سئو و خواناییمحتوای متنی

توجه به جزئیات در تولید محتوا

بررسی جزئیات تولید محتوا و تاثیر آن در جذب و ریزش مخاطب

توجه به جزئیات در تولید محتوا  و تاثیر آن در فروش و افزایش مخاطبان مسئله مهمی است. جذب مخاطب یا همان نحوه ارائه  محتوا  نقش تعیین کننده دارد اساساً این همه انتظار این است که ما از تولید کردن محتوا داریم  اما به خاطر همین فروش جذب مخاطب یا به خاطر سئو محتوا تولید می‌کنیم.

اساساً مهمترین مسئله نحوه مواجهه با مخاطبان است. به عقیده من در بسیاری از مسائل مثل فوتبال که هیچ ربطی به محتوا ندارد باز هم محتوا مهم است، هر چند اندک…

تردید نکنید بین دو فوتبالیست که یکی بلد است خوب حرف بزند و دیگری چندان مسلط نیست همیشه آن کسی برنده است و قراردادهای خوب نصیبش می‌شود که محتوای خوبی ارائه می‌کند یعنی خوب حرف می‌زند. آیا می‌پذیرید نحوه برخورد و مواجهه ورزشکاران و هنرمندان در پیشنهاداتی که با آنها می‌شود، حالا کم یا زیاد تاثیر گذار است؟

 در تعریفی و عمیق و فلسفی از محتوا آموختیم که محتوا یعنی همه چیز! از لحن صحبت کردن گرفته تا حتی نحوه پلک زدن و نوع نگاه یک کارشناس فروش به مشتریان تا تکیه کلام …

از طرفی در مشاغلی که با واژه و تبلیغات اینجور مسائل سروکار دارند خوانایی متن به طور خاص املای واژگانی اهمیت بسیار زیادی دارد تصور کنید در همین سطح بالایی من به جای تکیه کلام می‌نوشتم تیکه کلام چه تصوری از من پیدا می‌کنید آیا حاضر می‌شوید به نویسنده که فرق تیکه با تکیه را نمیداند سفارش تولید محتوا بدهید؟!

توجه به جزئیات در تولید محتوا

هدفم از بیان این مسئله انتقادی بود که بسیاری از حتی تولید کنندگان محتوا وارد است!

 وقتی که وارد سایت برخی از شرکت‌ها یا افراد محتوایی، مشاوران فروش و… می‌شوید یا نحوه مشاوره دادن آنها را در آثار رسمیشان می‌بینید! می‌بینید پر از اشتباه و ایراد و غلط‌های جورواجور است.

 در برخی سایت‌ها که خدمات تولید محتوا ارائه می‌کنند در جملاتشان، پاراگرافی نیست که چند اشتباه انشا نگارشی املایی نداشته باشد و این یعنی فاجعه!… تاثیر جابجایی نقش و جایگاه کلمات را در این جمله احساس کردید؟!

توجه به جزئیات در تولید محتوا
توجه به جزئیات در تولید محتوا

جزئیات و توجه به آنها احترام به خود شما و برندتان است. اجازه بدهید مثالی بزنم! شخصا با علم به موضوع این که می‌دانستم  این اصطلاح، یعنی (تکیه کلام) درست است؛ اما چون  تا به حال به صورت رسمی از آن استفاده نکرده بودم؛  یک مقاله ۱۰۰۰ کلمه ای برای اطمینان از این موضوع مطالعه کردم.  تا مطمئن شوم بالاخره تکیه کلام درست است یا تکه کلام یا تکه‌ی کلام!

خلاصه این وظیفه نویسنده ای است  که می‌خواهد در جایگاه حرفه‌ای فعالیت کند که به چنین نکات ریزی هم توجه کند. یک نکته جزیی شاید کم اهمیت باشد، اما وقتی که قرار باشد میلیون‌ها چشم آن را ببیند مطمئناً  مهم می‌شود  و یک ایراد بزرگ به حساب خواهد آمد. 

هیچ متنی را ضعیف ننویسید

محتوای شما فقط در وبلاگ یا صفحه معرفی محصول شما نیست شما لحن حرف زدن تان با مشتری؛ پیام هایی که در شبکه‌های اجتماعی به مخاطبان ارسال می‌کنید، نامی که برای برند تا انتخاب کرده و  تصاویری که استفاده می‌کنید همه و همه محتواهای مهمی در حوزه شنا هستند.

اصل توزیع در تولید محتوا

پس جزئی ترین مسائل در سطوح بالا، بسیار  تاثیر گذار هستند.

مقاله ویژه  ابزار بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت

 درست نوشتن یا غلط نوشتن متنی که شاید ربطی به بیزینس و فروش شما نداشته باشد  در ریزش یا جذب مشتری و مخاطب شما تاثیرگذار است .

آیا شما حاضر می‌شوید به نویسنده‌ای که به جای تکیه کلام می‌نویسد تیکه کلام! سفارش تولید محتوا بدهید؟ مدرس تبلیغات هدفمند در حالی که کاملاً بی هدف و غیر هدفمند آن است از کلمات در آموزش هایش استفاده می‌کند بخواهید که کار شما را هدفمند کند… این یعنی توجه به جزئیات در تولید محتوا که همواره باید رعایت شود.

منبع
گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن
برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. برای همکاری با کسب و کارهای هدفمند، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگانی که به اندک دانش و تخصص من و دوستانم در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن نیاز دارند بسیار با انگیزه‌ایم. همین ضمنا من از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار برای تهیه مقالات استفاده می‌کنم؛ بخاطر اشکالات نگارشی عذرخواهی می‌کنم؛ امکان ویرایش بسیار دقیق فراهم نیست. توصیه من به شما استفاده از فایل‌های صوتی سایت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن