تولید محتوا

تولید محتوا برای سایت و سه شرط موفقیت

در این نوشتار به طور تخصصی درباره تولید محتوا صحبت می کنیم شاید برای برخی از کسب و کار ها چنین نسخه مناسب نباشد.

اما این یک توصیه همگانی به حساب می‌آید با ما همراه باشید تا نگرش تم را نسبت به تولید محتوا و چیستی آن را محک بزنید تصور کنید شما روی تمامی کلمه های کلیدی مربوط به کارتان تغییر کرده و محتوای مربوطه را نوشته اید دقیقا مطابق اصول سئو محتوای مطلوبی دارید.

اما باز هم برای توسعه سایتتان وقتی که از یک سئوکار می پرسید چه کنم به شما بگویند محتوا تولید کن!

 اما واقعاً مگر چقدر می شود در یک موضوع محتوا تولید کرد.

به هر حال شما باید بدانید که دارید تولید محتوا می کنید.

مهمترین مسئله در تولید محتوا موضوع است. پس شما باید بتوانید موضوعات مورد نیاز تان را تامین کنید.

  اگر به هر یک از موضوعات خود فکر کنید خواهید دید که مجموعه ای از این از موضوع برای نوشتن در اختیار دارید. موضوعاتی که هر کدام جذابیت خاص خود را دارد، گزارش ها ، مصاحبه ، دستاوردهای جدید ، محصولات، چالش ها، آسیب ها ، اظهار نظرات مخالفان و موافقان، حال اگر شما ۲۰ موضوع اصلی داشته باشید بدون تردید تا ۲۰۰۰ موضوع می توانید داشته باشید.

در این باره آموزش هایی هم به شما ارائه خواهیم کرد.

آن وقت است که به عنوان یک مرجع جامع و یکپارچه از موضوعی که در آن فعالیت می کنید ایجاد خواهید کرد و همواره افرادی که مطالب جدید و معتبر می خواهند، به دنبال شما می آیند، شما را پیدا کرده و حتی اگر در جستجوهای آنان نباشید، جستجوگرهای منصف و سخاوتمند شما را به آنها معرفی می کنند.

در بخش‌های دیگر گفتیم که سه نوع محتوای کلی برای هر سایت وجود دارد.

این محتوا ها باید در یک فرآیند نظام مند تولید شوند تا دیده شوند .

نیاز به گفتن نیست که اینترنت هر روز در حال رشد است. اگر سایت شما قرار باشد از رشد کردن جا بماند، مثل یک لاستیک می‌شود که بادش در حال خالی شدن است

آنچه که مسلم است گوگل با هیچ کسی دست برادری نداده! و قسم نخورده است که حتماً یک سایت را برای همیشه در جایگاهی ممتاز نگه دارد.

البته دشمنی هم با کسی ندارند، البته به جز با ما ایرانی ها که مدام ما را فیلتر می‌کند. با این حال اگر شما محتوای خوب داشته باشید گوگل شما را به کاربران معرفی می‌کند.

اگر می‌خواهید سری میان سرها در دنیای محتوا داشته باشید به سه نوع محتوا نیاز دارید:

  •  محتوای ثابت
  •  محتوای هدایتگر
  • محتوای پویا

این محتوا یعنی محتوای استاتیک یا ثابت محتواهایی هستند که معمولاً به روز نمی شوند و نهایتاً سالی یک بار مثلاً صفحه درباره ما یا معرفی کسب و کار شما.

محتوای هدایتگر نوعی از محتوا است که افراد از شما می خواهند و نیاز آن هاست.

مثلاً یک فهرست از قیمت تولید محتوا یا آموزش کار با یک نرم افزار

 

محتوای پویا: محتوای است که شما به صورت دائم و پیوسته آن را تولید می کنید به عنوان مثال محتوای که در وبلاگ ها قرار دارد یا اخبار…

چرا در سایت به انواع مختلفی از محتوا نیاز داریم ما نیاز داریم تا انواع مختلفی از محتوا را در سایت خود منتشر کنیم چرا که در همه این انواع مختلف جستجو های بسیار زیادی وجود دارد ما سایت می زنیم تا افرادی که به دنبال اطلاعاتی هستند بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

بیشتر از ۸۰ درصد کاربران به دنبال دریافت اطلاعات از اینترنت هستند. پس می‌توان گفت محتواهای جامع و زیر مجموعه های آن، بیشترین میزان جستجو را دارد.

حضور یک استراتژیست محتوا کار را برای شما راحت می کند و می توانید خیلی ساده تر تصمیم بگیرید که چه باید بکنید و طبق چه ساختاری حرکت کنید.

فرایند صحیح تولید محتوا برای سایت چگونه انجام می شود تردیدی نیست که تولید محتوا فقط نوشتن آن نیست اگر بخواهید محتوای شما ماندگار شود و در لابلای مطالب دیگر دفن نشود، باید سه مرحله را برای هر محتوا پیاده سازی کنید. در غیر این صورت نتیجه نخواهید گرفت.

  • تحقیق محتوا
  • نوشتن و تالیف
  •  توزیع و تبلیغ آن

تولید محتوا برای وب سایت ها شامل تحقیق ، نوشتن و تبلیغ مطالب است. اگر فقط یکی از این سه مرحله را انجام دهید ، محتوای شما به افراد یا موتورهای جستجو کمک نمی کند تا شما را پیدا کنند. جایی که بسیاری از شرکت ها سقوط می کنند فقط یک یا دو مرحله را انجام می دهند – آنها مباحث را تحقیق می کنند و سایت خود را تبلیغ می کنند ، اما در تولید محتوای منظم کوتاهی می کنند. یا آنها محتوای زیادی تولید می کنند ، اما بدون تحقیق مناسب در پشت آن

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. من از برنامه تبدیل گفتار به متن استفاده می‌کنم و ممکنه ایرادات نگارشی زیادی در مقالاتم وجود داشته باشه؛ که لازمه عذرخواهی کنم. اما این روزها سی‌تی‌آر و بانس‌ریت و نرخ تبدیل... مثل خوره به جان واژه‌ها افتادن؛ قلم‌های نجیب و شرافتمند باید از کلمه جانبداری کنن!... و من از حضورم در وب، همین قصد رو دارم، حمایت از امپراتوری واژه‌ها. همین

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن