تولید محتوا

تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

چگونه محتوای کاربرپسند برای تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی تولید کنیم

امروزه با گسترش استفاده از فضای مجازی یکی از مهم ترین نکات برای دیده شدن و به قدرت رسیدن در این فضا، تولید محتوای شبکه های اجتماعی به صورت کامل و حرفه ای است.

این شبکه ها یکی از بهترین راه های ارتباطی و انتقال مفاهیم با مخاطبان بوده که به سرعت روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

برای بقا و پیشرفت در این زمینه باید همواره به تجزیه و تحلیل مطالب خود و نیز رقبایتان پرداخته و به طور مداوم در این شبکه ها فعالیت داشته باشید.

اهمیت تولید مطالب مناسب در شبکه های اجتماعی چقدر است؟

برای مخاطب تان جذابیت داشته باشید، از روش ها و تکنیک های نوین و خلاقانه استفاده کنید و توانایی جذب مشتری را بدست آورید.

جذابیت در تولید محتوای شبکه های اجتماعی به قدری مهم است که حتی می تواند در مدت زمان کوتاهی مطالب شما را به دست کاربران زیادی رسانده و شما را بیش از پیش محبوب کند.

همچنین این کار یکی از استراتژی هایی است که کسب و کار شما را رونق بخشیده و از طریق آن می توانید برای محصولات خود بازاریابی کنید.

تولید محتوای تلگرامی
تولید محتوای تلگرامی

نکاتی که برای تولید محتوا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید در نظر بگیرید

با این که این شبکه ها به سرعت در حال آپدیت شدن و تغییر و تحول هستند، شاید کمی سخت باشد که بخواهیم یک روش کلی و همیشگی برای آن بیان کنیم؛ اما یک سری نکات و تکنیک های کلی وجود دارد که تحت هر شرایطی برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی باید آن ها را مدنظر داشته باشید تا به نتایج بهتری دست یابید. در ادامه با ما همراه باشید تا به توضیح برخی نکات و ایده ها بپردازیم.

مطالب ارزشمند به اشتراک بگذارید

باید برای مخاطب تان ارزش قائل شوید، محتوای معمولی و ساده منتشر نکنید. برای به اشتراک گذاری مطالب تان دلیل داشته باشید. محتوا باید هدفمند بوده و از ارزش بالایی برخوردار باشد. این که بخواهید صرفاً یک پست بگذارید کافی نیست.

باید مخاطب جذب مطالب شود و آن ها را به سایر دوستان خود نیز معرفی کند. در این صورت شما به سادگی و بدون زحمت زیاد به دیگران معرفی می شوید.

انتخاب تیترهای جذاب

یکی از نکات مهم برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی انتخاب عنوان های خاص بوده و اولین چیزی که کاربر در این شبکه ها با آن رو به رو می شود تیتر مطالب است.

تفاوتی هم ندارد که مطلب کوتاه باشد خیلی طولانی، به هرحال شما باید با یک تیتر مناسب به توضیح آن بپردازید. سعی کنید از کلماتی مانند : عجیب ترین، جذاب ترین، شگفت انگیز، فوق العاده، حساس، برترین و… برای جلب توجه مخاطب استفاده کنید.

تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی
تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

عملکرد خود را بهبود دهید

در ابتدا شاید نتوانید مانند حرفه ای ها کار کرده و خودتان را نشان دهید. به مرور زمان و با بررسی صفحات افراد معروف، کم کم یاد می گیرید که اشکال کارتان کجا است.

کنترل شما روی کیفیت مطالب تان باید حساب شده تر باشد. مطالب خیلی طولانی معمولا کسل کننده هستند، باید توجه داشته باشید که کمیت مهم نیست بلکه کیفیت مهم است.

برنامه ریزی زمانی داشته باشید

با اینکه شما باید مطالب گسترده و متنوعی را انتشار دهید اما نباید همه آن ها پشت سرهم ارسال کنید. باید برنامه ریزی کرده و با فواصل زمانی مناسب اقدام به تولید محتوای شبکه های اجتماعی کنید.

مناسبت ها را از یاد نبرید

به خاطر داشته باشید مخاطبان شما گروه های مختلفی از افراد جامعه هستند و هرکدام اعتقادات، شغل و نژاد مختلفی دارند. شما با یادآوری، تبریک و یا تسلیت یک مناسبت می توانید در ذهن مخاطب ماندگار شوید.

همواره بی طرف باشید و همه مخاطبان را فارغ از هر نوع تفکرات و اعتقاداتی به چشم یک انسان والا مقام نگاه کنید.

ایجاد انگیزه در مخاطب

یکی از بهترین و موثر ترین ترفند های محبوب شدن، ایجاد انگیزه برای جذب مخاطب است. این روزها شاهد برگزاری مسابقات و اهدای جوایزی از سوی اینفلوئنسران شبکه های اجتماعی هستیم که به شدت رواج پیدا کرده و باعث جذب بی شماری کاربر می شود.

محتوای شبکه اجتماعی
محتوای شبکه اجتماعی

استفاده از هشتگ های مناسب

حتما برای شما نیز پیش آمده در برخی از شبکه های اجتماعی اقدام به استفاده از هشتگ یا کلید واژه ای برای پیدا کردن مطلب مورد نظر خود پرداخته اید.

امروزه یکی از ملزومات تولید محتوای شبکه های اجتماعی استفاده از همین کلمات کلیدی و هشتگ ها است.

با جست و جو و یافتن کلمات پر استفاده و به کاربردن آن در متن خود، با سرعت بیشتری می توانید مطالب تان را در معرض دید همگان قرار دهید.

استفاده از محتوای تصویری و ویدئویی

یکی از موثر ترین و پرطرفدار ترین روش های تولید محتوای شبکه های اجتماعی و بازار یابی برای کسب و کار تان، استفاده از تصاویر متعدد و ویدئو کلیپ های مختلف است.

در این مورد مغز پردازش بیشتری نسبت و سایر روش ها دارد و مطالب به صورت طولانی تری در ذهن ماندگار می شوند. تصاویر را هم باکیفیت و بزرگ انتخاب کنید تا بازدید کننده را به خواندن عکس نوشته ها مشتاق کند.

 

برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. من از برنامه تبدیل گفتار به متن استفاده می‌کنم و ممکنه ایرادات نگارشی زیادی در مقالاتم وجود داشته باشه؛ که لازمه عذرخواهی کنم. اما این روزها سی‌تی‌آر و بانس‌ریت و نرخ تبدیل... مثل خوره به جان واژه‌ها افتادن؛ قلم‌های نجیب و شرافتمند باید از کلمه جانبداری کنن!... و من از حضورم در وب، همین قصد رو دارم، حمایت از امپراتوری واژه‌ها. همین

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن