تولید محتوا

دانشنامه محتوانویسی؛ بر اساس اصول علمی

تولید محتوای اصولی و کاربرپسند

بیایید با هم تولید محتوا را بیاموزیم و یاد بگیریم که محتوا چیستمحتوا چیست و چگونه آن را می‌نویسند. محتوا هدف نیست بلکه یک فرآیند است که باید اتفاق بیفتد این بدان معناست که قرار نیست یک دکمه را بزنیم و محتوایی تولید شود. تولید محتوا وسیله ای است که ما را به هدفمان می رساند و باید تحت مدیریت چیزی به نام استراتژی پیش برود. بنابراین باید برای تولید محتوا استراتژی محتوایی داشته باشیم. 

 

 

هدف اصلی سیستم تولید محتوا ایجاد هوشیاری، رهبری و فروش است. نوع محتوایی که تولید می‌کنید نیازمند رسیدن به یکی از این اهداف است. این موضوع در رابطه با محتوای نوشتاری، ویدئو و یا تصویر نیز صدق می‌کند و در هر جا که محتوا مصرف می‌شود چه آنلاین و چه آفلاین کاربرد دارد. 

نوع محتوایی که تولید می کنید تعیین کننده نحوه تولید آن است. می‌توانید محتوا را بر اساس قالب آن تعیین کنید. مثل بلاگ، مقاله یا ویدئو. اما در واقع بهتر است محتوا را بر اساس واکنشی که از محاطب انتظار دارید بعد از خواندن آن نشان دهد تعیین کنید. اگر محتوا را بر اساس نتایج تعیین کنید ارزیابی و درک این که محتوا مفید و کاربردی بوده است یا خیر آسان تر است. 

سرفصل‌های قابل بررسی جهت تولید محتوت

  • هدف تولید محتوا
  • نقش هایی که برای تولید محتوا نیاز است
  • قالب های تولید محتوا
  • فهرست ها و برنامه ها
  • و روش های حل مشکلاتی که هنگام تولید محتوا با آن ها مواجه می‌شوید. 

انواع محتوا

دانشنامه تولید محتوا – سایت سئو متن

سه نوع محتوا وجود دارد. محتوای بنیادی، محتوای دروازه دار (gated content) و محتوای در حال تحول. 

محتوای بنیادی: محتوایی است که تلاش می‌کند یک موضوع مشخص را به روشی مشخص پوشش دهد. هدف محتوای بنیادی رهبری فکر است. این محتوا را تولید می‌کنید تا قدرت و اعتبار را با مخاطبان تان حفظ کنید. 

محتوای دروازه دار: محتوایی است که با چیزی (مثل اطلاعات تماس) مبادله می‌شود. این نوع محتوا به منظور برقراری ارتباط با مخاطب تولید می‌شود. 

محتوای در حال تحول: جریانی از محتوای تولید شده به طور منظم است. این محتوا ممکن است به صورت یکسری پست های وبلاگ، گزارش های خبری منظم، یا قسمت های منظم یک برنامه باشد. شما محتوای در حال تحول را به منظور ایجاد هوشیاری خود در میان مخاطبان مورد نظر تولید می کنید. 

از هر نوع محتوا چه مقدار باید تولید کرد؟

مقدار تولید محتوای مورد نیاز از هر کمپانی به کمپانی دیگر و از هر صنعت به صنعت دیگر متفاوت است. کوتاه ترین پاسخی که می توان به این سوال داد این است که باید برای رسیدن به نتایج مطلوب حداقل محتوای مورد نیاز را تولید کرد. اما این پاسخ برای بسیاری از مردم رضایت بخش نیست. 

ممکن است فکر کردن به این که چه مقدار محتوا باید برای هر نوع محتوا تولید کرد آسان‌تر باشد. محتوای بنیادی باید معتبر و متفکرانه باشد. بنابراین تولید آن زمان زیادی می‌برد. محتوای بنیادی به منابع بیشتری نیاز دارد. منظور از منابع، زمان یا دانش است. اما رهبری فکر به هر دو نیاز دارد. 

محتوای گیت دار برای رسیدن به هدفش نیاز ندارد مثل محتوای بنیادی صریح و قاطع باشد. به علت این که هدف محتوای گیت دار ایجاد ارتباط است برای رسیدن به هدفش به محتوایی نیاز دارد که صراحت و قاطعیت کمتری داشته باشد. 

محتوای در حال تحول به تولید منظم نیاز دارد. هدف این محتوا ایجاد آگاهی است. محتوای بنیادی را باید به طور منظم تولید و منتشر کرد. اگر کاربر به تولید منظم محتوای شما آگاه باشد دنبال تان می آید. 

هدف تولید محتوا چیست

دانشنامه تولید محتوا – سایت سئو متن

هدف بازاریابی محتوا ایجاد محاطب و متقاعد کردن آن برای خرید است. اما هدف تولید محتوا بسیار محدودتر است. 

هدف تولید محتوا ایجاد ارتباط با مخاطب است. مخاطبان محتوای ما گروه زیادی از افراد هستند. اما اما علایق، مشکلات و امیدهای هر شخص را به طور جداگانه خطاب قرار می دهد. 

درک این نکته اساسی در تاثیر محتوا تفاوت بزرگی ایجاد می کند. اگر هدف محتوا ترغیب شخص برای انجام یک کار خاص است باید همان شخص خاص را محاطب قرار دهد. و این تفاوت گفتن حرفی به یک شخص و یا حرف زدن با اوست. مخاطب شما توسط پرسونای بازاریابی تعیین می شود. این پرسوناها به عنوان بخشی از استراتژی محتوا گسترش پیدا می کنند. 

روش برقراری ارتباط با مخاطب تولید محتوای سرگرم کننده، آموزشی و خبری است یا ترکیبی از هر سه مورد. محتوای سرگرم کننده در سطح عاطفی با افراد ارتباط برقرار می کند. محتوای آموزشی در سطح عقلانی و محتوای خبری در سطح توجه. 

دانشنامه تولید محتوا – سایت سئو متن

محتوای سرگرم کننده / عاطفی

اگر هدف این است که با مخاطب ارتباط عاطفی برقرار کنید، باید در رابطه با مردم محتوا تولید کنید. محتوای عاطفی معمولا به شکل داستان تولید می‌شود. این نوع محتوا شامل زبان توصیفی حواس پنجگانه می‌شود. زیرا احساسات را از طریق حواس پنجگانه تجربه و ابراز می کنیم. اگر مطلبی را در رابطه با چیزی که شنیده اید، دیده اید، چشیده اید، لمس کرده و یا بوئیده اید، خواننده مطلب نیز احساسات را از طریق همین حواس پنجگانه حس می کند. 

محتوای عقلانی / آموزشی

اگر هدف آموزش مخاطب است، باید محتوا را از طریق شرح فرآیندها و یا تحلیل داده ها توضیح دهید. این داده ها، شواهد و استدلال های ساختاری هستند که محتوای آموزشی را از نظریه متمایز می کند. یک نظریه بر پایه تجربه شخصی یا حرفه ای است. اما اگر هیچ اطلاعاتی برای اثبات این ادعا نداشته باشید یک محتوای آموزشی به حساب نمی آید. بلکه یک محتوای آموزشی در رابطه با شخص خودتان است. تفاوت بین یک محتوای آموزشی و محتوای عاطفی تفاوت بین عینیت در مقابل ذهنیت است. 

محتوای توجه / خبری

محتوای آموزنده به سه دلیل توجه خواننده را به خود جلب می کند: گردش، تازگی و انتشار. اخبار، نمونه یک محتوای خبری است. اخبار روزانه در رابطه با اتفاقاتی است که اخیرا رخ داده است (تازگی). و به سرعت منتشر می شود (انتشار). اگر بتوانید محتوایی در رابطه با مخاطب منتشر کنید، آن ها نیز با توجه کردن به مطلب تان به شما پاداش می دهند. 

هر سه محتوا قادر هستند توجه مخاطب را جلب کنند. توجه منبعی محدود است، بنابراین محتوا باید وعده ای را به مخاطب داده و آن را ادا کند. 

نقش ها و مسئولیت های تولید محتوا

دانشنامه تولید محتوا – سایت سئو متن

نقش های اصلی در هر مرحله از تولید محتوا از ایده های پشت آن شکل می‌گیرد. سپس باید آن را به مخاطب ارائه داده و در نهایت مطمئن شوید که محتوای تولید شده صحیح است و منظورتان را به مخاطب رسانده است. 

باید نقش های گروهی را مشخص کرد. تا هر کدام از اعضای تیم تولید محتوا بدانند که چه کاری را چه زمانی باید انجام دهند. 

می‌توانید این وظایف را به نویسندگی، طراحی، تولید و ویرایش تقسیم بندی کنید. 

نقش نویسندگی در تولید محتوا

دانشنامه تولید محتوا – سایت سئو متن

شروع فرآیند تولید محتوا، نویسندگی است. همیشه شروع کار با نویسندگی است، چه محتوای شما ویدئو باشد، یا بلاگ و یا یک هنر خیابانی. نویسندگی، اهداف استراتژی محتوا را به تاکتیک هایی برای درگیر کردن مخاطب تبدیل می کند. 

برای برخی از مردم به چند دلیل نویسندگی کار سختی است. اشتباه آن ها این است که هنگام نویسندگی بیش از حد وارد جزئیات می شوند. وسط جمله متوقف می‌شوند و دوباره جمله را از اول می نویسند. و یا این که ساعت ها به این فکر می‌کنند که چگونه افکارشان را در قالب یک جمله عالی روی کاغذ بیاورند. 

نویسنده های حرفه‌ای این اشتباه را نمی کنند. آن ها کلمات را روی کاغذ می‌نویسند. سپس چندین بار آن را بازنویسی می کنند. 

خیلی ها دوست دارند بنویسند و خودشان را با نویسنده های دیگر مقایسه می کنند. آن ها به عنوان یک مخاطب به نوشته های خود نگاه می کنند. اما اگر به عنوان یک نویسنده به نوشته های خود نگاه کنید انتظار ندارید کلماتی که روی کاغذ می آیند کامل و بدون نقص باشند. نوشته های شما باید بازنویسی شود. و حتی ممکن است قبل از انتشار به کمک ناشر، طراح و یا ویراستار نیاز داشته باشد. 

نقش طراحی و تولید

همه محتواها از بلاگ گرفته تا فیلم یا کتاب، فرآیند تولید را گذرانده اند. اگر محتوا آنلاین باشد توسط طراح UI یا UX ارائه می شود. اگر چاپی باشد توسط طراح گرافیک و اگر فیلم باشد توسط شخصی که آن را فیلمبرداری کرده و ثبت می کند. 

طراحی خوب با وجود این که برای مخاطب نامحسوس است نقش بسیار مهمی دارد. کار طراحی UX با فیلمبرداری خیلی متفاوت است اما در واقع هر دو کارشان یکی است، یعنی روشی برای ارائه یک نظریه. 

طراحی و تولید خوب با نظریه ای که نویسنده نوشته است شروع می شود. در مرحله بعد طراحان و تولیدکنندگان، نوشته های روی کاغذ را به شکل بصری ارائه می دهند. 

نقش ویرایش در تولید محتوا

ویراستاران نقش بسیار مهمی را در تولید محتوا ایفا می‌کنند. آن ها در یک نوشته چیزهایی مثل تلفظ، بیان و احساس را بررسی می‌کنند. و مهمتر از همه به دنبال درک این هستند که هدف نویسنده چیست و آیا به هدفش رسیده است یا خیر؟

ویراستار برای تولید فیلم یا صوت باید نسخه نهایی داستان را از روی فیلم خام و بر اساس متن نمایشنامه جمع‌آوری کند. نقش هر دو یکی است. هر دو نقش یک پل ارتباطی بین نویسنده و مخاطب را ایفا می‌کنند. 

خیلی‌ها می‌گویند: من ویراستار در کامپیوترم نصب دارم پس نیازی به ویراستار ندارم. درست است که ابزارهای زیادی برای ویرایش متن وجود دارد، اما هیچکدام از این ابزارها متن را قابل فهم نمی‌کند. 

شاید هیچوقت نتوانید متن خودتان را ویرایش کنید. زیرا مغزتان می‌داند که منظورتان از جمله ای که نوشته‌اید چیست. در واقع مغز باعث می‌شود بیشتر منظورتان را ببینید تا آن چیزی که نوشته اید. ویراستار تنها کسی است که کمک می‌کند این مشکل را حل کنید.

تولید محتوا برای نشر دیجیتال

دانشنامه تولید محتوا – سایت سئو متن

در واقع اگر قرار است این محتوا برای انتشار در اینترنت نوشته شود طبیعتاً باید اصول سئو نیز در آن رعایت شود .البته در سال های گذشته خیلی راحت میشد محتواها را برای اینترنت سئوکرد. این کار با اضافه کردن برچسب های زیاد انجام می شد اما اگر امروزه این کار را انجام دهید، ممکن است گوگل شما را جریمه کند.

موتورهای جستجوگر دوست دارند افراد مطالب را تولید کنند یعنی از ذهن خودشان بنویسند. همچنین گوگل یا سایر موتورهای جستجوگر دوست ندارند از کلید واژه ها و برچسب ها استفاده بی رویه داشته باشید. پس در این صورت باید از کلید واژه ها درست و به اندازه کافی استفاده کنید نه بیشتر و نه کمتر. اگر بخواهید کلید واژه را در جای درست به کار ببرید لازم است در عنوان مطلب تان از کلید واژه استفاده کنید. همچنین در صد کلمه ابتدایی مطلب دو بار به کلید واژه اشاره کنید به نظر کافی می رسد. این کار به موتورهای جستجوگر کمک می‌کند بفهمند که مطلب شما در باره چیست.

برای انتخاب کلید واژه در هر محتوا باید به موضوع تان توجه کنید. منظور از موضوع، نوع محتوا است. اگر محتوای شما یک محتوای جامع است کلید واژه شما با زمانی که دارید برای وبلاگ محتوا می نویسید فرق دارد. تفاوت کلید واژه ها در کوتاهی و بلندی آن هاست. تصور کنید برای زمانی که داریم یک مقاله جامع می نویسیم، پیراهن آبی می تواند یک کلید واژه مناسب باشد. اما اگر بخواهیم یک مطلب وبلاگی تولید کنیم لازم است که کلید واژه را کمی طولانی تر و متمرکزتر بنویسیم. مثلاً پیراهن آبی مردانه برای فصل پاییز. 

 

ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید با کمک آنها محتوای خود را برای موتورهای جستجوگر بهینه کنید. یکی از این ابزارها که خیلی از سایتهای ایرانی هم از آن استفاده می کنند افزونه یواست است که برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس جوملا و دروپال ارائه شده است. این افزونه به شما کمک می‌کند که محتوای خود را برای موتورهای جستجوگر بهینه کنید. در واقع ربات های گوگل وقتی بخواهند متن شما را شناسایی کنند و بفهمند که درباره چه چیزی نوشته اید آن را می خوانند. ما باید کاری کنیم که ربات ها درست مطلب را بخوانند. یعنی از متن مان همان چیزی که نوشته ایم برداشت شود.  اگر نکات سئو را رعایت نکنیم و کلید واژه ها را درست استفاده کنیم مثل گاو نه من شیرده می‌شود که کار را انجام داده اما در آخر سر همه چیز را خراب میکند.

دانشنامه تولید محتوا – سایت سئو متن

تولید محتوا برای فیلم و صوت

شاید نیاز به توضیح نباشد که تولید محتوای ویدیویی همچنین تولید محتوای صوتی می تواند تاثیرگذاری بسیار بیشتری داشته باشد صدا های جذاب و تصاویر تاثیر گذار می تواند کاربر را بیشتر با محتوا درگیر کند کاری که به هیچ وجه از عهده محتوای نوشتاری برنمی‌آید. 

یکی از ایراداتی که تولید محتوای ویدیویی و صوتی دارد این است که نیاز به هزینه زیادی برای تولید این نوع محتوا داریم. این مسئله از عهده بسیاری از کسب و کارها بر نمی آید. شاید فکر کنید می‌توانید از گوشی تلفن همراه تان به عنوان دوربین و میکروفون استفاده کنید. اما برای کارهای حرفه ای مطمئناً این کار منطقی به نظر نمی رسد زیرا به هیچ وجه کار دوربین حرفه ای و استودیو صدابرداری را نمی‌کند و در نتیجه محتوای نهایی شبیه به کارهای حرفه ای از آب در نمی آید.

برای تولید محتوای ویدیویی و صوتی به جز محتوای متنی نیاز به زمان زیادی دارید تا بتوانید آن را تولید کنید. اگر قصد دارید محتوای ویدیویی یعنی کلیپ یا تیزر تولید کنید ،می توانید از افراد متخصص که ایده های جذابی دارند استفاده کنید تا محتوای شما را جذاب تر کرده و باعث شود مخاطبان بیشتری جذب شما شوند.

آیا فکر می کنید که کسب و کارتان می تواند از راه های مختلفی محصولات و خدمات شما را بفروشد؟ حالا اگر می دانید با تولید محتوای ویدیویی یا صوتی می توانید محصولات و بازارهای جدید برای خودتان ایجاد کنید، حتما این کار را بکنید. یک سرمایه گذار پیدا کرده و محتوا را به صورت ویدیویی و صوتی را در دستور کار خود قرار دهید این سرمایه‌گذاری می‌تواند برای شما سودآور باشد.

تولید محتوا برای جاپ و برنامه ها

نشریات و نرم افزار های مخصوص گوشی های هوشمند به عنوان رسانه های موثر توصیف می شوند. منظور این است که کاربران اوقات زیادی را با این رسانه ها سر می کنند. محتوایی که در مجلات و جراید تولید و منتشر می‌شود معمولاً محتواهای معتبری است. خوب است بدانید بسیاری از سایت ها و شرکت های تبلیغاتی از همین مجلات و آرشیو ها به عنوان منبع تولید محتوا استفاده می کنند. به هر صورت استخدام ویراستار و نویسنده و طراح و کارمندان اداری چیز کمی نیست که هر کسی بتواند آن را انجام دهد. محتوای نشریات معمولاً حساب شده و علمی است.

برنامه تولید محتوا

دانشنامه تولید محتوا – سایت سئو متن

برنامه تولید محتوا با استراتژی محتوا فرق دارد. اجازه بدهید اول تعریف هرکدام را برایتان بگویم. برنامه‌ریزی برای تولید محتوا یعنی اینکه ما چه چیزهایی منتشر کنیم. یعنی موضوع مطالب ما چه باشد اما استراتژی محتوا به تعیین تکلیف محتوا بدون در نظر گرفتن موضوع آن می‌پردازد، که در جای خود به تفصیل درباره آن صحبت خواهیم کرد.

 پس شما باید برای تولید محتوای خود برنامه ریزی بکنید یعنی بدانید که چه موضوعاتی باید بنویسید. برنامه ریزی تولید محتوا به نیاز های کاربران توجه دارد. تعیین می‌کند که کاربران چه چیزهایی نیاز دارند و درباره همه آنها محتوا تولید می کند. 

در واقع به تولید محتواهایی نیاز داریم تا به واسطه آن محصولمان را به مشتری بفروشیم. پس قرار است ما در یک نقشه جامع و دقیق مشخص کنیم مخاطبانمان به چه چیزهایی نیاز دارند و با پرداختن به آنها در راستای رفع نیازشان اقدام کنیم.

شما در برنامه ریزی برای تولید محتوا به این سه مطلب اساسی توجه میکنید:

  •  آگاهی
  •  توجه دادن 
  •  تبدیل

 آگاهی یعنی مخاطب از خدمات کالاهای شما اطلاع پیدا کند 

 

توجه یعنی کالاها و محصولات شما بتواند توجه او را جلب کند 

 

 تبدیل هم یعنی او را از یک مخاطب یا یک بیننده به خریدار تبدیل کند

تعیین پرسونا و نیازهای آن ها

در فرآیند تولید محتوا شما به پرسونای مخاطبان توجه کنید. این یعنی دقت کنید آنها چه مشکلاتی دارند و چطور شما می توانید با محتوا مشکلات آن ها را حل کنید. به عنوان مثال اگر شما یک مرکز آموزشی مهارت‌های توسعه وب هستید، می توانید به مشکلاتی که صاحبان سایت ها در هنگام فروش به مشتریان خود با آن مواجه هستند بپردازید. باید بدانید که چطور راه حلی برای جلب اعتماد آنها پیدا کنید.

 آنچه که در این کار یعنی برنامه تولید محتوا اهمیت دارد این است که همه چیز باید مطابق با سفر مشتری حرکت کند. از مرحله آگاهی تا مرحله تبدیل به مشتری شدن. هیچ قانون مشخصی درباره این که چه تعداد محتوا نیاز دارید وجود ندارد. اینکه شما چند مقاله باید بنویسید یا چند طرح باید طراحی کنید به این بستگی دارد که چطور بتوانید آنها را تولید کنید. در واقع کیفیت محتوا ها تعیین می کند که تا کجا باید به محتوا نویسی ادامه دهید.

 اگر محتوای شما خوب باشد کار ده محتوا را می کند. همانطور که گفته شد همه چیز باید بر اساس سیر و سفر مشتری از مرحله آگاهی تا تبدیل به مشتری شدن حرکت کند.

 اجازه بدهید یک مدل را به شما ارائه کنم: اگر قرار است ما برای آگاه کردن مشتریانمان و همچنین برای توجه آنان و نهایتاً برای تبدیل آنها به مشتری تعدادی محتوا تولید کنیم، شاید بد نباشد این طور در نظر بگیریم که چهار محتوا برای مرحله آگاهی مخاطبان، سه محتوا برای مرحله توجه مخاطبان به محصولات و خدمات ما و دو محتوا برای مرحله تبدیل به نظر کافی می رسد. یعنی اگر یک محصول جدید به فروشگاه خود اضافه کرده اید چهارمحتوا برای این که توجه کاربران را جلب کنید بنویسید. سه محتوا برای اینکه تلاش کنید توجه مشتری به آن جلب شود و دو محتوا هم برای اینکه آنها کالای شما را بخرند.

ایجاد برنامه ریزی تولید محتوا

اگر شما یک برنامه مشخص برای تولید محتوا داشته باشید، تکلیفتان معلوم است. یعنی می‌دانید چه زمانی محتوای بیشتری تولید کنید چه زمانی کمتر. مثلا اگر شما برگزار کننده تورهای مسافرتی هستید، می‌دانید که در زمان نوروز می توانید مشتریان بیشتری داشته باشد. بنابراین محتوای بیشتری تولید می کنید.

 برنامه ریزی هیچ زمانی برای شما ضرر ندارد. این کار هم به نفع شماست و هم مشتریان شما. چرا که مشتری می داند چه زمانی شما محتواهای جدید و به روز تولید می کنید. به علاوه کارمندان شما هم تکلیف شان را می دانند. اگر شما برنامه ریزی دقیقی برای انتشار محتوا نداشته باشید، کاربر شما را گم می کند. این یک اصطلاح برنامه سازی در تلویزیون است که وقتی تایم پخش برنامه عقب و جلو می شود می گویند مخاطب برنامه را گم کرده است. نباید بگذارید مخاطبان تان شما را گم کنند. بنابراین اگر قرار است هفته ای چند محتوا تولید کنید آنها را در روز مشخص و ساعت مشخصی منتشر کنید.

 این مسئله از نظر جثه و هم به نفع شماست چرا که ربات های گوگل می داند شما دقیقا چه زمانی محتوا تولید میکنید و پس از مدتی دقیقاً همان مواقع به شما سر می زنند و شما را ایندکس می کنند.

 در برنامه ریزی و زمان بندی برای انتشار محتوا به مسائلی همچون ویرایش محتوا یا طراحی برای تصاویر و سایر مسائل توجه کنید. اگر محتوای شما از نظر مفهوم سنگین است، شاید لازم باشد با فاصله زمانی بیشتری آن را منتشر کنید.

ایجاد جریان کاری تولید محتوا

یکی از کارهایی که برای ایجاد سیستم تولید محتوای کارآمد به آن نیاز دارید، اتوماسیون سازی تولید محتواست. در واقع شما می خواهید سیستمی درست کنید که هیچ گاه حتی یک جمله کوچک و یک عبارت کوتاه هم از دستتان مفت در نرود و از همه چیز استفاده کنید.

 در چنین شرایطی شما می توانید یک فولدر درست کنید و در آن بخش های مختلف ایجاد کنید یک بخش برای عنوان ها و یک بخش برای مثال ها. یک بخش برای جملات کوتاه، یک بخش برای موضوعات و همینطور هر بخشی که نیاز دارید. همچنین شما می توانید با توجه به موضوعاتی که در کارتان وجود دارد فولدر های مختلف درست کنید و هر زمان چیزی به ذهن تان رسید در آن ثبت کنید. البته شما می توانید با توجه به موضوع کارتان تولید محتوا را به موضوعات مختلف تقسیم کنید و درباره موضوعات هر چیزی به ذهنتان رسید ثبت کنید.

 یکی از برنامه‌هایی که در گردش کار تولید محتوا می تواند به شما کمک کند تا پروژه‌های خود را درست و دقیق کنترل کنید ترلو است. ترلو بیشتر برای نظارت پروژه گروهی استفاده می شود. اما وقتی که شما بخواهید خودتان کارتان را مدیریت کنید با برنامه های مختلف می توانید این کار را انجام دهید. امیدوارم متوجه شده باشید که ایجاد یک سیستم برای کنترل تولید محتوا چطور است.

 

برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. من از برنامه تبدیل گفتار به متن استفاده می‌کنم و ممکنه ایرادات نگارشی زیادی در مقالاتم وجود داشته باشه؛ که لازمه عذرخواهی کنم. اما این روزها سی‌تی‌آر و بانس‌ریت و نرخ تبدیل... مثل خوره به جان واژه‌ها افتادن؛ قلم‌های نجیب و شرافتمند باید از کلمه جانبداری کنن!... و من از حضورم در وب، همین قصد رو دارم، حمایت از امپراتوری واژه‌ها. همین

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن