مقالات تولید محتوا

اصول نوشتن عنوان مطالب و روش تیترنویسی

با این توصیه ها عناوین درجه یک داشته باشید تا محتوای شما بازدید بگیرد

برای نوشتن عنوانهای کاربر پسند به این نکات توجه کنید تا بهترین تیتر‌ها را داشته باشید تیترهایی که کاربران جذب آن شوند و باعث شود محتوای شما را بخوانند. اهمیت عنوان محتوا و نوشتن تیتر خوب بسیار بالاست چون بسیاری از کاربران فقط عناوین نوشته‌ها را نگاه می‌کنند اگر جذاب بود و توانست مخاطب را مجاب کند که مطلب را ادامه می‌دهند و یک موفقیت بزرگ حاصل شده در غیر اینصورت شکستی ناراحت کننده برای نویسنده رقم می‌خورد. راه و روش نوشتن عنوان محتوا و تیترنویسی را اینجا می‌آموزید پس عناوین مطالب شما چه عنوان مقاله باشد چه عنوان پایان نامه بسیار مهم هستند. آنقدر که می‌ارزد اگر یک نویسنده با تجربه در جایگاه تیترنویس داشته باشید که فقط تیتر مطالب شما را برایتان تنظیم کند؛ تولید محتوای شما جان می‌گیرد و رشد می‌کند.

در کارهای مطالعاتی عنوان پژوهش میتواند در کل فعالیت اثر مستقیم منفی یا عکس داشته باشد. پیشنهاد بدی نیست حتماً روی آن فکر کنید و توجه داشته باشید که منحصر به فرد بودن بسیار مهم است.

 آموزش روش نوشتن عنوان محتوا و تیترنویسی

عنوان کلیشه ای بدترین نوع تیترنویسی

عنوان هایی که که کلیشه ای هستند که با واکنش مردم مواجه می‌شوند درباره کلیشه‌ها این هم یک مثال برای شما می‌زنم که فکر می‌کنم در مطالب و وبلاگ رسمی هم به آن اشاره شده باشد

مثلاً وقتی که سهراب برای نخستین بار گفت آب را گل نکنیم بسیار زیبا و خلاقانه بود اما از بس تکرار شد امروزه این عبارت به یک کلیشه بدل شده است.

پس در تیتر نویسی در وب و تولید محتوا برای عناوین انتخاب تیتر از شعار استفاده نکنید یعنی دقیقاً به همان موضوعی که قرار است درباره آن بنویسید بپردازید فراموش نکنید که شما برای یک مجله ادبی مطلب نمی‌نویسید.

در دنیای مجازی خصوصاً سایت هایی که مربوط به کسب و کار است مخاطبان به دنبال اطلاعات یا توضیحات هستند یادتان باشد که هیچ کسی به خاطر رضای خداوند مطلب نمی‌نویسد هیچ مخاطبی هم برای پروردگار مطلب نمی‌خواند!

شیوه نوشتن عنوان در محتوا و نوشتن تیتر: چیزی که در این مثال گفتم لزوما چیز بدی نیست منظورم این است که دقیقا مشخص کنید که قرار است چه محتوای به کاربر ارائه کنید و این را با تیتر واضح بگویید. تیتر خوب و عنوان کاربرپسند سریع و ساده و کوتاه است. سعی کنید کاملا شفاف و قابل فهم به هدف بپردازید.

به هدف بپردازیم یعنی چه

درباره این موضوع مستندات دانشنامه جامع علمی کاربردی تولید محتوا به تفصیل همه‌چیز را گفته‌ایم فراموش نکنید که شما هدف های مختلفی دارد که یکی از اهداف این است که مثلاً کاربر جذب کنید یا محصول بفروشید.

یک هدف دیگر دقیقاً در محتوای شما نمود پیدا می‌کند. یعنی شما می‌خواهید درباره تیترنویسی توضیحاتی بدهید.

این هدف محتوای شماست. پس دقیقاً باید به همین بپردازید برای تیتر چنین محتوایی نباید از استعاره و تشبیه و تا کلیشه استفاده کنید. شما می‌خواهید کاربر جذب محتوای شما شود و اگر اطلاع نداشته باشد که شما چه نوشته اید، آن را پیدا نمی‌کند.

ممکن است شما یک تیتر فوق العاده ادبی و هنری بنویسید اما کاربر در آن شرایط به دنبال جذابیت های ادبی نیست و صرفاً می‌خواهد تعریف یک موضوع را پیدا کند. بنابراین با این که شما را خوب به حساب می‌آورد اما از شما عبور می‌کند چرا که فکر می‌کند شما به تعریف نپرداخته اید.

از علامت و نشانه استفاده نکنید

آخرت عنوان نقطه یا علامت دیگر نگذارید البته استفاده از علامت تعجب و علامت سوال این جای بحث دارد نظرات متفاوتی در این زمینه وجود دارد. خود شما نظرتان چیست؟! به نظرتان در نوشتن تیتر علامت تعجب بگذاریم یا نگذاریم؟ علامت سوال چطور فکر می‌کنم این دوتا لازم باشد. در صورت نقطه نباید بگذارید این یک مورد تکلیفش کاملاً مشخص است.

مثال خوبی در یکی از سایتها که فکر می‌کنم همین رسمی باشد دیدم که نوشته بود: اگر مطلب شما مانند یک میوه باشد تیتر شما باید آبمیوه تصور شود.

نگارش نیم فاصله و فاصله بین حروف و کلمات

بعضی‌ها معتقدند که نباید از نیم فاصله در تیتر استفاده کنیم اما شخصا با آن مخالفم به نظر من هیچ تاثیری در سئو ندارد. دست‌کم اگر قرار باشد موتورهای جستجوگر را سیستم‌های روبه تکامل به حساب بیاوریم به زودی آنها خواهند فهمید که باید نیم فاصله را به حساب بیاورند.

خلاصه بی تردید شعور آنها به این مسئله خواهد رسید؛ امروز نه فردا؛ آن موقع شما ممکن است از عنوان نویسی مقاله خود دچار افت جایگاه شوید. یعنی مشکل دارید خواهید داشت اگر نیم فاصله‌ها را رعایت نکنید.

روش نوشتن عنوان محتوا و تیترنویسی

ناگفته نماند ما خودمان گاهی اوقات به خاطر محدودیت نیروی انسانی نمی‌توانیم این کار را به درستی انجام دهیم. حتی با وصل نگارش و املا هم مشکل داریم چون از سیستم تبدیل گفتار به نوشتار گوگل استفاده می‌کنیم. اما آنچه می‌گویم برای مردم است نه برای خودمان!…

خوب این یک مزاح بود…

آنچه که می‌گویم برای معرفی روش صحیح تولید محتوا در بهترین حالت ممکن این به معنی آن نیست که ما همه چیز را رعایت می‌کنیم.

تیتر خود را دو بخشی نکنید منفی هم فعل نگذارید!

همانطور که می‌دانید بجز تیتر اصلی تیتر فرعی هم وجود دارد. شما باید به گونه ای بنویسید که اگر این دو تا از هم جدا شوند. تیتر اصلی معنای مستقل خود را داشته باشد. همچنین فعل منفی در عنوان به کار نبرید یعنی از نفی و از جملات منفی استفاده نکنید. البته بهتر است بگوییم از افعال منفی.

بی توجهی به اهمیت عناوین در محتوا و مشکل در  روش نوشتن عنوان محتوا و تیترنویسی صد در صد موجب شکست شماست. چون در نبرد با رقبای خود شکست می‌خورید. در استانه ۲۰۲۰ میلادی،هر روز صبح به صبح نبرد بزرگی در می‌گیرد که ترسیمی از جنگ های گلادیاتوری را به تصویر می‌کشد. واژه‌ها گروه گروه صف آرایی می‌کنند و جنگ واژه‌ها سر می‌گیرد.

هر روز بالغ ۲ میلیون صفحه اینترنتی در رقابتی سخت و نفس گیر بخت خود را برای تصاحب گوشه ای دنج از سرزمین پهناور گوگل امتحان می‌کنند. هر کدام با سازوکار و ادوات و تاکتیک های خاص خودش.

صفحه‌ای با بهره‌گیری از گوگل ادوردز، سایتی با تکیه بر نیروی سوشیال مدیا، بعضی مطالب با کمپین های تبلیغاتی جورواجور و خلاصه هرکدام به طریقی، یکی سیاه و یکی سفید؛ خلاصه رقابت سایت‌های اینترنتی برای کسب جایگاه بهتر به یک جنگ تمام عیار شبیه است.

آیا دستهایتان را به نشانه تسلیم بالا می‌برید و بی خیال همه چیز می‌شوید یا می‌مانید و سهم‌تان را از این بازار ارزشمند می‌گیرید؟ چیزهای ارزشمندی همچون رنک، بازدید، مخاطب و جایگاهی ارزشمند در صفحات نخست گوگل

روش نوشتن عنوان محتوا و تیترنویسی

نبرد عنوان‌ها یک جنگ چریکی تمام عیار است اینکه شما چه عقبه ی قدرتمندی دارید در سرنوشت این حمله پارتیزانی هیچ تاثیری ندارد.

این مرحله ای حساس از مراحل نبرد های اینترنتی است چون بحثِ کسری از ثانیه است در نبرد عنوان‌ها اگر هوشمندانه عمل نکنید و عناوین شما شکست بخورند، در یک لحظه شیرازه یگان‌های محتوایی شما از هم پاشیده می‌شود.

اگر کاماندو های عنوان، نتوانند در زمان مقرر اهداف تعیین شده را تصرف کنند، حتی اگر در یمین و یسار خود تیپ‌های مکانیزه کلمات صف کشیده باشند، همه زیر غلطک‌های موس کاربر له می‌شوند و با زدن دکمه قرمز صفحه حتی اثری هم از شما بر جای نمی‌ماند. پس؛ از اهمیت انتخاب عنوان و تیترنویسی غافل نشوید.

ویژگی عنوان موفق

  • هول نباشید و همه اطلاعات را در تیتر نگنجانید!
  • تیتر شما یک جمله ای باشد
  • سعی کنید تیتر کوتاه انتخاب کنید تا حفظ شود
  • از حروف اضافه برای شروع استفاده نکنید
  • یکتا است: پس تابحال منتشر نشده و جدید است
  • مفید است: پس ارزش وقت گذاشتن دارد
  • ضروری است : پس دقیق می‌خواند تا چیزی از قلم نیفتد
  • تعیین میزان و مقدار با عدد

چند مثل از تیترنویسی با استفاده از اعداد

کیگن، بعنوان نویسنده ای توانمند در حوزه محتوا آزمایش جالبی کرده، او چند صد هزار عنوان را بررسی کرد تا تاثیر اعداد و ارقام را در علاقه مندی کاربران به محتواهایی که در آن میزان و مقدار عددی تعیین شده را اثبات کند.

  • ۸ راهکار طلایی تولید محتوا
  • پنج تکنیک جدید سئو در ۲۰۱۹
  • ۶ نکته اساسی درباره سئو که هر وبمستری باید بداند

منظورم از عدد و میزان در عنوان این بود.

حتما می‌دانید که عنوان خیلی مهم است. مهم است که ۸۰ درصد کاربران اول عنوان را نگاه می‌کنند، اگر دلچسب بود می‌مانند اگر نمی‌روند. پس باید روی تعیین عنوان بیشتر تمرکز کنیم.

بررسی اهمیت تیتر در تولید محتوا

با توجه به این تقسیم بندی، توجه ۸۰ درصدی کاربران به عنوان محتوا، منطقی است اگر ۸۰ درصد انرژی و هزینه و زمان را بر روی انتخاب عنوان خوب مصرف کنیم و ۲۰ درصد باقیمانده را برای پرداختن متن و انتشار و توزیع محتوا و فکر می‌کنم این یک تقسیم‌بندی عادلانه است.

البته در انتخاب‌ها باید دقت داشته باشید مثلا اصل یکتا بودن یا تکراری نبودن را به عنوان یک قاعده کلی همیشه در محتوا و نوشتن تیتر و حتی سئو مد نظر داشته باشید. چطور است عنوانی را که انتخاب کرده اید داخل کوتیشن گذاشته و در گوگل سرچ کنید؛ اگر نتیجه یافت شد یعنی کسی آن را استفاده نکرده است.

پس مهم است که شما از عنوانی که تکراری نیست استفاده کنید. یعنی یک عنوان منحصر به فرد. جسارتاً کوتیشن اینطور است («»)

ابزارهای انتخاب تیتر و تعیین عنوان

شاید دوست داشته باشید از ابزارها برای انتخاب عنوان کمک بگیریم.

Portent ابزار مناسبی است که شاید بکارتان بیاید.

عنوان خود را در ابزارهای مختلفی می‌توانید آنالیز کنید یکی از این ابزار‌ها تحلیلگر عنوان CoSchedule شما باید عنوان مورد نظر تان را در کادر مربوط به تحلیل گر وارد کرده و به بالاتر از ۷۰ برسانید این سیستم به صورت کلی پارامترهای مختلفی را برای بهتر کردن عنوان به شما ارائه می‌کند.

در توصیه های کارشناسان محتوا نویسی افرادی که در دیجیتال مارکتینگ حوزه‌های مرتبط آن صاحب نظر هستند به کاربران توصیه می‌کند برای به دست آوردن عنوانی بهتر به نکاتی توجه کنند.

روش نوشتن عنوان محتوا و تیترنویسی

  • از کلید واژه اصلی در عنوان استفاده شود
  • از کلمات رایج استفاده کنید
  • ایجاد تناسب بین واژه‌های پر استفاده و کلمات خاص و همچنین عبارت های عامیانه و پر قدرت
  • عنوان را تا ۶۰ کاراکتر بیشتر ننویسید
  • تعداد کلمات هم نهایتا تا هفت کلمه باشد خیلی خوب است

امیدوارم بتوانید با استفاده از اطلاعاتی که به شما ارائه شد عناوین خوبی برای محتواهای خود بنویسید و با این کار کاربران بیشتری را به مطالب خود جذب کنید به شما توصیه می‌کنم برای انتخاب موضوع و تیتر حتماً از کارشناسان زبده تولید محتوا استفاده کنید .

ما در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن می‌توانیم به شما خدمات خوبی در این خصوص ارائه کنیم چرا که ما اهداف غیر تجاری هم در کنار فعالیت‌های تجاری خود داریم! بنابراین برای کمک به شما بسیار با انگیزه ایم.

متخصص تنظیم عناوین محتواهای شما

پس عناوین مطالب شما چه عنوان مقاله باشد چه عنوان پایان نامه بسیار مهم هستند، آنقدر که می‌ارزد اگر یک نویسنده با تجربه در جایگاه تیترنویس داشته باشید. که فقط تیتر مطالب شما را برایتان تنظیم کند؛ تولید محتوای شما جان می‌گیرد و رشد می‌کند. در کارهای هم مطالعاتی عنوان پژوهش می‌تواند در کل فعالیت اثر مستقیم منفی یا عکس داشته باشد. پیشنهاد بدی نیست حتماً روی آن فکر کنید و توجه داشته باشید که منحصر به فرد بودن بسیار مهم  است.

برچسب ها

کارشناس

کارشناس تولید محتوا و مدرس دوره‌های توسعه وب. برای همکاری با کسب و کارهای هدفمند، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگانی که به اندک دانش و تخصص من و دوستانم در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن نیاز دارند بسیار با انگیزه‌ایم. همین ضمنا من از برنامه تبدیل گفتار به نوشتار برای تهیه مقالات استفاده می‌کنم؛ بخاطر اشکالات نگارشی عذرخواهی می‌کنم؛ امکان ویرایش بسیار دقیق فراهم نیست. توصیه من به شما استفاده از فایل‌های صوتی سایت است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن