تولید محتوا و مارکتینگ

راز نوشتن محتوای کاربرپسند برای جذب مشتری

یک اشتباه مرگبار که محتواهای شما را بی اثر می‌کند

تولید محتوا کار ساده‌ای است. البته این سادگی به معنی آسان بودن آن نیست.

اگر شما بخواهید متن هایی بنویسید که کاربر را پای مطلب شما میخکوب کند و باعث شود بازدید کننده مخاطب شما شود و احیانا از شما خرید کند؛ باید به یک قاعده کلی توجه داشته باشید.

آن قاعده کلی این است که در ادامه این نوشتار در سایت سئو متن خواهید خواند.

من این قاعده کلی را یکی از رازهای محتوا نویسی و ارتباطات موفق می دانم.

هر چقدر شما تلاش کنید مخاطب را به چیزی متقاعد کنید، به همان میزان نتیجه عکس می گیرید!

تمرکز در تولید محتوا
تمرکز در تولید محتوا

مشکل بسیاری از نویسندگان و مدیران سایت کسب و کارهای مختلف همین‌جاست که به این نکته ساده توجه نمی کنند. یعنی مدام چشم و حواس واژه هایشان به سمت کاربر است، تا حدی که از وظیفه خود غافل می شود.

محتوای اثرگذار با ارائه صحیح و دقیق

برای حل این مشکل کافی است دست از تلاش برای متقاعد کردن مخاطب بردارید و به جای اینکه انرژی و نیروی روانی خود و واژه ها را صرف متقاعد کردن کاربر کنید!  بر روی معرفی ویژگی‌ها، ساده سازی محتوا و طرح و پرداخت محتوا متمرکز شوید و این انرژی را آنجا به کار بگیرید! در همین راستا شما می توانید از دانشنامه جامع تولید محتوا که در حال تدوین و نهایی کردن بخش‌های آن هستیم استفاده کنید. در حال حاضر مباحثی همچون اصول تولید محتوا و همچنین ساختار های مختلف محتوا را مورد ارزیابی قرار داده و در ادامه این دانشنامه ارزشمند به بررسی نقش ها و کارکرد مختلفی که محتوا دارد نیز خواهیم پرداخت که این سه محور اصلی در واقع همه چیز محتوا را به شما یاد می دهند.


محتوا که می نویسید، یک تکه از خودتان را به کلمه تبدیل می کنید! این باید باورتان باشد. تا وقتی مخاطب آن را می خواند تاثیر بپذیرد.

شخصا معتقدم واژه‌ها روح دارند انرژی موجود در هر کلمه، اگر در زاویه و جهت صحیح تنظیم شود نتیجه عالی دارد.

دقیقاً چه کاری نباید بکنید

بسیار واضح است وقتی که شما تمرکزتان را روی چیزی که نباید بگذارید، می‌گذارید؛ نتیجه نمی گیرید. پس کاری که نباید انجام دهید این است که چیزی را جا به جا نگذارید. مهم‌ترین چیزی که این وسط، یعنی در دنیای محتوا نوشتن وجود دارد، اطلاعاتی است که باید به کاربر بدهید است.

چه کاری باید انجام دهید

باید تلاش کنید کالا یا محتوایی که دارید را معرفی کنیم و انرژی خود را در این راستا صرف کنید.

تردید نکنید که اگر این نکته ساده را رعایت کنید نتایج شگفت انگیزی به دست می آورید که خودتان هم تعجب می کنید.

این نوشتار یادداشتی ساده و شخصی است که علاقه مند به انتشار آن بودم. اگر شما بخواهید اطلاعات جامع تری درباره تولید محتوا به دست بیاورید می‌توانید به مقالاتی که در این خصوص منتشر کرده‌ایم مراجعه کنید.

قبل از خاتمه یک بار مرور کنیم! تمرکزتان را از روی کاربر بردارید و به کاری که دارید ارائه می کنید دقت کنید!

 

برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. برای همکاری با کسب و کارهای هدفمند، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگانی که به اندک دانش و تخصص من و دوستانم در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن نیاز دارند بسیار با انگیزه‌ایم. همین ضمنا من از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار برای تهیه مقالات استفاده می‌کنم؛ بخاطر اشکالات نگارشی عذرخواهی می‌کنم؛ امکان ویرایش بسیار دقیق فراهم نیست. توصیه من به شما استفاده از فایل‌های صوتی سایت است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن