آموزش تولید محتوا

انتخاب موضوع در تولید محتوا

دوره آموزش مهارت‌های تولید محتوا-جلسه اول

اهمیت محتوا را با هم بررسی کرده ایم حالا شما می دانید که تنها راه موفقیت و توسعه کسب و کار و تولید محتوا است. در نخستین جلسه از دوره آموزش مهارت‌های تولید محتوا قصد داریم مهارت‌های تعیین موضوع را بصورت تئوری بررسی کنیم. در این آموزش شما یاد می گیرید که چگونه موضوعات کاربر پسند و جذاب پیدا کنید. در پایان این مبحث آموزشی انتظار می رود شما بتوانید درک صحیحی از موضوع و سوژه در تولید محتوا پیدا کنید و بتوانید در رابطه با کسب و کار یا فعالیت خود چند موضوع کاربرپسند برای تولید محتوا انتخاب کنید.

 
مهمترین بخش تولید محتوا

انتخاب موضوع محتواست

 

شما چرا دفترچه راهنمای تلویزیون هوشمندتان را با هر سوال نمی خوانید چرا برگه گارانتی مانیتور ای که تازه خریده اید را مشتاقانه زیرو نمیکنید با اینکه از بهترین کاغذ و کیفیت چاپ برخوردار است و کاملا اصولی و استاندارد نوشته شده است جواب واضح است این موضوع به درد شما نمی خورد

مهمترین رکن محتوا موضوع آن است

مهمترین رکن و اصل هر محتوا موضوع آن است. احتمالاً در مساله ای که مطرح شد شما متوجه منظور من شده‌اید اما اگر لازم است یک مثال دیگر هم میزنم پیام های بازرگانی با کیفیت فوق العاده عالی و کاملا حرفه ای تولید می شوند اما در حین تماشای یک مسابقه فوتبال به محض اینکه پیام های بازرگانی شروع می شود انگار شما منتظر یک فرصت بودید! می روید و برای خودتان یک چایی میریزید؛ یا هر کار دیگری که دارید انجام می دهید.

چرا این پیام های بازرگانی را دنبال نمی‌کنید! با این که کیفیت تولید آنها از برناماه‌های دیگر بالاتر است. جواب واضح است این پیام های بازرگانی هر قدر هم با کیفیت باشند، موضوع مورد علاقه شما نیستند و شما نیازی به دیدن آنها احساس نمی کنید.

حتی اگر به صورت اتفاقی در پیام بازرگانی را ببینید و دقیقا همان چیزی باشد که به دنبال آن بودید، تا پیش از دیدن آن تمایلی به دنبال کردن پیام های بازرگانی نداشتید و این مسئله باعث نمی شود شما از این به بعد مدام پیام های بازرگانی را با جدیت دنبال کنید. با این توضیح همراه من به پاراگراف بعدی بیاید تا یک گام بزرگ برداریم و آماده شویم برای نوشتن محتواهای جذاب و کاربرپسند

چگونه موضوعات کاربرپسند برای محتوا انتخاب کنیم.

ویژگی‌های موضوع در تولید محتوا

ما برای تولید محتوا نیاز به موضوع داریم موضوع اساس کار ماست؛ چرا که دقیقا باید درباره آن حرف بزنیم.

موضوع را باید بر اساس نیاز کاربران انتخاب کنیم.

موضوع می تواند یک مسئله مورد علاقه کاربران باشد.

کاربران در زمان تولید محتوا باید بدانند که موضوع که شما با آن می پردازید نیاز آنان است؛ در واقع اینکه فقط شما بدانید این موضوع به درد کاربران می‌خورد یا برای آن ها جذاب است، کافی نیست.

هم شما باید بدانید و هم کاربران باید بدانند؛ اگر موضوع را برای تولید محتوا انتخاب کنید که به نظر شما برای کاربران جذاب است و کاربران به آن نیاز دارند و واقعاً هم همین طور باشد، شبیه به آن آگهی بازرگانی خواهید شد که کاربر اتفاقی می بیند.

با این که پس از اطلاع شما را مشتاقانه دنبال می‌کنند اما این مسئله برای ما مطلوب نیست از کجا معلوم که آنها بتوانند ما را پیدا کنند و ما بتوانیم خودمان را به آن ها بشناسانیم.

شما کارشناس کار خودتان هستید

هر کسی بهتر از دیگران می‌دانند در حوزه کاری که فعالیت می‌کند چه موضوعاتی مهم هستند و کاربران به چه چیزهایی علاقه دارند بنابراین شما برای به دست آوردن موضوعات خوام می توانید از دانش و تجربه خودتان استفاده کنید. البته اگر قرار است به عنوان کارشناس تولید محتوا برای دیگران کار کنید صاحبان کسب و کار را به عنوان کارشناسی که می توانید از تجربیات نظرات و اطلاعات برای توسعه کارش استفاده کنید همیشه مد نظر داشته باشید.

تعیین موضوع محتوا با استفاده از ابزارهای گوگل

استفاده از ابزار گوگل ترندز برای یافتن موضوع

شما می‌خواهید درباره شبکه های اجتماعی مطلبی بنویسید یا هر چیز دیگر. در کلمه را در سایت گوگل ترندز وارد می کنید. همانطور که می دانید این سایت متعلق به گوگل است و امکان مقایسه کلمه‌ها را به شما می دهد در واقع شما می توانید کلمه ها را با هم مقایسه کنید و ببینید کدام یک از این کلمات بیشتر جستجو شده اند.

شما هم می توانید موقعیت های جغرافیایی مختلف ایرا ارزیابی کنید مثلاً بررسی کنید که در ایران یا در استان خوزستان مردم ماه گذشته بیشتر کلمه اینستاگرام را جستجو کرده اند یا تلگرام یا واتساپ یا سروش و یا هر چیز دیگر ۵ مقایسه می توانید با یکدیگر انجام دهید.

این ابزار به شما کمک می کند موضوعاتی که مردم بیشتر به آن تمایل دارند را شناسایی کرده و درباره آن ها تولید محتوا کنید فراموش نکنید که این مرحله مرحله کلید واژه و تعیین عنوان سئو نیست ما فعلاً داریم موضوع پیدا می کنیم می خواهیم ببینیم چه موضوعی مهم است که موضوعات مورد توجه مردم است این ابزار به ما کمک می کند که آمارهایی که مردم جستجوی زیادی در باره آنها کرده اند را در اختیار بگیریم تا احیانا برای تولید محتوا استفاده کنیم.

جلسه اول آموزش مهارت‌های تولید محتوا

استفاده از فیلد جستجوی سایت گوگل

مثل همیشه که کلمه مورد نظرتان را می نویسید تا نتایج آن را ببینید گوگل را باز کنید کلمه را بنویسید مثلا اگر می خواهید درباره ی تولید محتوا و موضوعات خوبی پیدا کنید کلمه تولید را نوشته و ادامه آن یعنی حروف میم و علف را به ترتیب و آهسته آهسته وارد کنید گوگل نتایجی را در ادامه آن فیلد به شما نشان می دهد.

این ها کلماتی هستند که بیشترین ارتباط را با آن که شما تایپ می کنید دارند مردم به دنبال آنها هستند و آنها را به عنوان پیشنهاد به شما ارائه می کند آیا می تواند موضوعات خوبی برای شما باشد اگر این طور است از میان آنها انتخاب کنید پس تا حدودی موضوع کلی تولید محتوای شما با استفاده از این ابزار ها مشخص می شود.

جلسه اول دوره آموزش مهارت تولید محتوا

در دست تولید

 

این آموزش در حال تولید است و متن حاضر نیاز به ویرایش دارد.

کلید واژه‌های جستجو

seoman

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *