکتورهاي کليدي و اصلي رنکينگ گوگل است.

اگر سرعت سايت شما کند است، بهتر است که به فکر بالا آمدن در نتايج جستجو نباشيد و بازديد سايت خود از طريق جستجوي گوگل را فراموش کنيد.

بنابر گزارش WebPerformanceToday ، شرکت والمارت به دليل کندي لود پيج ، تعداد زيادي از مشتريان خود را از دست داد.

اگر اين اتفاق بيافتد، مهم نيست که چقدر بروي سئو درون سايت خود و متا ديسکريپشن کار کرده ايد، ديگر شانسي جهت بالابردن و افزايش بازديد نخواهيد داشت.

کاهش بازديد سايت به خاطر کندي سرعت

الگوريتم هاي جستجو ، تو را مجبور مي کنند که سايت خود را بهينه کني. حتي چنانچه غولي مثل والمارت باشي.

به همين خاطر است که سرعت سايت خود را مداوم و پشت سر هم تست نماييد تا از رقيبان خود عقب نمايند.

ابزارهاي مختلفي براي تست سرعت سايت وجود دارند که مي توانند به شما کمک کنند.

 

 

ابزارهاي تست سرعت سايت مورد علاقه من

 

 

براي تست سرعت سايت خود از طريق Pingdom به tools.pingdom.com برويد و URL سايت خود را وارد کنيد.

مکاني که مي خواهيد سايت را در آنجا بررسي کنيد، وارد کنيد. و کليد Start Test را فشار دهيد.

اگر Performance Grade شما کمتر از ۵۰ باشد، محتواي سايت شما خيلي کند است و نياز داريد که بر روي بهبود آن کار کنيد.

 

راهنمای گام به گام افزایش بازدید گوگل و بهینه سازی سایت
تحلیل و بررسی

در سایت سئو متن بخوانید  مهارت‌های حرفه‌ای طراحی و محتوای گرافیکی در اندروید
برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. برای همکاری با کسب و کارهای هدفمند، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگانی که به اندک دانش و تخصص من و دوستانم در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن نیاز دارند بسیار با انگیزه‌ایم. همین ضمنا من از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار برای تهیه مقالات استفاده می‌کنم؛ بخاطر اشکالات نگارشی عذرخواهی می‌کنم؛ امکان ویرایش بسیار دقیق فراهم نیست. توصیه من به شما استفاده از فایل‌های صوتی سایت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن