مقالات تولید محتوا

تولید محتوا برای اینستاگرام

محتوای اینستاگرامی و انواع آن

تولید محتوا یکی از مهارت هایی است که به خاطر اینستاگرام هم که شده ایرانیان باید آن را یاد بگیرند. اینستاگرام و محتوای جذاب و متنوعی که دارد و همچنسن تولید محتوا برای اینستاگرام  علاقه و حتی شغل عده زیادی از کاربران است. این شبکه اجتماعی بخش اعظمی از مناسبات مجازی مردم را یه خود اختصاص داده است دست‌کم در ایران.

تولید محتوا برای اینستاگرام
تولید محتوا برای اینستاگرام
تولید محتوا برای اینستاگرام
تولید محتوا برای اینستاگرام

محتوای اینستاگرامی ویژگی خاصی دارد. نسبت تصویر یک در یک و تایم ویدیوهای یک دقیقه‌ای، نظر کارشناسان و سیاستگزاران اینستاگرام برای فرم انتشار محتواست. محتوای اینستاگرامی معمولا یا فیلم است یا عکس. و البته واژه ها را به خاطر قرار گرفتن در مهمترین بخش تولید محتوا در اینستاگرام می‌توان مغز متفکر این  ساختار محتوایی به حساب آورد.

قدرت محتوای اینستاگرامی

شخصاً وقتی که به اینستاگرام سر میزنم گاهی تا چند ساعت درگیر ویدیو های جذاب و جورواجور اینستا می‌شوم. قدرت و جذابیت محتواهای موجود در اینستاگرام غیر قابل انکار است. اگر شما بگویید لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در یک روز طوفانی قابل مهار کردن هستند آن وقت من هم می‌پذیرم که قدرت این رسانه با دیگر شبکه های اجتماعی قابل مقایسه است.

کنایه از قدرت غیر قابل انکار و اهمیت تولید محتوا برای اینستاگرام
تولید محتوا در اینستاگرام
تولید محتوا برای اینستاگرام

محتوای اینستاگرامی را معمولاً در یکی از فرم های زیر می‌بینیم

  • کلیپ
  • ویدیو آموزشی
  • دابسمش
  • تیزر تبلیغاتی
  • پوستر ویدیویی
  • اینفوگرافیک
  • موشن گرافیک
  • بروشور
  • بنرگرافیکی
  • انیمیشن

البته در اینستاگرام می‌توان تولید محتوای متنی هم انجام دادم اما مانند این است که شما برای رفتن به محل کارتان از یک اتوبوس ۴۳ نفره استفاده کنید. آن هم خودتان به تنهایی. اساسا اینستاگرام با فیلم و ویدیو پیوند و یگانگی جدا نشدنی دارد. با این حال همان طور که گفتیم اهمیت متن به هیچ وجه قابل انکار نیست. چرا که در محتوای ویدیویی که اساس تولید محتوا در اینستاگرام به حساب می آید، این متن است جذابیت آثار اینستاگرامی را ایجاد می کند. با سناریو و متنی که در آثار اینستاگرامی استفاده می شود، در قالب دیالوگ، شعر یا هر چیزی دیگر

تولید محتوا در اینستا
تولید محتوای ویدیویی در اینستاگرام

راز موفقیت اینستا در رابط کاربری

هر یک از پارامترهای رسانه می تواند به تنهایی تاثیرات چشمگیری در آن رسانه ای ایجاد کند و آن را به موفقیت برساند یا به شکست بکشاند. اجازه بدهید راز موفقیت اینستاگرام را در رابط کاربری اینستاگرام دانسته! و این پلتفرم را شایسته دریافت مدال بهترین شبکه اجتماعی قرن ۲۱ معرفی کنم.

تولید محتوا برای اینستا
تولید محتوا برای اینستا

اینستاگرام موفق ترین توالی رسانه ای را با استفاده از محتواهای معمولی ایجاد کرد. تصورکنید ۱۰ کلیپ ویدیویی و ۱۵ تصویر و ۵ عدد انواع ویدیو های دیگر در اینستاگرام در مقابل شما قرار دارد. چرخه بررسی کاربر به خاطر سهولت دسترسی قطع نمی شود.

از همان بالا نگاه می کنیم تا به پایین در واقع در اینستاگرام ما همه چیز را می بینیم به جز آنهایی که نمی‌خواهیم. در دیگر رسانه ها و ابزارهای انتشار محتوا همه چیز را نمی بینیم فقط آنهایی که می‌خواهیم ببینیم!

توالی رسانه‌ای و ضمیمه کردن کاربر به محتوا در ا

تولید محتوا برای اینستاگرام

آن چیزی که در تولید محتوای اینستاگرامی به عنوان زمان در اختیار شماست ۶۰ ثانیه است شما در یک دقیقا می توانید موضوع را طرح کرده بررسی کنید و نتیجه برسانید البته امکان استفاده از ویدیو هایی با پایان های طولانی تر نیز وجود دارد اما پیش‌فرض تولید محتوا در اینستاگرام چگونه است.

 

کلید واژه‌های جستجو

seoman

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *