تولید محتوا مبتنی بر اصول سئو و کپی‌رایتینگ

تاثیر الگوریتم رنک برین در نابودی سایت شما

چند وقت پيش، گوگل الگوريتم Rank Brain خود را آپديت کرد و تغييرات زيادي در نتايج جستجو و سئو سايت ها به وجود آمد.

با ما در مقاله “تاثیر الگوریتم رنک برین در نابودی سایت شما؛ همراه باشید.

الگوريتم رنک برين گوگل اولين الگوريتم هوش مصنوعي Google است.

به بيان ديگر، اين الگوريتم بررسي مي کند که شما چطور با نتايج صفحه اول گوگل ارتباط برقرار مي کنيد.

طرز کار الگوريتم گوگل Rank Brain

  • کاربر کلمه کليدي خود را گوگل وارد مي کند
  •  الگوريتم رنک برين کلمات کليدي را به مفهوم تبديل مي کند
  • گوگل يک دسته از نتايج را براي آن مفهوم نشانمي دهد
  •  آيا اين صفحه ، کاربر را راضي مي کند؟

اگر بله، اين صفحه را در رتبه بندي بالا بياور

اگر نه، يک صفحه ديگر را جايگزين اين صفحه کنيد.

همانطور که مي بينيد، هرچه کاربران گوگل را خوشنود تر کنيد، در رتبه بندي گوگل در جايگاه بهتري قرار مي گيريد.

درست است که کلمات کليدي ، بک لينک و ديگر روش هاي سنتي سئو مهم هستند.

ولي Rank Brain به سرعت جايگاه ديگر الگوريتم ها را مي گيرد.

در حقيقت، گوگل در مقاله اي مجبور شد که اطلاع دهد، الگوريتم Rank Brain يکي از سه سيگنال مهم رتبه بندي است.

دو سيگنال ديگر لينک ها و محتوا هستند.

سوال اين است:

چگونگی بهینه کردن سايت خود براي الگوريتم Rank Brain 

در ادامه دو نکته ساده را به شما مي گويم.

نرخ کليک يا CTR سايت را بهبود دهيد

گوگل رنک برين مي خواهد ببيند که افراد زيادي بر روي سايت شما در نتايج جستجو کليک مي کنند.

اين به گوگل مي گويد:

“مردم عاشق اين صفحه نتيجه هستند. بيا اين صفحه را بالاتر ببريم تا مردم آن را راحتتر پيدا کنند.

اما چنانچه مردم روي صفحه سايت شما کليک نکنند، گوگل آن صفحه را در نتايج جستجو به پايين انتقال مي دهد.

به خاطر همين است که بهينه سازي سايت براي نرخ کليک اورجينال خيلي مهم است.

يکي از راه هاي عالي جهت بالابردن و افزايش کليک بر روي لينک هاي خود، اضافه کردن عدد به عنوان Title پيج است.

نتايج نشان مي دهد که مردم بيشتر روي لينک هايي کليک مي کنند که حاوي عدد است.

افزایش زمان ماندن کاربران در سايت و کاهش Bounce rate

دوباره مي گويم:

گوگل Rank Brain از شما مي خواهد که محتوايي را منتشر نماييد که کاربران را خوشحال کند.

اگر کابران سايت شما را کمتر از ۳ ثانيه ترک کنند (در اصطلاح Bounce) چه اتفاقي مي افتد؟

اين سيگنال به گوگل مي گويد که مردم از محتواي شما خوشنود نيستند.

هر چه Bounce rate يا نرخ ترک سايت کمتر باشد، رتبه سايت شما بهتر خواهد بود.

حالا ، هر چه مدت زمان ماندن يوزرها در سايت بيشتر باشد(در اصطلاح سئو Dwell Time

رتبه شما در گوگل بيشتر مي شود.

بنابراين:

چطور Bounce Rate و Dwell Time را بهبود بخشيم؟

يکي از تکنيک هاي بسيار کاربردي و ساده سئو اين است که بخش معرفي محتواي خود را جذاب بنويسيد.

اگر محتواي کسل کننده بنويسيد، کاربر به سرعت از سايت شما خارج خواهد شد.

همچنين توصيه من به شما اين است که جملات و پاراگراف هاي متن خود را کوتاه بنويسيد.

متون کوتاه در موبايل و تبلت ساده و بي دردسر تر قابل خواندن هستند.

 

برای دریافت جدیدترین به روز رسانی ها در موبایل خود مشترک ما شوید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.