مقالات تولید محتوا

تولید محتوای فروشگاهی

آنچه که می‌تواند اعتماد کاربران را جلب کند

مطمئنا تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی با نوشتن مقاله و یادداشت در وبلاگ متفاوت است. در اینجا بحث بود و نبود یک کسب و کار مطرح است. محتوای که در صفحات فروش محصول منتشر می شود باید بتواند اعتماد مشتری را جلب کرده و او را قانع کند.

آنچه در صفحه فروش محصول منتشر می‌شود چنانچه مأموریت خود را درستی انجام ندهد و عواقب ناگواری برای آن کسب و کار به بار می‌آورد.

 

چند واقعیت مهم درباره محتوای فروشگاهی

  • مهمترین و تنها هدف  محتوای فروشگاهی فروش محصول یا خدمات است.
  • شما حق تبلیغ ندارید! صرفا معرفی
  • شما حق ندارید محتوای غیر رسمی بنویسید مگر آنکه توان مدیریت واژه‌ها را داشته باشید.

 

چگونه محتوای فروشگاه اینترنتی را سئو کنیم

رابط کاربری جذاب و استاندارد استفاده کنید

تدوین ساختار محتوایی محصولات و سپس تولید محتوا در راستای تقویت این ساختار و پرهیز از تصمیمات احساسی و تاکید بیش از حدود معمول بر کالایی مشخص. استاندارد بودن سایت فروشگاهی بسیار مهم است. نیاز نیست خلاقیت آنچنانی به خرج دهید.

از عناوین تاثیرگذار برای تایتل محصولات استفاده کنید. برای این کار حتما به یک کپی رایتر حرفه‌ای نیاز خواهید داشت.

هر مقدار برای تولید یک محتوا هزینه می کنید، برای نوشتن همان یک پاراگراف توضیحات تا چند برابر هزینه کنید! اینجا دیسکریبشن ارزش فوق‌العاده‌ای نسبت به سایت‌های غیر فروشگاهی دارد.

چرا محتوای فروشگاهی را محتوای حساس می دانیم

محتوای فروشگاهی در جایی قرار گرفته که شاهرگ حیاتی کسب و کار و فروشگاه اینترنتی در واقع به واسطه این که با مباحث مالی و تجاری گره خورده اهمیت فوق العاده پیدا می کند.

اگر قصد دارید با بهبود محتوای فروشگاهی خود مشتریان تان را افزایش دهید نکات بسیار مهمی در این صفحه وجود دارد که به شما کمک می کند.

البته از آنجایی که هر کسب و کار و فروشگاهی شرایط خاص خودش را دارد شاید نیاز پیدا کنید در باره تولید محتوای فروشگاهی با ما گفتگو کنید!

ما در واتساپ یا تلگرام پاسخگوی شما هستیم. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهم و کلیدی دیگری را نیز در تولید محتوا و فروشگاهی بررسی کنیم.

چرا صفحه فروش محصول حساس است

حساسیت محتوای فروشگاهی از آن جهت است که شما فضای محدود زمان اندک و سلایق مختلفی دارید که باید پاسخگوی همه آنها باشید. ااگر متن شما نتواند میانگین ها را در پارامتر های که منجر به فروش محصول می شود را کسب کند اتفاقی که برای هیچ مدیری خوشایند نیست رخ می‌دهد! یعنی منصرف شدن مشتری از خرید و یا سرخوردگی بازدیدکنندگان و آسیب دیدن برند و جایگاه شما

 متن فروشگاهی صفحه محصول فقط وظیفه دارد بفروشد

در موارد بسیاری مشاهده می شود که صاحبان فروشگاه ها به جای اینکه محصول خود یا خدمات که دارند را به مشتریان ارائه کنند شروع به تبلیغ برای اساس کار یا یک صنف می کنند!

به عنوان مثال در صفحه یک طراح سایت که خدمات طراحی سایت ارائه می‌کند، باید چگونگی انجام کار و ویژگی‌های سایتی که آن طراح می تواند بسازد و پشتیبانی هایی که انجام می دهد و مواردی از این دست بررسی شوند نه اینکه درباره اهمیت داشتن سایت یا تاثیری که در کسب و کار دارد تبلیغات شود این یک اشتباه مرگبار است که از جانب برخی برنامه نویسان و طراحان حرفه ای نیز مشاهده می شود.

پس شما مسئول تبلیغات صنف نیستید درباره مزایای کاری که انجام می دهید نیز مسئولیتی ندارید شما درباره آن محصول یا کالایی که ارائه می کنید باید حرف بزنید لطفاً به این مساله توجه ویژه داشته باشید.

فرایند فروش را منطقی اما سریع به انجام برسانید

با توجه به آنچه گفتیم شما فرصت این را ندارید که به همه جوانب و ابعاد یک بیزینس کامل بپردازید باید خیلی سریع آنچه که مشتری نیاز دارد را به او ارائه کرده با یک رابط کاربری کار آمد مشتری را به صفحه پرداخت هدایت کنید و فروش را به انجام برسانید.

البته این سرعت نباید شما را دچار شتابزدگی کند یا این حس را به مشتری منتقل کند چرا که اگر مشتری احساس کند تحت فشار است یا به کاری مجبور است. با این کار در خوش‌بینانه‌ترین حالت مشتری خرید را به یک زمانی دیگر موکول می‌کند.

شما باید اعتماد مشتری را جلب کنید

آنچه در این بخش گفته می شود می بایست در ابتدای مطلب منتشر می شد اما به جهت آنکه سعی داریم نکات مهم تر را زودتر به کاربران ارائه کنیم. این مقدمه در انتها آورده شده است یک مسابقه فوتبال را تصور کنید توپ را از دروازه تیم خودی به دروازه حریف برسد چندین بار اصطلاح دست به دست می شود.

پاس های پی در پی شوت‌های متعدد و کنش و واکنش بسیار تا توپ از دروازه یک تیم به دروازه حریف برسد.

در این مثال محتوای فروشگاهی شوت آخری است که مهاجم به توپ می‌زند تا توپ را روانه دروازه حریف کند. بدون تردید این ضربه ضربه مهمی است چرا که آخرین ضربه بوده و نتیجه تمامی پاس ها و تلاش های قبلی در همین ضربه حاصل می شود.

 تولید محتوای فروشگاهی جمع بندی اقدامات

محتوای فروشگاهی  باید برای شما بفروشد در واقع فروش فروش و درآمدزایی کسب و کار شما را بر عهده دارد.

محتوای فروشگاهی ویژگی های خاص خود را دارد اینجا شما حق ندارید به هیچ وجه به حاشیه رفته و چیزی به جز موضوع مطرح کنید.

البته این مسئله همیشه در تولید محتوا باید رعایت شود اما در محتوای فروشگاهی باید به طور خاص توجه و تمرکز آن بر معرفی بی طرفانه و البته کامل تحقیق کالا یا خدمات باشد.

 رمز تولید تولید محتوای فروشگاهی تاثیرگذار و موفق

گذشته از عوامل و تاثیرات تولید محتوا و سئو در موفقیت فروشگاه، اگر شما به روی معرفی محصول آن هم بی طرفانه و صادقانه تمرکز کنید و تمامی ابعاد مختلف آن چه ارائه می کنید را برای مشتری شفاف‌سازی کنید؛ نتایج درخشانی دریافت می‌کنید. به نکاتی که برای مشتریان شما می مهم باشد تاکید کنید.

کلید واژه‌های جستجو

seoman

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *