تولید محتوا و مارکتینگ

بازاریابی محتوایی چیست

همه چیز درباره بازاریابی محتوا و شرح ابعاد مختلف آن

نکات برگزیده مطلب
  • بازاریابی محتوایی یعنی انتشار مطالب یا توصیه‌های که برای مشتریان و خریداران مفید است
  • بازاریابی محتوایی به هیچ وجه تبلیغات محسوب نمی‌شود و نباید به گونه‌ای ساختار محتوایی را تدوین کرد که اینگونه به نظر برسد

بازاریابی با محتوا

قرار است مشتریان قبلی را نگه،دارید و مشتری جدید هم جذب کنید. نه با تبلیغ و چیز دیگر فقط با محتوای مرتبط و مفید

رویه ما در آموزش و انتشار مقالات مشخص است. ما سعی می‌کنیم به حاشیه‌ها نپردازیم. البته با استفاده از مثال موضوع راا به کاربران ارائه کنیم. بازاریابی محتوایی یا بازاریابی محتوا مسئله چندان پیچیده نیست که نیاز باشد درباره آن زیاد توضیح بدهیم در واقع بسیاری از کسب و کارها شاید بدون آنکه بدانند اقدام به این کارکرده و برای کسب و کارشان بازاریابی محتوایی می کنند.

با این حال لازم است تعریفی البته کاربردی درباره بازاریابی محتوا به شما کاربران گرامی ارائه کنیم. وقتی که شما اطلاعات مرتبط با محصولات و خدمات و موضوع فعالیتتان در ساختار و فرمتی مشخص منتشر می کنید و در اختیار مشتریان خود قرار می دهید دارید بازاریابی محتوایی می‌کنید. چند نکته مهم در این رکن بسیار ارزشمند دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی کردن با محتوا وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

در بازاریابی محتوایی دقیقاً چه می کنیم

در بازاریابی محتوایی ما به مسائلی که به کارمان مربوط است می پردازیم اطلاعات مفیدی در قالب کتاب مجله پوستر اپلیکیشن فایل صوتی ویدئو مقاله متنی یا هر یک از ساختارهای دیگر محتوایی تولید کرده و به مشتریان و کاربران ارائه می کنیم با این کار ما قصد داریم خریداران قبلی را نگه داریم و خریداران جدیدی هم پیدا کنیم.

بازاریابی محتوایی به خوبی می‌داند که نگه داشتن مشتریان قدیمی اهمیت بسیار زیادی دارد مشتریان قدیمی سرمایه های کار ما هستند که بدون تردید از مشتریان جدید ارزش بیشتری دارند چرا که آنها در مرحله بالاتری از قیف بازاریابی ما قرار دارند مشتریان قدیمی ما شاید چندین بار ما را به دیگران معرفی کرده باشند اما خریداران تازه امروز فرصت لازم دارند تا ما را بیشتر و بهتر بشناسند توجه ویژه که بازاریابی محتوایی به مشتریان قدیمی دارد نشان دهنده امنیت و قدرتمندی این تکنیک دیجیتال مارکتینگ است

پس اگر بخواهیم بدانیم که در بازاریابی محتوایی دقیقا چه کاری انجام می دهیم پاسخ این است ما اطلاعاتی مرتبط با فعالیت مان که برای کاربران مفید است و به آن نیاز دارند منتشر می کنیم مثلا به صورت مقاله یا پوستر ویدئو یا هر چیز دیگر ما در اختیار خریداران قدیمی و مشتریان جدیدی که هنوزم رو به خوبی نمی‌شناسند قرار میدهیم.

نکته کلیدی که خیلی ها در بازاریابی محتوا به آن توجه ندارند

یکی از شیوه های معمولا بازاریابی محتوایی ما می توانیم محصولات و خدمات رایگان داشته باشیم جمع مشتریان بتوانند از آنها استفاده کنند و سپس برای دریافت خدمات بیشتر لازم باشد که پلن غیر رایگان دریافت کنند در واقع تا زمانی که مشتری در حال استفاده از محصولات رایگان ماست دارد در مورد بازاریابی محتوایی ما قرار میگیرد

 
بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی

اگر پوسته شما از آن پشتیبانی کند دکمه “عریض” را در نوار ابزار تصویر مشاهده خواهید کرد. آن را امتحان کنید.

در بازاریابی محتوایی باید توجه داشته باشید که آن چیزی که مشتریانتان به آن نیاز دارند و برایشان ارزشمند است را به عنوان محتوا به آنها ارائه کنید هر وقت که محتوای ارائه شده برای مشتریان ارزشمندی بیشتری داشته باشند بدون تردید موفقیت شما بیشتر و سودمندتر خواهد بود به عنوان مثال اگر بخواهیم یک نمونه بازاریابی محتوایی را درباره کالاهای فیزیکی مثال بزنیم دفترچه ویژگی که در فصل تابستان برای سرویس کولر های گازی از طرف شرکت تولید کننده کولر گازی شما به دستتان می رسد یک بازاریابی محتوایی است.

وقتی یک کمپانی سازنده اسلحه های شکاری ویدیو منتشر می کند و در آن توصیه های ایمنی در رابطه با چگونگی نگهداری اسلحه به شما ارائه می کند تا مثلاً در نگهداری آن در خانه به مشکل بر نخورید این کار هم نوعی بازاریابی محتوایی است چرا که شما به اطلاعاتی که از جانب آن شد که در اختیار شما قرار می گیرد نیاز دارید و این مسئله برایتان مهم است.

بنابراین در فرایند بازاریابی کردن با محتوا شما باید اطلاعات ارزشمند و کاربردی که برای مشتریانتان مهم است را به آنها ارائه کنید و هر چه این میزان اهمیت بیشتر باشد شما موفقیت بیشتری در بازاریابی محتوایی تان کسب خواهید کرد.

تفاوت بازاریابی محتوایی با تبلیغ

. مقایسه کردن هر یک از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ با ابزار دیگر اصولی و منطقی نیست ما به هر یک از اینها در جای خود نیاز داریم به عنوان تبلیغ های پنیری ساده در تثبیت برند و ماه در یک کسب و کار نقش تعیین کننده دارند. با این حال در خصوص بازاریابی محتوایی باید بدانیم که این تکنیک به هیچ وجه نباید به گونه‌ای اجرا شود که مجموعه فعالیت های بازاریابی محتوایی تبلیغات محسوب شوند.

همان گونه که گفته شد توجه به نیازهای کاربران و انتشار محتوا در خصوص نیاز آنها اصلی ترین مسئله در اجرای یک پروژه بازاریابی محتوایی است. مسئله بسیار مهمی که در بازاریابی معتبر وجود دارد این است که ما می توانیم ساختار محتوایی بازاریابی را به گونه‌ای تدوین کنیم که مشتری با مواجهه با محتوا احساس نیاز کرده و به واسطه همین محتوا از ما خرید کند یا خدمات دریافت کند.

این جنبه از بازاریابی محتوایی یکی از ویژگی های بارز این تکنیک است. با بیان این ویژگی می توان اینگونه گفت که بازاریابی کردن با استفاده از محتوا نه تنها تبلیغ محسوب نمی‌شود بلکه خدمات پس از فروش و راهنمایی، طرز استفاده از کالا یا خدمات است.

ساختارهای رسانه‌ای بازاریابی محتوایی

  • انتشار مقاله
  • ساخت ویدیو
  • طراحی پوستر و اینفوگرافی
  • مجله
  • کتاب

برای اینکه ساختار مناسب برای اجرای پروژه بازاریابی محتوایی را انتخاب کنید باید به نوع کارتان نگاه کنید. مخاطبانتان را مد نظر قرار داده و علاقه ها و نیازهای آنها را بررسی کرده و در نهایت ساختار ایده آل برای انتشار محتوای مورد نظر پیدا کنید.

شما برای این که ساختار مناسبی برای این کار مشخص کنید می‌توانید از تجربیات و توصیه های مشاوران در این خصوص رایگان بهره مند شوید. همانطور که می دانید گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن مشاوره های رایگان به کسب و کارها در این خصوص ارائه می کند. در صورت نیاز از طریق تلگرام یا واتساپ با ما تماس بگیرید.

این متن استفاده از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار گوگل تهیه شده است مطمئنی را در نگارش فراوانی در آن وجود دارد که به خاطر آن از شما کاربران عزیز پوزش می طلبیم و امیدواریم به زودی با تکمیل کادر فنی نسبت به اصلاح و ویرایش محتوا اقدام کنیم.

گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن سایت سئو متن مرکز تخصصی تولید محتوای فارسی

 

در ادامه با محتوایی که نیاز به بازنگری دارد مواجه هستید. این بخش با اهداف سئو و جهت بررسی‌های آکادمی سئو سایت سئومتن درج شده است. این به معنی ضعیف بودن متن پیش رو نیست

 

ما باید مشتریان ما را نگه داریم و تازه مشتریان جدید هم پیدا کنیم برای این کار محتوای مفید و ارزشمند تولید کرده و به مشتریان ارائه می کنیم تحلیل ها اخبار موارد مفید در ارتباط با فعالیتی که داریم و یا دستورالعملها طرز استفاده از تجهیزات و آموزش های مختلف به صورت انواع مقاله ویدیو کتاب اینفوگرافی محتوای الکترونیک پوستر ها و محتوای گرافیکی و سایر انواع محتوا در چنین شرایطی ما از بازاریابی محتوایی برای توسعه کسب و کارمان استفاده کرده ایم.

آنچه گفتیم را می‌توان یازاریابی محتوایی یا Content marketing دانست.تعریف بازاریابی محتوا که شاید خیلی از شما را کلافه کرده باشد این گونه آمده است که نوعی از بازاریابی که به فرآیند تولید و اشتراک گذاری محتوایی که باعث نگهداری مشتریان قبلی و به دست آوردن مشتریان جدید می گردد.

 

بازاریابی محتوایی در حال حاضر چگونه انجام میشود ارائه اطلاعات به صرف مرتبط بودن و قرار داشتن در حوزه فعالیت ها اما آینده این نوع بازاریابی اینگونه نخواهد بود کارشناسان حوزه بازاریابی و بیزینس پیش بینی کردند که در سال ۲۰۱۹ حول چند محور کلی انجام می شود

 

کاملاً مفید و ارزشمند خواهد بود

 بر روی نیاز کاربران تمرکز دارد

 بر روی علاقه کاربران فعالیت می کند

 

 استراتژی محتوا لازمه بازاریابی محتوایی است

وقتی که میخواهیم از بازاریابی محتوایی برای توسعه فعالیت‌های مورد استفاده کنیم باید استراتژی محتوا داشته باشیم استراتژی محتوا کمک می کند که فعالیت های ما ا نتیجه بخش باشد و در نهایت به اهدافی که داریم به طور کامل برسیم.

 

استراتژی محتوا یعنی باید و نبایدهایی که برای محتوا های مان مشخص می کنیم. این کار توسط یک استراتژیست محتوا انجام می‌شود. استراتژیست محتوا مانند یک مربی بالای سر محتواها می ایستد و مانند یک فرمانده به آنها نظم می دهد و رهبری می کند تا دقیقاً همان استفاده و نقشی که باید داشته باشند پیاده سازی شود.

 

در تعریف استراتژی محتوا یک تعریف ساده شده برای شما کاربران عزیز سایت سئو متن انتخاب شده که در ادامه مطالعه خواهید کرد: استراتژی محتوا را قانون هایی می دانند که محتوا را ملزم به رعایت آنها می کند. اینکه محتوا در چه موضوعاتی نوشته شود اولویت با چه مطالبی باشد تعداد کلمات چقدر باشد زمان انتشار چگونه باشد و همه ی آنچه که به محتوا مربوط می شود در قالب استراتژی محتوایی تعیین می گردد. همه اینها بسته به نظر و آنچه که استراتژیست محتوا تعیین می کند خواهد بود. در واقع استراتژیست محتوا دانش و تجربه و نگرش خود را با توجه به شناختی که از آن فعالیت، کاربران و اهداف آن دارد پیاده سازی می کند.

 

چگونه از بازاریابی محتوایی استفاده کنیم

بازاریابی محتوا بعنوان یکی از ارکان سئو محسوب می‌شود. بیایید با هم کمی کار کنیم؛ بدور از هیاهو! شاید تاکنون از بازاریابی محتوایی زیاد شنیده باشید اما درباره کارکرد آن اطلاعات درست و حسابی نداشته باشید. اگر اینطور است شما مقصر نیستید! بالاخره یا موضوع آنقدر پیچیده و سخت است یا سایت های فعال در این حوزه نمی خواهند به شما یاد بدهند!

 

در این مقاله از سایت نوپای ‌سئو متن، در کنار بررسی “بازاریابی محتوا” در این باره هم صحبت خواهیم کرد!

 

بازاریابی محتوایی را تشریح می‌کنیم

در این مطلب بازاریابی محتوایی را بررسی کرده ماهیت آن را خواهیم شناخت و نکات بسیار مفیدی در خصوص افزایش بازدید و جذب مخاطب بیشتر از طریق بازاریابی با محتوا به شما ارائه می‌کنیم!

 

ما این را به شما می‌دهیم! اجازه بدهید واضح‌تر بگویم. من مطالب و دانش جدید سئو را بررسی می کنم تا هم خودم را به روز نگه دارم و هم به شما کاربران سایت سئو متن جدیدترین اطلاعات را درباره سئو و تولید محتوا ارائه کنم. این به نفع هر دوی ماست و ما را قدرتمند می کند. آنچه خواندید شرح یک بازاریابی محتوایی است.

 

بازاریابی محتوایی و مخاطبان

اجازه می خواهم یک توضیح کوتاه درباره نگرشی ک در تولید محتوا داریم به شما بگویم ما سعی می کنیم مطالبی که به درد شما می‌خورد را طرح کنیم. پس انتظار یک بحث تئوریک از این صفحه نداشته باشی؛ بلکه بسیار بیشتر

 

بازاریابی محتوایی چیست

بازاریابی محتوا شامل یک سری فعالیت بازاریابی است که تمرکز آن بر روی به اشتراک گذاشتن اطلاعات است. بزرگ و بی محتوا یکی از بخش های استراتژی سئو شما محسوب می شود تاثیرات فوق العاده زیادی بر روی برندینگ شما نیست دارد اساس بازاریابی محتوا بر این است که شما اطلاعات با ارزشی که مردم دنبال آن هستند را منتشر میکنید و از این راه برند خود را تثبیت کرده و برای محصولات و خدمات مشتری پیدا می کنید.

 

اگر احیانا گذارتان به بزرگراه تهران قم خورده باشد! در بین راه رستوران های بین راهی سوهان فروشی هایی دارد که به محض ورود با خوشرویی به شما سوهان تعارف کرده تا مزه مرغوب آن را بچشید لیانا پس از این که خوشتان آمد اذان‌ها خریداری کنید. این تعارف کردن و ماجرا را می توان نوعی بازاریابی محتوایی دانست.

 

در بازاریابی محتوا دو نکته بسیار مهم وجود دارد

نخستین که سوهانی که به مشتریان معرفی می کنید باید بسیار مرغوب بوده و از بهترین محصولات شما باشد وگرنه ممکن است مشتری خوشش نیاید و از خرید منصرف شود.

 

استراتژی بازاریابی محتوایی

دوم اینکه شما باید با علاقه تمام و بدون اینکه انتظار داشته باشید حتما از شما سوهان بخرند، به آنها تعارف کنید. به عبارت دیگر مشتری نباید احساس کند اگر یک سوهان بردارد حتماً باید از شما خرید کند.

 

معضلی که بازاریابی محتوایی را در ایران نفی می‌کند

دو نکته بسیار مهمی که به آن اشاره کردم از معضلات فرهنگی جامعه وب فارسی محسوب می شوند. متاسفانه بعضی‌هت احساس می کنند اگر به دیگران اطلاعات دسته اول و بروز بدهند ضرر می‌کنند! مثلا معرفی یک منبع ارزشمند دانلود یا آموزش مهارت‌های کار با نرم افزار یا پلاگینی جدید.

 

البته هرچه سطح علمی افراد بیشتر باشد این معضل کمتر به چشم می خورد و با این که این نگرش در سال های اخیر کم رنگ تر شده اما ریشه های آن بسیار عمیق تر از آن است که با ۱ سال و ۲ سال و ۱۰ سال ریشه کن شود.

 

هدفگذاری هوشمندانه اساس هر بازاریابی محتوایی موفق

بر خلاف آنچه که ماهیت بازاریابی محتوایی است، متاسفانه بسیاری از ما در یاد دادن بخیل هستیم! غافل از آنکه این تنگ نظری‌ها که دلایل به ظاهر حرفه ای برای آن تراشیده می شود عملاً به ضرر خود ماست.

 

مطمئن باشید اینکه ما حاضر نیستیم بهترینِ آنچه که داریم را با دیگران اشتراک بگذاریم اصلا به توسعه ما کمک نمی کند علاوه بر این اثرات مخرب اجتماعی نیز در پی دارد.

 

با این همه بازاریابی محتوایی این تنگ نظری را بر نمی تابد و معتقد است که اطلاعات ارزشمند و مفید را باید به کاربران ارائه کرد تا ضمن جذب بیشتر کاربران اهداف بازاریابی محتوایی ما نیز تحقق پیدا کند.

 

البته در این مسئله عوامل زیادی دخیل است از جمله عدم رعایت کپی رایت و بی اعتنایی نسبت به مالکیت فکری و حقوق معنوی مولفان و دلایل متعدد دیگر

 

پس در ارتباط با این رفتار غلط و غیر حرفه‌ای به اظهار تأسف بسنده کرده و بحث را با تکمیل توضیحات درباره بازاریابی محتوا ادامه می‌دهم.

 

افزایش آمار بازدید با بازاریابی محتوایی

دانستیم که ما باید آنچه مردم نیاز دارند و برایشان ارزشمند است به آنها ارائه کنیم تا آنها پس از آشنایی با ما احیاناً از محصولات و خدمات ما استفاده کنند.

 

راستی! وبلاگ نویسی را می توان یکی از روشهای بسیار مهم و معروف بازاریابی محتوایی دانست.

مردم وقتی می بینند شما اطلاعات کامل و ارزشمندی درباره یک موضوع منتشر می کنید شما را به عنوان کارشناسان موضوع به رسمیت می شناسند، به شما اعتماد می کنند و در صورت نیاز از محصولاتتان خریداری می کنند.

 

بدون شک آنها وقتی تسلط و تخصص شما را ببینند حاضر می شوند برای دریافت خدمات بیشتر محصولات شما را خریداری کرده و برای آن هزینه کنند.

 

بازاریابی محتوایی و سئو

اگر شما محتوای خوبی بنویسید که برای کاربران مفید و ارزشمند باشد و توصیه های گوگل را گوش کنید! یعنی تولیدی بودن محتوا رعایت خوانایی، استفاده از تصاویر، استفاده بجا از تگ های مورد نیاز، تعداد جملات در پاراگراف، تعداد کلمات در جمله و نکات دیگری که به سئو مربوط است؛ نباید نگران چیزی باشید. دنیا در این یک مورد! حق را به حق دار می‌دهد و این یعنی شما با بازاریابی محتوایی قدرتمند خواهید شد.

بازدید شما زیاد می‌شود و بازدید کنندگان جدید که مشتریان بالقوه شما هستند فروش شما را بالا می برند.

 

تعیین استراتژی بازاریابی محتوا بصورت کلی

برای اینکه استراتژی بازاریابی محتوایی خود را تنظیم کنید چند موضوع زیربنایی تعیین کرده و درباره آن مطلب بنویسید. شما می توانید این مطالب را در طول زمان تغییر دهید. اما فراموش نکنید که هر بار که مطلب جدیدی می نویسید، از یک زاویه متفاوت به آن نگاه کنید. پس هرگز محتوای تکراری تولید نکنید.

مطالبی که می‌نویسید را به موضوعات اصلی پیوند داده و بین خود مطالب نیز با یکدیگر ارتباط برقرار کنید که این مسئله در سئو بسیار مهم است.

 

برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. برای همکاری با کسب و کارهای هدفمند، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگانی که به اندک دانش و تخصص من و دوستانم در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن نیاز دارند بسیار با انگیزه‌ایم. همین ضمنا من از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار برای تهیه مقالات استفاده می‌کنم؛ بخاطر اشکالات نگارشی عذرخواهی می‌کنم؛ امکان ویرایش بسیار دقیق فراهم نیست. توصیه من به شما استفاده از فایل‌های صوتی سایت است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن