محتوای گرافیکی

بیشترین بازدید کاربران اپلیکیشن چه زمانی است؟

یافتن الگوی ثابتی در رفتار غالب کاربران، می تواند رمز موفقیت یک اپلیکیشن در زمان بندی اتفاقات مختلف در شبانه روز باشد. در این پست، آمارهای معتبری از ساعات اوج مصرف اپلیکیشن ها و الگوی استفاده ی زمانی کاربران در سال ۲۰۱۵ آورده شده است. خیلی از این اعداد قابل انتظار و بدیهی به نظر می رسند، با این حال اکثر توسعه دهندگان از مدیریت زمان بندی اپلیکیشن در شبانه روز و اهمیت هدفمندی زمانی برای تبلیغات در ساعات طلایی یک اپلیکیشن غافلند. در این پست با تاکید بر اهمیت این موضوع و مثالی واقعی از داستان موفقیتی که بر پایه این مهم اتفاق افتاد، به شما در یافتن زمان طلایی اپلیکیشنتان کمک خواهیم کرد.

زمان اوج استفاده از اپلیکیشن ها در شب

ساعات اوج مصرف اپلیکیشن ها

اپلیکیشن ها در ساعت ۸ شب با اوج استفاده ی کاربران رو به رو می شوند

این بلوک یادگیری را حتما مطالعه کنید : بازاریابی اپلیکیشن های موبایلی

اغلب اپلیکیشن ها با الگوی مصرف مشابهی مواجه هستند: افزایش استفاده در صبح، وقتی مردم رفت وآمد خود را آغاز می کنند و کاهش تدریجی در روز. بعد از ساعات کاری، به تدریج با افزایش استفاده روبه رو هستیم تا جایی که در ساعت ۸ شب، اوج مصرف استفاده از اپلیکیشن ها اتفاق می افتد. بعد از این ساعت و با فرارسیدن زمان استراحت و خواب افراد، اپلیکیشن ها کمتر مورد استفاده قرار می گیرند تا این که در ساعت ۱۰ شب کاهش قابل توجهی در تعداد کاربران اتفاق می افتد. ساعات اوج مصرف بهترین زمان برای فراخوانی کاربران به استفاده از اپلیکیشنتان و برقراری ارتباط با آن ها می باشد.ولی همه ی اپلیکیشن ها از یک الگوی مصرفی تبعیت نمی کنند.

در سایت سئو متن بخوانید  تفاوت برگه و نوشته وردپرس

دسته های اپلیکیشن پرکاربرد در طول روز

ساعات اوج مصرف اپلیکیشن ها

سه دسته اپلیکیشنی که ساعات اوج مصرف آن ها در صبح اتفاق می افتد عبارتند از: اخبار، حمل ونقل و آب هوا. بیشتر مردم آب وهوا، وضعیت ترافیک و سرخط اخبار را درست زمانی که از خواب برمی خیزند بررسی می کنند. بدیهی می باشد.که اپلیکیشن های حمل ونقل، صبح و عصر یعنی زمانی که مردم به دنبال بهینه ترین و خلوت ترین راه برای عبور و مرور بین محل کار و مدرسه و خانه هستند، اوج مصرف را تجربه می کنند. برای اپلیکیشن هایی که در ساعات اولیه صبح با بازدید پرتعداد کاربران مواجه هستند، یک پیام درون برنامه ای که با برنامه ریزی قبلی و در زمان مناسب ارسال شود، می تواند باعث افزایش قابل توجه درگیری کاربر با اپلیکیشن شود.

این مطلب راهم بخوانید: آنالیز و تحلیل اپلیکیشن

دسته های کسب وکار، مالی و موسیقی در طول روز بیشترین بازدید را تجربه می کنند

ساعات اوج مصرف اپلیکیشن ها

سایر اپلیکیشن ها در طول روز نرخ استفاده ی ثابتی را تجربه می کنند ولی اپلیکیشن های کسب وکار و مالی در طول روز نرخ استفاده ی بیشتر و روبه رشدی دارند. اپلیکیشن های موسیقی هم به طور پیوسته مورد استفاده قرار می گیرند، علت این مساله می تواند این باشد که مردم همزمان با انجام کارهای روزانه به موسیقی گوش می دهند. این سه دسته از اپلیکیشن ها کمتر تحت تاثیر زمان رفت وآمد مردم هستند و به عنوان اپلیکیشن های همراه مردم در ساعات روز به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرند. نکته ی جالب این می باشد.که اپلیکیشن های مالی و کسب وکار علاوه بر ساعات اداری، در ساعات عصر و غروب هم نرخ استفاده ی بالایی دارند که این امر نشان می دهد مردم سعی دارند با استفاده از گوشی هوشمند همراهشان همچنان با مسائل مربوط به محل کار در ارتباط باشند.

در سایت سئو متن بخوانید  بازاریابی محتوایی چیست

کاربران برای اپلیکیشن های سرگرمی و تفننی تا دیروقت بیدار هستند

این اینفوگرافیک را حتما ببینید: اینفوگرافیک رفتار کاربران اپلیکیشن ها و بهبود تجربه کاربری

در میان همه ی دسته بندی ها، اپلیکیشن های سرگرمی و شبکه های اجتماعی بالاترین میانگین استفاده در ساعات نیمه شب را از آن خود کردند. به طور خاص اپلیکیشن های سرگرمی نرخ استفاده ی بالایی در ساعات انتهایی شب تا ساعات اولیه ی صبح دارند. در شرایطی که سایر دسته های اپلیکیشن ها در ساعت ۲ تا ۵ حداکثر ۲۰ درصد مصرف را تجربه می کنند، اپلیکیشن های سرگرمی در این ساعات با ۵۰ درصد کل مصرف خود روبه رو هستند.

دسته های پرکاربرد در ساعات شبانگاهی

دسته های پرکاربرد در ساعات شبانگاهی

در حالی که این اطلاعات به نظر بدیهی می آیند، کاربردهای مهمی برای مدیرمحصول ها و بازاریابان اپلیکیشن ها دارند. بیشتر مردم از الگوی مشابهی برای انجام کارهای روزمره پیروی می کنند و این بدین معناست که شما می توانید بهترین زمان برای درگیر کردن کاربر با اپلیکیشنتان را پیش بینی کنید. دانستن زمان اوج مصرف برای دسته ی اپلیکیشن شما به این معناست که می توانید برای به روزرسانی محتوای اپلیکیشن زمان دقیقی بیابید و کمپین های تبلیغاتی اپلیکیشنتان را بهینه سازی کنید و تبلیغات را از نظر زمانی هدفمند کنید. تپسل، که پلتفرم تبلیغات هدفمند برای اپلیکیشن های موبایل است، با داشتن ویژگی هدفمندی زمانی، می تواند به شما در صرف بهینه و موثر بودجه ی تبلیغاتتان کمک کند. یکی از تجربه های موفق در این حوزه، کمپین تبلیغاتی جذب کاربر جدید برای اپلیکیشن زودفود است. این کمپین با در نظر گرفتن زمان اوج مصرف اپلیکیشن در شبانه روز از هدفمندی زمانی تبلیغات تپسل استفاده کرد و سپس با یافتن زمان مناسب تبلیغات موفق شد نرخ کلیک را ۲۵ درصد افزایش دهد و بودجه بازاریابی خود را به صورت بهینه مصرف کند.

در سایت سئو متن بخوانید  ۱۰۰ توسعه دهنده در دنیا

با داشتن اطلاعات فوق در مورد زمان اوج مصرف دسته ی اپلیکیشنتان، شما هم می توانید از همین امروز کمپین تبلیغاتی هدفمند در تپسل راه اندازی کنید و از تاثیر تبلیغات هدفمند بر بهبود وضعیت کسب وکار اپلیکیشنتان لذت ببرید.

  • فاطمه خورشیدی

برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. برای همکاری با کسب و کارهای هدفمند، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگانی که به اندک دانش و تخصص من و دوستانم در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن نیاز دارند بسیار با انگیزه‌ایم. همین ضمنا من از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار برای تهیه مقالات استفاده می‌کنم؛ بخاطر اشکالات نگارشی عذرخواهی می‌کنم؛ امکان ویرایش بسیار دقیق فراهم نیست. توصیه من به شما استفاده از فایل‌های صوتی سایت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن