مقالات تولید محتوا

بازاریابی محتوا چیست و دقیقا چه می‌کند!

آیا نیروی پنهانی که در بازاریابی محتوا نهفته است را کشف کرده‌اید؟

نکات برگزیده مطلب

  • بازاریابی محتوایی یعنی انتشار مطالب یا توصیه‌های که برای مشتریان و خریداران مفید است
  • بازاریابی محتوایی به هیچ وجه تبلیغات محسوب نمی‌شود و نباید به گونه‌ای ساختار محتوایی را تدوین کرد که اینگونه به نظر برسد

بازاریابی با محتوا

قرار است مشتریان قبلی را نگه،دارید و مشتری جدید هم جذب کنید. نه با تبلیغ و چیز دیگر فقط با محتوای مرتبط و مفید

رویه ما در آموزش و انتشار مقالات مشخص است. ما سعی می‌کنیم به حاشیه‌ها نپردازیم. البته با استفاده از مثال موضوع راا به کاربران ارائه کنیم. بازاریابی محتوایی یا بازاریابی محتوا مسئله چندان پیچیده نیست که نیاز باشد درباره آن زیاد توضیح بدهیم در واقع بسیاری از کسب و کارها شاید بدون آنکه بدانند اقدام به این کارکرده و برای کسب و کارشان بازاریابی محتوایی می کنند.

با این حال لازم است تعریفی البته کاربردی درباره بازاریابی محتوا به شما کاربران گرامی ارائه کنیم. وقتی که شما اطلاعات مرتبط با محصولات و خدمات و موضوع فعالیتتان در ساختار و فرمتی مشخص منتشر می کنید و در اختیار مشتریان خود قرار می دهید دارید بازاریابی محتوایی می‌کنید. چند نکته مهم در این رکن بسیار ارزشمند دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی کردن با محتوا وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

در بازاریابی محتوایی دقیقاً چه می کنیم

در بازاریابی محتوایی ما به مسائلی که به کارمان مربوط است می پردازیم اطلاعات مفیدی در قالب کتاب مجله پوستر اپلیکیشن فایل صوتی ویدئو مقاله متنی یا هر یک از ساختارهای دیگر محتوایی تولید کرده و به مشتریان و کاربران ارائه می کنیم با این کار ما قصد داریم خریداران قبلی را نگه داریم و خریداران جدیدی هم پیدا کنیم.

بازاریابی محتوایی به خوبی می‌داند که نگه داشتن مشتریان قدیمی اهمیت بسیار زیادی دارد مشتریان قدیمی سرمایه های کار ما هستند که بدون تردید از مشتریان جدید ارزش بیشتری دارند چرا که آنها در مرحله بالاتری از قیف بازاریابی ما قرار دارند مشتریان قدیمی ما شاید چندین بار ما را به دیگران معرفی کرده باشند اما خریداران تازه امروز فرصت لازم دارند تا ما را بیشتر و بهتر بشناسند توجه ویژه که بازاریابی محتوایی به مشتریان قدیمی دارد نشان دهنده امنیت و قدرتمندی این تکنیک دیجیتال مارکتینگ است

پس اگر بخواهیم بدانیم که در بازاریابی محتوایی دقیقا چه کاری انجام می دهیم پاسخ این است ما اطلاعاتی مرتبط با فعالیت مان که برای کاربران مفید است و به آن نیاز دارند منتشر می کنیم مثلا به صورت مقاله یا پوستر ویدئو یا هر چیز دیگر ما در اختیار خریداران قدیمی و مشتریان جدیدی که هنوزم رو به خوبی نمی‌شناسند قرار میدهیم.

نکته کلیدی که خیلی ها در بازاریابی محتوا به آن توجه ندارند

یکی از شیوه های معمولا بازاریابی محتوایی ما می توانیم محصولات و خدمات رایگان داشته باشیم جمع مشتریان بتوانند از آنها استفاده کنند و سپس برای دریافت خدمات بیشتر لازم باشد که پلن غیر رایگان دریافت کنند در واقع تا زمانی که مشتری در حال استفاده از محصولات رایگان ماست دارد در مورد بازاریابی محتوایی ما قرار میگیرد

بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی
اگر پوسته شما از آن پشتیبانی کند دکمه “عریض” را در نوار ابزار تصویر مشاهده خواهید کرد. آن را امتحان کنید.

در بازاریابی محتوایی باید توجه داشته باشید که آن چیزی که مشتریانتان به آن نیاز دارند و برایشان ارزشمند است را به عنوان محتوا به آنها ارائه کنید هر وقت که محتوای ارائه شده برای مشتریان ارزشمندی بیشتری داشته باشند بدون تردید موفقیت شما بیشتر و سودمندتر خواهد بود به عنوان مثال اگر بخواهیم یک نمونه بازاریابی محتوایی را درباره کالاهای فیزیکی مثال بزنیم دفترچه ویژگی که در فصل تابستان برای سرویس کولر های گازی از طرف شرکت تولید کننده کولر گازی شما به دستتان می رسد یک بازاریابی محتوایی است.

وقتی یک کمپانی سازنده اسلحه های شکاری ویدیو منتشر می کند و در آن توصیه های ایمنی در رابطه با چگونگی نگهداری اسلحه به شما ارائه می کند تا مثلاً در نگهداری آن در خانه به مشکل بر نخورید این کار هم نوعی بازاریابی محتوایی است چرا که شما به اطلاعاتی که از جانب آن شد که در اختیار شما قرار می گیرد نیاز دارید و این مسئله برایتان مهم است.

بنابراین در فرایند بازاریابی کردن با محتوا شما باید اطلاعات ارزشمند و کاربردی که برای مشتریانتان مهم است را به آنها ارائه کنید و هر چه این میزان اهمیت بیشتر باشد شما موفقیت بیشتری در بازاریابی محتوایی تان کسب خواهید کرد.

تفاوت بازاریابی محتوایی با تبلیغ

. مقایسه کردن هر یک از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ با ابزار دیگر اصولی و منطقی نیست ما به هر یک از اینها در جای خود نیاز داریم به عنوان تبلیغ های پنیری ساده در تثبیت برند و ماه در یک کسب و کار نقش تعیین کننده دارند. با این حال در خصوص بازاریابی محتوایی باید بدانیم که این تکنیک به هیچ وجه نباید به گونه‌ای اجرا شود که مجموعه فعالیت های بازاریابی محتوایی تبلیغات محسوب شوند.

همان گونه که گفته شد توجه به نیازهای کاربران و انتشار محتوا در خصوص نیاز آنها اصلی ترین مسئله در اجرای یک پروژه بازاریابی محتوایی است. مسئله بسیار مهمی که در بازاریابی معتبر وجود دارد این است که ما می توانیم ساختار محتوایی بازاریابی را به گونه‌ای تدوین کنیم که مشتری با مواجهه با محتوا احساس نیاز کرده و به واسطه همین محتوا از ما خرید کند یا خدمات دریافت کند.

این جنبه از بازاریابی محتوایی یکی از ویژگی های بارز این تکنیک است. با بیان این ویژگی می توان اینگونه گفت که بازاریابی کردن با استفاده از محتوا نه تنها تبلیغ محسوب نمی‌شود بلکه خدمات پس از فروش و راهنمایی، طرز استفاده از کالا یا خدمات است.

فرمت های اجرای پروژه بازاریابی محتوایی

  • انتشار مقاله
  • ساخت ویدیو
  • طراحی پوستر و اینفوگرافی
  • مجله
  • کتاب

برای اینکه ساختار مناسب برای اجرای پروژه بازاریابی محتوایی را انتخاب کنید باید به نوع کارتان نگاه کنید. مخاطبانتان را مد نظر قرار داده و علاقه ها و نیازهای آنها را بررسی کرده و در نهایت ساختار ایده آل برای انتشار محتوای مورد نظر پیدا کنید.

شما برای این که ساختار مناسبی برای این کار مشخص کنید می‌توانید از تجربیات و توصیه های مشاوران در این خصوص رایگان بهره مند شوید. همانطور که می دانید گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن مشاوره های رایگان به کسب و کارها در این خصوص ارائه می کند. در صورت نیاز از طریق تلگرام یا واتساپ با ما تماس بگیرید.

این متن استفاده از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار گوگل تهیه شده است مطمئنی را در نگارش فراوانی در آن وجود دارد که به خاطر آن از شما کاربران عزیز پوزش می طلبیم و امیدواریم به زودی با تکمیل کادر فنی نسبت به اصلاح و ویرایش محتوا اقدام کنیم.

گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن سایت سئو متن مرکز تخصصی تولید محتوای فارسی

 

کلید واژه‌های جستجو

seoman

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *