سئو و خوانایی

راهنمای آنالیز نهایی سایت از نظر سئو ۲۰۱۹

آنچه در این نوشته می‌خوانید! پنهان
1 راهنماي آناليز نهايي سايت از نظر سئو ۲۰۱۹


راهنماي آناليز نهايي سايت از نظر سئو ۲۰۱۹

امروز ميخواهم به شما نشان دهم که چطور مميزي سئو سايت را به طور دقيق انجام دهيد.



در واقع اين همان روندي است که به من کمک کرد تا سال گذشته ترافيک سايتم را ۷۴٫۸ درصد افزايش دهم.


و بايد اين را بگويم که اين
آموزش نياز به کدنويسي و کارهاي پيچيده تکنيکي ندارد. بنابراين چنانچه شما هم
مثل من نمي خواهيد درگير مسائل کد زني شويد، مطالب زير را خواهيد پسنديد.



خب آغاز کنيم:


قدم ۱ – صفحات زامبي سايت خود را پيدا نماييد و آنها را حذف کنيد


سايت گوگل را باز نماييد و عبارت زير را در آن تايپ کنيد.



Site:engpartner.com


اين کار به شما نشان مي دهد که گوگل چند صفحه ي سايت شما را ايندکس کرده است.


اگر تعداد صفحاتي که توسط گوگل ايندکس شده اند، بيش از انتظارات شماست، نگران نباشيد، چون شما تنها نيستيد.


در حقيقت ، اکثر سايت ها ، ۵۰ درصد بيش از ميزاني که بايد ايندکس شود، صفحات ايندکس در گوگل دارند.


در اينجا به اين نوع صفحات، پيج هاي زامبي يا Zombie Pages مي گوييم.


از آنجا که اين روش تست شده
است، پاک کردن صفحات زامبي باعث مي شود که ترافيک ارگانيک بالاي نصيبتان
شود و ميزان بازديد سايت شما به طور چشمگيري افزايش يابد.


براي مثال، شان اين کار را انجام داده و ترافيک سايت خود را تا ۵۰ درصد افزايش داده است.


چرا پاک کردن صفحات زامبي به سئو کمک ميکند؟


خب، گوگل در اينجا عنوان کرده است که سايت هايي را ترجيح مي دهد که تعداد صفحات کم و با کيفيت داشته باشند.  


و زماني که که صفحات زامبي را پاک مي کنيد، شما به گوگل چيزي را مي دهيد که مي خواهد.


نکته حرفه اي سئو: پاک کردن صفحات زامبي ، ادامه اين آموزش مميزي سئو را بسيار ساده و بي دردسر تر مي کند. صفحات کمتر برابر است با مشکلات کمتر.



با در نظر گرفتن موارد بالا، در ادامه انواع صفحات زامبي را مي بينيد:


  • صفحات آرشيو شده
  • دسته بندي و تگ صفحات (وردپرس)
  • صفحات نتايج جستجو
  • صفحات منتشر شده قديمي
  • محتواي از پيش آماده شده يا Boilerplate content
  • محتواي کمتر است ۵۰ لغت (به انگليسي Thin Content)


حال مي توانيم به قدم دوم بپردازيم.


قدم ۲ – بررسي نماييد که آيا سايت شما Mobile-Friendly هست يا خير


سئو موبايل مهمتر از هر زمان ديگري است. چرا؟ 



چون ۶۰ درصد جستجو هاي گوگل امروزه از طريق موبايل انجام مي شوند. 



دوم، گوگل الگوريتم Mobile-First را به تازگي به راه انداخته است. 



اين به آن معني است که گوگل از اين بنابراين از ورژن موبايل سايت شما براي جستجوي موبايل و دسکتاپ استفاده مي کند.

سوال اين است: از کجا بايد بفهميد که سايت شما Mobile-Friendly است؟

بهترين راه اين است که از ابزار موبايل فرندلي يا سازگاري نسخه موبايل سايت گوگل استفاده کنيد.

فقط کافي است که آدرس سايت خود را در اين ابزار گوگل وارد نماييد تا نتيجه سازگاري تم سايتتان با موبايل را متوجه شويد.

در سایت سئو متن بخوانید  آموزش‌ خصوصی مهارت



من اين تست را روي سايت خودم English Partner انجام دادم و نتيجه اين بود که بله سايت شما Mobile-Friendly است.

صفحات سازگار با موبايل

قدم سوم: اطمينان کسب نماييد که گوگل يک ورژن از سايت شما را ايندکس کند


آيا مي دانستيد که امکان دارد که گوگل ورژن هاي متفاوت از سايت شما را ايندکس کند؟



بله درست است.



براي مثال در زير چهار ورژن از يک سايت را مي توانيد ببينيد:





به نظر من و شما ، اين آدرس ها کاملا شبيه به هم هستند. ولي براي گوگل اين آدرس ها متفاوت هستند.


اگر اين آدرس هاي سايت خود را ريدايرکت نکنيد، گوگل هر کدام را مانند يک سايت مجزا در نظر ميگيرد.



(اصلا خوب نيست)



خوشبختانه اين امر قابل بررسي و درست کردن است.



کافي است که هر چهار فرمت را در مرورگر خود تايپ کنيد.



بايد تمام اين آدرس هاي به يک سايت ختم شوند.

اگر آدرسي ريدايرکت نشد، نگران نباشيد، کافي است از ۳۰۱ redirect استفاده کنيد.



حال وقت حرکت به سمت قدم چهارم سئو است.


قدم ۴ – سرعت سايت خود را افزايش دهيد


چند سال قبل گوگل تاييد کرد که سرعت لود شدن سايت، يکي از فاکتورهاي رنکينگ است.


و اخيرا آپديت جديدي را ارائه کرده اند که مسئله سرعت لود سايت را مهم تر از گذشته کرده است.

در اينجا روش افزايش سريع سرعت سايت را مي توانيد بخوانيد.


ابتدا، کد اچ تي ام ال سايت خود را تميز کنيد.



به راحتي مي توانيد با استفاده از Page Speed Insights مشکلات سايت خود را بيابيد.



نکته حرفه اي سئو: فقط پيج اصلي سايت خود را بررسي نکنيد. دو تا سه صفحه داخلي سايت خود را نيز بررسي کنيد. صفحات بلاگ ، کتگوري هاي صفحات و غيره.



دوم، تست سرعت سايت انجام دهيد.



اين نوع تست در اصل صفحه ي شما را لود مي کند و مشکلاتي که باعث کندي سايت شده را به شما اطلاع مي دهد.

سوم، سايز عکس هاي سايت را کوچک کنيد.


عکس هاي با کيفيت و حجم بالا، سرعت سايت شما را به شدت کاهش مي دهند.



براي همين است که به شما توصيه مي کنم حجم عکس هاي سايت خود را با استفاده از Kraken کمپرس کنيد.



نکته حرفه اي سئو: چنانچه هاست ارزان براي سايت خود استفاده کنيد، انتظار نداشته باشيد که سرعت بالايي دريافت کنيد.



قدم ۵ – مشکلات ايندکس سايت را پيدا نماييد و آنها را حل کنيد.



حال نوبت به مرحله اي رسيده که صفحاتي که گوگل ايندکس نکرده را پيدا کنيد.



براي اين کار از سرويس گوگل کنسول بهره ببريد.



بخش گزارش “Index Coverage” ، صفحاتي که ايندکس نشده اند را به شما نشان مي دهد.

براي اينکه سايت خود را بررسي کنيد، يکي از ابزارهاي رايگان سئو را به شما معرفي مي کنم. Screaming Frog
Screaming Frog سايت شما را مانند گوگل پيمايش مي کند و به شما اعلام مي کند که به چه صفحاتي دسترسي نتوانسته داشته باشد.

 

در سایت سئو متن بخوانید  تعریف سئو به زبان ساده و مفهومی

oindex خورده باشد.


در سايت خودم ، چون نمي خواهم که گوگل هر کامنتي را ايندکس کند، تگ noindex در آن صفحه قرار مي دهيم.

 قدم ۶ – ترافيک ارگانيک سايت خود را بررسي کنيد.


حالا وقت آن است که ببنيد چقدر ترافيک ارگانيک Organic Traffic براي سايت خود داريد.



Organic Traffic يعني ترافيک و بازديدي
که بدون تبليغ و واسطه براي سايت بوجود مي آيد. در اصل ترافيک و بازديدي
که بواسطه سئو و محتواي مطالب براي سايت بوجود مي آيد را ترافيک ارگانيک مي
گويند.



براي بررسي اين فاکتور ، به گوگل آناليتيکس Google Analytics سر بزنيد. و در بخش Acquisition يا اکتساب ، به منو All Traffic رفته و Channels را انتخاب کنيد.

بر روي گزينه Organic Search کليک کنيد.

همانطور که مي بينيد، مي توانيد در اين بخش ميزان دقيق تعداد خانم ها و آقاياني که ماه گذشته از سايت شما بازديد کرده اند را مشاهده کنيد.

سپس تاريخ را براي ۶ تا ۸ ماه گذشته تنظيم کنيد. حال مي توانيد بررسي و آناليز نماييد که ترافيک شما روند صعودي داشته يا نزولي.

همانطور که مي بينيد، ترافيک سايت من به طور تدريجي در چند ماه گذشته در حال افزايش است.



حالا: چنانچه ترافيک ارگانيک شما بدون تغيير است، يا در حال کاهش، اصلا نگران نباشيد.



هدف اين مرحله فقط اين است که تشخيص دهيد در چه جايي قرار گرفته ايد.



اصل کار زماني آغاز مي شود که شما آناليز سايت را انجام داده ايد و وضع موجود را شناسايي کرده ايد.


قدم ۷ : بهبود و بهينه سازي سئو درون صفحه اي يا On-Page SEO


بحث On-Page SEO خيلي گسترده است.

احتمالا آنقدري وقت نداريد که تک تک صفحات سايت اينترنتي خود را بهينه کنيد.

در سایت سئو متن بخوانید  چک لیست سئو کردن سایت



خوشبختانه، مجبور هم نيستيد.



در عوض کارهاي زير را بايد انجام دهيد:



۵ تا از مهمترين صفحات سايت اينترنتي خود را شناسايي کنيد.



اين صفحات مي توانند مشخصات زير را داشته باشند:



  • بر روي کلمه کليدي مهمي هدف گذاري شده باشند.
  • نسبت به گذشته ، ترافيک کمتري دريافت مي کنند.
  • همين الان هم رنک و رتبه خوبي در گوگل دارند، ولي اين پتانسيل را دارند که در ۵ تاي اول باشند.



براي مثال:



اخيرا مقاله اي را در رابطه با راهنماي استفاده از BuzzSumo منتشر کردم.


گذشته از موارد اوليه (شامل مواردي مثل آوردن کلمه کليدي در عنوان صفحه)، من کار زيادي براي بهينه سازي اين صفحه نکردم. 



و چون که با کلمه کليدي مورد نظر در صفحه اول گوگل بود …

 شانس خوبي براي رفتن به بين پنج صفحه اول جستجو را داشت.


حال:



اگر زمان شما کم است و نمي توانيد وقت زيادي را صرف بهينه سازي صفحه مورد نظر کنيد، بر روي پنج استراتژي زير تمرکز کنيد:




  • کلمه کليدي مورد نظر را در عنوان متن بياوريد

  • کلمه کليدي مورد نظر را در بين ۱۰۰ کلمه ي ابتدايي متن بياوريد.

  • پنج لينک خارجي به صفحه خود اضافه کنيد

  • پنج لينک داخلي به صفحه و متن خود اضافه کنيد

  • از کلمات کليدي LSI استفاده کنيد.



زماني که اين استراتژي ها را رعايت کرديد و به انجام رسانديد، وقت آن است که به گام هشتم برويم.


قدم ۸ : رديابي رتبه کلمه کليدي ايجاد کنيد


حال وقت آن است که آغاز به رديابي رتبه کلمه کليدي در SERP انجام دهيد.



در حال حاضر ميليون ها ابزار رديابي رتبه وجود دارند. ولي براي من ، بهترين آنها SEMrush است.



چرا؟



SEMRUSH عاليست چون فقط رديابي کلمات کليدي را انجام نمي دهد. (اگرچه که اين کار را انجام ميدهد)

چيزي که در رابطه با SEMrush جالب است اين است که به طور اتوماتيک ، کلمات کليدي که شما در رتبه بندي آن حضور داريد را پيدا مي کند. واقعا عاليست.


قدم ۹ : بک لينک يا لينک هاي ورودي خود را آناليز کنيد.


هيچ شکي در آن نيست.



بک لينک ها هنوز هم خيلي مهم هستند.



در واقع، مطالعه ما بر روي ۱ ميليون جستجو نشان مي دهد که بک لينک ها موثرترين فاکتور رنکينک و رتبه بندي گوگل هستند.

حال زمان آن است که بک لينک پروفايل خود را آناليز کنيد.



به اين صورت:



ابتدا، آدرس صفحه اول سايت خود را در يک ابزار بررسي بک لينک وارد کنيد.



(من از Ahref براي اين مرحله استفاده مي کنم. ولي شما مي توانيد از Majestic SEO يا MoZ استفاده کنيد)



و گزارشي از لينک هاي ورودي به سايت خود دريافت کنيد.

سپس دامين هاي ارجاع کننده و صلاحيت دامين ها را بررسي کنيد.


دامين هاي ارجاع دهنده = تعداد سايت هايي که به شما بک لينک مي دهند.

از اينکه اين عدد خيلي بالاست نگران
نباشيد. فعلا در حال بررسي اين هستيد که ببينيد کجا قرار داريد و وضعيت
فعلي شما چيست. در اصل در حال Benchmarking هستيد.



فاکتور ديگر که بايد مدنظر داشته باشيد، صلاحيت دامين يا Domain Authority است.

هر ابزاري نام خود را براي صلاحيت دامين يا Domain Authority دارد.



براي مثال Ahref به آن Domain Rating مي گويد.



اما همه آنها به يک چيز اشاره مي کنند.



صلاحيت دامنه به شما مي گويد که سايت شما چقدر صلاحيت دارد. اين عدد از ترکيب کيفيت و کميت بک لينک هاي شما مي آيد.



در پايان، به لينک هاي مخرب و سمي نگاه کنيد.



براي اين کار، به کلمات که با آنها لينک شده ايد نگاه کنيد.

خوشبختانه در مورد من کلمات Backlinko و Backlinqo.com در لينک ها وجود دارد و چنانچه براي شما هم همين است، بنابراين اوضاع خوب است.

اما چنانچه متوجه شديد که کلمات کليدي
ارجاع شده (مانند SEO blog يا SEO Training company) هستند، اين نشان مي
دهد که لينک هاي مخرب و سمي دريافت مي کنيد.

اکثرا بک لينک هاي شما بايد از سايت هاي واقعي ارجاع شوند.


براي مثال مي توانيد ببينيد که اکثر
لينک هاي من از بلاگ و سايت هاي جديدي مي آيند که در رابطه با سئو و
ديجيتال مارکتينگ مي نويسند.



(که خوب است)



اما چنانچه ديديد که لينک ها از سايت هاي مخرب مي آيند ، مي توانيد آنها را Disavow کنيد.



نکته ي حرفه اي سئو: لينک هاي مخرب و
اسپم بخشي طبيعي از دنياي لينک ها هستند. براي همين چنانچه لينک مخربي دريافت
کرديد، نگران و پريشان نشويد.


قدم ۱۰ – لينک هاي خراب را تعمير کنيد.


 چند سال قبل گوگل گفت که حواسش به لينک هاي خراب و شکسته است.

در اين گزارش گوگل عنوان کرد که ، لينک هاي خراب براي تجربه کاربر مناسب نيستند که در نهايت مي تواند به کيفيت سئو آسيب بزند.



براي همين در اينجا روش تعمير کردن لينک هاي خراب را آموزش مي دهم.



ابتدا، صفحات ايراد داري که گوگل نمي تواند ايندکس کند را در سايت خود پيدا کنيد.



اطلاعات صفحات ايندکس نشده توسط گوگل را مي توانيد در گوگل کنسول Index Report پيدا کنيد.

اگر صفحات سايت شما ايندکس نشده باشد، ارور Google 404 دريافت مي کنيد.

برخي مواقع شما به دليل مشخصي صفحه اي را پاک کرده ايد (براي مثال صفحات زامبي زيادي را پاک کرده ايد)


اگر اينطور باشد، نيازي نيست که کار
ديگري انجام دهيد. گوگل در نهايت گزارش کردن اين صفحات از بين رفته به
عنوان مشکل را متوقف مي کند.



اما چنانچه گوگل نتواند به صفحه اي برسد که شما مي خواهيد در رنکينگ باشد، اين يک مشکل خواهد بود.



مرحله بعد، ابزاري را پيدا نماييد که لينک هاي داخلي و خارجي خراب شده را پيدا کند.



مي توانيد براي اين کار از Ahrefs استفاده کنيد.



يا يک ابزار رايگان مانند Broken Link Check



هر دوي اين ابزارهاي کار مي کنند.


قدم ۱۱ – آناليز و تجزيه و تحليل رقبا (به انگليسي Competitor Analysis)


حالا وقت آن است که جاسوسي رقباي خود را انجام دهيد. 



اين کار را به اين صورت انجام دهيد.



ابتدا، بهترين کلمات کليدي رقيب خود را پيدا کنيد.



اين کار را با استفاده از SEMRush مي توانيد به راحتي انجام دهيد.

نيازي به گفتن ندارد که اين کار کلمات کليدي عالي را براي شما مشخص مي کند.



سپس، صفحاتي که براي آن کلمات کليدي در صفحه اول گوگل هستند را پيدا کنيد.



بعد ، مشخص نماييد که همه ي آن صفحات چه
نقاط مشترکي دارند. از اين طريق، مي توانيد بفهميد که چه نوع محتوايي در
اين محدوده بهتر جواب مي دهد.



براي مثال، چنانچه به چند صفحه با رنک بالاي سايت من نگاه کنيد، متوجه مي شويد که محتواي من:



  • بيش از ۳۰۰۰ هزار لغت دارد
  • داراي تصاوير ساخته شده است.
  • به تحقيقات ، اطلاعات و جملات گوگل اشاره دارد.
  • بيش از حد پيچيده و علمي نيست.
در سایت سئو متن بخوانید  آموزش جامع تولید محتوا فارسی (دانشنامه)



در آخر، بايد بررسي نماييد که چه کسي به آن صفحات لينک مي دهد.



براي اين کار، يک آدرس سايت را در Ahref وارد کنيد.

و به لينک هايي که به آن آدرس ارجاع داده اند نگاه کنيد.

اين به شما مي گويد که اينفلوئنسرهاي بازار بکر شما کيست. از اين طريق شما مي توانيد به ايجاد رابطه با آنها اقدام کنيد.


قدم ۱۲ – محتواي سايت خود را ۱۰ برابر بهتر کنيد.


به قدم شماره ۷ دقت کنيد، که شما ۵ صفحه مهم سايت خود را با رعايت اصول سئو بهينه کرديد.



حال وقت آن است که محتواي خود را ۱۰ برابر بهتر کنيد.



چرا؟



جواب ساده است.



براي اينکه در سال ۲۰۱۸ بتوانيد در رنکينگ باشيد، محتواي شما بايد واقعا عالي باشد.



با در نظر گرفتن اين مورد، در ادامه روش بهبود محتواي سايت خود را مي خوانيد:



۱ – معرفي خيلي کوتاه



هيچ کس نمي خواهد متون طولاني را در بخش معرفي صفحه بخواند. مانند شکل زير:

محتواي سئو نشده

در عوض، متن معرفي صفحه خود را کوتاه و شيرين کنيد.

۲ – پاراگراف هاي خيلي کوتاه بنويسيد.

مردم، در فضاي آنلاين نمي خوانند، بلکه نگاه سرسري مي کنند و يا به عبارتي Skim مي کنند.



و نوشتن پاراگراف هاي کوتاه به سرسري خوان ها کمک مي کند تا بهتر متوجه مطالب شما شوند.

۳ – سعي نماييد Subhead زيادي در نوشته هاي خود داشته باشيد.


داشتن Subhead به متن شما کمک مي کند تا ساده و بي دردسر تر قابل هضم باشد.

از Subhead ها به وفور در محتواي خود استفاده کنيد.


۴ – از عکس ، فيلم و تصاوير در محتواي خود استفاده کنيد.


چند رسانه اي بودن محتواي شما را بسيار جذاب تر مي کند.


(همچنين، محتواي تصويري به مردم کمک مي کند تا راحتتر متوجه مطالب شوند)


براي مثال، در اين پست چک ليست سئو، من از تصاوير بسيار زيادي استفاده کردم.

و به دليل اينکه محتواي من براي خواندن ساده و بي دردسر و آسان است، ميانگين زماني
که بازديد کننده ها بر روي صفحات من مي گذارند، ۵:۰۸ دقيقه است.

قدم ۱۳ – سايت خود را براي سيگنال هاي UX بهينه کنيد.


RankBrain الگوريتم جديد AI گوگل است.



برخلاف الگوريتم هاي گذشته، RankBrain نحوه تبادل کاربران با سايت شما را اندازه گيري ميکند.

اين به اين معناست که:



امروزه براي بدست آوردن رتبه بهتر در گوگل، نياز داريد که سايت خود را براي سيگنال هاي UX بهينه کنيد.



به بيان ديگر، محتواي شما بايد کاربر را راضي و خشنود کند.



اگر اين بهينه سازي را انجام دهيد، گوگل رتبه شما را به شدت ارتقا مي دهد.



براي مثال:



مدتي پيش متوجه شدم که اين صفحه سايتم رنک خوبي در گوگل ندارد.



و زماني که که به محتواي خود نگاه کردم، متوجه شدم که چرا …



محتواي من به بازديد کننده ها چيزي را نمي داد که که مي خواستند “کمپين سئو”



همچنين پست من اسکرين شات هاي قديمي زيادي داشت.



خلاصه: چون که محتواي من براي UX Signal بهينه نشده بود، گوگل آن را دفن کرد.



بنابراين من تصميم گرفتم که محتواي قديم را اورهال کنم.


به طور مشخص من،



  • مطالعه موردي را با يک راهنماي گام به گام تغيير دادم
  • نکته هاي کاربردي بيشتري را براي مبتدي ها و دانشجويان سئو ايجاد کردم.
  • از صنايع مختلف مثال هاي زيادي را اضافه کردم.
  • و تعداد زيادي کار ديگر



د

به دليل اينکه محتواي من براي رضايت کاربران ايجاد شده بود، صفحه من به سرعت از رنک ۱۵ به رتبه ۴ در گوگل صعود پيدا کرد.


و اخيرا به رتبه يک گوگل رسيده است. خيلي حال ميده!

 قدم ۱۴ – معماري سايت خود را ساده کنيد


معماري سايت بحث ساده اي است.



يعني چطور صفحات شما سازماندهي شده اند.



آنطور که مشخص است، معماري سايت شما براي سئو بسيار مهم است.



چرا؟



به دو دليل:



يک، معماري سايت براي موتورهاي جستجو کمک مي کند تا تمام صفحات شما را پيدا و سپس ايندکس کند.



وقتي که معماري سايت شما خيلي شلوغ و درهم باشد، گوگل براي پيدا کردن صفحات به مشکل بر مي خورد.

اما زماني که معماري سايت شما صفحات را به هم مرتبط کند، گوگل به راحتي مي تواند آن صفحات را پيدا کرده و ايندکس کند.

دوم: معماري به گوگل مي گويدکه کدام صفحات بر روي سايت مهمترين هستند.


در کل، هرچه صفحه به پيج اصلي نزديک تر باشد، مهمتر خواهد بود.



سوال اينجاست:



معماري سايت شما بايد چطور باشد؟



در ابتدا هم گفتم که نمي خواهم اين متن خيلي تکنيکي و پيچيده باشد، براي همين به زبان ساده مي گويم.



شکل سايت شما نبايد مثل زير باشد:

نحوه چينش بد سايت

بلکه بايد مثل شکل زير باشد:

چينش مثبت سايت

خيلي فلت و ساده.

يا يک حالت ديگر بيان اين مطلب اين است. در کل نبايد براي رسيدن از صفحه اصلي به پيج مورد نظر، بيش از سه کليک حرکت کرد.

در برخي موارد، نياز به يک توسعه دهنده و برنامه نويس داريد تا ناوبري سايت شما را به طور کامل اورهال کند.


اما خودتان مي توانيد چند لينک دروني ايجاد نماييد تا به صفحات ديگر راه داشته باشند.



تا جايي که کاربران بتوانند با سه کليک به صفحه مورد نظر برسند، شما مشکلي نخواهيد داشت.

راهنمای آنالیز نهایی سایت از نظر سئو ۲۰۱۹
تحلیل و بررسی

در سایت سئو متن بخوانید  تولید محتوا به زبان ساده
برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. برای همکاری با کسب و کارهای هدفمند، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگانی که به اندک دانش و تخصص من و دوستانم در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن نیاز دارند بسیار با انگیزه‌ایم. همین ضمنا من از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار برای تهیه مقالات استفاده می‌کنم؛ بخاطر اشکالات نگارشی عذرخواهی می‌کنم؛ امکان ویرایش بسیار دقیق فراهم نیست. توصیه من به شما استفاده از فایل‌های صوتی سایت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن